decimalen klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
in de eigenschappen van een veld heb ik decimalen op 1 gezet
eens het formulier getoond krijg ik dit:

decimalen.JPG

Wat doe ik fout?

Bedankt
JP
 
Ik zou sowieso de Round functie gebruiken op een formulier. Dan weet je zeker dat je de gewenste getallen krijgt.
 
Functies ervoor gebruiken lijkt me nogal zwaar geschut. Ik vermoed dat je alleen het aantal decimalen hebt ingesteld. Probeer eens met in de Format eigenschap van het veld Standaard te kiezen, en dan het aantal decimalen op 1 te zetten.
 
Functies ervoor gebruiken lijkt me nogal zwaar geschut.
Daggut niet; berekeningen zoals JP hier laat zien (althans: de uitkomst) hebben de gewoonte om altijd met de volledige uitkomst verder te rekenen. Je krijgt dus, als je met een getal als 833,3333 en 945,55556 verder rekent, geheid afrondingsfouten die je vermoedelijk niet wilt. Het is common sense om berekeningen vrij vroeg af te ronden. Misschien niet gebruikelijk (ben geen boekhouder) maar de term 'grof geschut' gebruik ik toch meestal ergens anders voor :)
 
Ik heb genoeg voor boekhouders gewerkt om te weten dat je altijd met het volledige getal moet werken/rekenen en alleen de eind uitkomst mag afronden op het wettelijk gegeven decimalen. Dus als je aan de regels wil voldoen: nooit vroeg afronden.
 
En ik zie vaak genoeg fouten op facturen staan door verkeerde afrondingen :). Misschien moet ik eens wat vaker bij een boekhouder langs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan