Onzichtbare externe HD na gebruikt van Acronis Servival Kit

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Op PC met windows 10 heb ik geprobeerd een Acronis Servival Kit te maken. Daarna werd de externe harde schijf voor de windows verkenner onzichtbaar.
In schijfbeheer is de HD wel zichtbaar. Zie foto:

schijfbeheer met externe HD.jpg

Zonder de externe schijf ziet schijfbeheer er zo uit:

Schijfbeheer zonder externe HD.jpg

Wanneer de HD wordt verwijderd geeft dat wel een beeld. Zie:

Externe HD.JPG

Er is in schijfbeheer ook geen drijf letter. Hoe krijg ik die schijf zichtbaar of hoe kan ik de schijf zonder letter opnieuw formatteren?

grts.,

Henk Sr
 
Je kunt toch in schijfbeheer de partities op die schijf aanklikken en dan kiezen voor verwijderen. Als je alle partities hebt verwijderd maak je een nieuwe partitie op de schijf en krijgt deze vanzelf wel weern een schijfletter. Indien niet dan via schijfbeheer de partitie aanklikken en kiezen voor het toevoegen/wijzigen van een schijfletter.
 
Bedoel je dat je alles waar schijf 2 staat, zonder problemen, kan verwijderen?
Zie plaatje:
 

Bijlagen

  • afbeelding schijfbeheer.pdf
    1,2 MB · Weergaven: 47
Op basis van wat je beschrijft denk ik het wel, maar ik ben natuurlijk niet helderziend en kan dus onmogelijk bepalen of er niet ergens nog wat data op die schijf staat.

Koppel anders eerst even wat driveletters aan die partities en kijk wat er op staat. Kun je zelf inschatten of er nog data staat of niet.
 
Op de externe schijf staat een opstartprogrammaatje dat Acronis Servival Kit er op heeft gezet.
Wanneer ik de PC op start via de externe schijf in de USB poort krijg ik dit beeld:

backup.JPG

Wanneer ik dan op Backup klik komt dit scherm:

Backup klik.JPG

Omdat Acronis de schijfletters wijzigt, weet ik daarna niet waar de backup naar toe moet. Dus wat de externe doelschijf is.
Ook in de verkenner is de letter afwezig en ook in schijfbeheer.

Dus in het kort: Omdat ik niet weet wat de doelschijf is durf ik geen backup te maken en kan ik de HD (4TB) nergens anders voor gebruiken. Kan dus ook niet formateren.

grts.,

Henk Sr
 
Vergis ik me dan? Ik zie helemaal geen schijf van 4TB wel van 3TB. Als je dan eens begint met schijven een naam te geven. Rechtermuisknop > Eigenschappen > boven het vakje type vul je de naam in. Dat werkt een stuk beter om de schijven te herkennen als deze van letter veranderen.

Overigens begrijp ik jouw uitleg niet. Vanuit een herstelomgeving/bootmedium ga je niet back-uppen maar herstellen. Op de pc hoort jouw back-upprogramma te staan. Daar kun je back-ups mee maken en later mogelijk mee herstellen (niet altijd).
Vraag 1. Wat, besturingssysteem of Disk/partitie Back-up.
Vraag 2. Waar naar toe/bestemming.
 
Laatst bewerkt:
Nee Senso,
Je vergist je niet.
Ik heb het met twee verschillende schijven geprobeerd en de schijf op het plaatje was een 3TB.
Ik begrijp niet hoe ik de schijf een naam moet geven. Kun je misschien wat duidelijker aanwijzing geven hoe ik de naam kan invullen? Is dat binnen schijfbeheer of anders?

De bedoeling was een Survival Kit maken met backupprogramma Acronis. Een opstartbare schijf met backup. Het is de bedoeleing dat op die opstartbare Externe schijf een backup wordt gezet. Dat is niet gelukt omdat ik de schijf naam of letter niet wist. In de verkenner kon ik dat niet vinden omdat de externe schijf inmiddels onzichtbaar was geworden door het opstartbaar maken.

Antwoord op vraag 1: Alles C en D schijf totaal backup
Antwoord op vraag 2: Naar de opstartbare backupschijf

grts.,

Henk sr
 
Beste Henk,

Vraag 1. Wat, besturingssysteem of Disk/partitie Back-up.
Vraag 2. Waar naar toe/bestemming.

Dat zijn geen vragen die je mij moet beantwoorden maar vragen die worden gesteld als je een back-up maakt. Niets meer en minder dan dat. Is dat niet het geval heb je een waardeloos back-upprogramma.

De naam kun je wijzigen in schijfbeheer, altijd op de schijf gaan staan en rechtermuisknop > Eigenschappen en daar bij type de naam intypen of wijzigen. Kan ook Deze computer openen en schijf zoeken en dan Rechtermuisknop > Eigenschappen > krijg je hetzelfde scherm en boven Type: naam invoeren
Houd namen kort, duidelijk en herleidbaar.
voor interne schijven
W10C
W10D
voor externe
SAM_2TB_E
PAS_1TB_H
KIN_500_J

SAM = Samsung PAS = Passport KIN = KINGSTON 500 = 500 GB
en als laatste de schijfletter die jij hebt toegekend maar dus in een herstelomgeving kan wijzigen. Maar jij weet dan, hé dat was mijn letter, dus in de naam blijft die ongewijzigd.
SAM_2TB_E de E blijft in de naam de E

Zo kun je schijven altijd zelf herkennen

Als schijven niet zichtbaar zijn dan kun je ook niets wijzigen of een naam geven moge dat duidelijk zijn. En met die survival kit zou ik maar stoppen want als dat nu al niet lukt hoe moet dat dan als je herstellen moet. Vragen om problemen. Kijk eens naar AOMEI Back-upper freeware. Bootmedium maken, back-ups naar externe HDD en klaar, niets ingewikkelds.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de aanwijzingen Senso.
In schijfbeheer/eigenschap komt dit beeld. Ik zie nergens het woord "type". Moet ik soms op "details" klikken?

Externe HD.JPG

grts

Henk Sr
 
Nog geen antwoord gehad op laatste vraag.
grts.,

henk Sr
 
Beste Henk,
Het is vaak > rechtermuisknop > Eigenschappen dat je kunt gebruiken. Naam/label geven aan schijf kan via > Beheren maar ook via > Deze computer Open die en ga op de schijf staan > Rechtermuisknop > Eigenschappen en dan zie je iets rechtsboven Type: Lokale schijf een invulvak met bestaande schijfnaam en daar kun je die dan wijzigen.
 
Schijf heeft geen schijfletter en is dus niet geïnitialiseerd.
Daarom is hij ook niet zichtbaar binnen Windows......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan