Subwoofer bonkt bij inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Ik heb een oude Pioneer Sc-lx81 waaraan een subwoofer is verbonden. Via een 12v trigger schakelt deze automatisch aan en uit bij het kiezen van bepaalde ingangen op de Pioneer.

Dit werkt allemaal goed, behalve dat er meestal bij het inschakelen een tweetal bassen uit de subwoofer komen...heel vervelend.

Is daar iets aan te doen ?
 
Merk en type sub vergeet je te melden.

Zal een relais tussen kunnen, wordt de boel wat vertraagd en hoor je de inschakel plop niet, 2e plop kan ik niet verklaren.
 
Ja, vorig jaar serieuze investering gedaan :)

Dit staat in de app van de subwoofer :

Knipsel.PNG


Is dus vooral één bonk bij het aanzetten gevolgd door één à drie kleine bonkjes...
 
Zit er in de Pioneer geen laag/rumblefilter voor naar de sub? verlies je wel veel onder de 50HZ.

Zou het toch bij B&W eens voorleggen voor die prijs mogen ze dat wel uitzoeken.

Mijn eindversterker gaat pas het signaal doorgeven na een relais vertraging, geen ploppen dus wat je "vrougah" had bij low budget versterkers.
 
Kan het zijn dat deze Bowers & Wilkins een ingebouwde versterker heeft zonder vertraagd opkomend relais
 
ik heb geen ervaring met B&W eindversterkers. Zelf heb ik ooit ( lang geleden) een Quad 44 en 404 aangeschaft. Bij de eindversterker ( 404) gaan na verloop van tijd (kan jaren duren) als ik het goed herinner eelco's kapot. Als ik de versterker via de voorversterker inschakelde en vergat de volumeknop op 0 te zetten kregen de luidsprekers een enorme klap te verduren. De eindversterker toen naar Transtec opgestuurd en ik kreeg een eindtrap als nieuw terug.
Vanuit mijn ervaring weet ik dat Britse HIFI vaker door dezelfde problemen wordt bezocht. Misschien een goed idee om de eindtrap eens door te laten meten?
 
Vraag gesteld aan Bowers & Wilkins...eerst zien wat zij antwoorden...
 
In een warme omgeving, zoals in een eindversterker, gaan elco's 1.000 tot 10.000 uur mee, afhankelijk van de kwaliteit van de elco. In de loop van jaren zal het elektrolyt in de elco langzaam verdampen waardoor de capaciteit van een elco vermindert. Op een gegeven moment is de elco dan "stuk". Vooral als elco's langere tijd niet in bedrijf zijn geweest (apparaat heeft lange tijd niet aangestaan) dan zal de elco snel verslechteren.

Omdat in deze B&W een compacte class D versterker zit zullen er geen grote elco's in zitten.
 
Op aanraden van b&w proberen aarden van de receiver met de subwoofer, maar geen soelaas.

Vrees dat er blijkbaar iets in de receiver mis is, maar goed...deze gaat dit jaar normaal de deur uit dus...

Toch bedankt voor het meedenken.
 
Vrees dat er blijkbaar iets in de receiver mis is
Denk het niet, zit in de manier hoe de sub wordt aangezet.

Vrees dat het met een andere versterker met een passieve sub uitgang hetzelfde gebeurd als de sub hij op dezelfde manier wordt getriggerd, plop ontstaat in de sub.
Ding aan laten staan zal geen plop geven.
 
Je hebt gelijk, geen plop dan...

Maar goed, speakers en sub komen van één leverancier en receiver heb ik zelf gekocht/geïnstalleerd.

Mijn volgende receiver komt van dezelfde leverancier als mijn speakers en dan zal hij wel moeten zien dat dit probleem van de baan is (is er reeds van op de hoogte :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan