ghost voor ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
ik gebruik ghost al jaren
nu lees ik dat het niet zo goed zou zijn voor ssd
alhoewel ik al images met ghost heb weergezet op ssd ondervond ik weinig problemen
wie weet er wat juist niet goed voor is
 
Ghost van Symantec, tenminste als je die Ghost bedoelt... er zijn ook andere programma's die Ghost in de naam hebben... die werkt niet voor Windows 10 (*), nog wel voor Win7, daar heb ik hem voor het laatst kunnen gebruiken.
Aomei Backupper Free is een aardige vervanger.
Test hem wel even op een of anders systeem waar het kan.. zodat je weet dat het echt werkt als je het nodig het...

(*) bij mij niet, bij mijn collega niet en die beheert hem ook op het werk en daar ging het ook niet meer met Windows 10.
Ze hebben daar een andere, commerciële gekozen, die na uitgebreid testen geintroduceerd is.

Bij jou lijkt het te werken? Of zit je nog op Windows 7?
 
Laatst bewerkt:
2x win 10
ghost word gedraaid in dos omgeving en niet in windows
en is inderdaad ghost van symanntec
is dacht dat ik versie 11.2 gebruik
 
Bij mij V11.5 ... en die had mijn collega ook en dat werkte niet meer... en dat lees ik ook L+R.
Bijzonder....
PS: Hoe het werkt weet ik heel goed, gebruikte hem al heel lang...
 
op dlc boot staat ghost 12.00.4112 op
en die werkt op win 10 juist getest
 
Ik ga hem eens testen, als ik hem kan vinden. Die versie ken ik niet en ik was altijd zeer content met Ghost.
Tnx.

Edit: Heb je een link naar een betrouwbare iso, want ik kom veel rommel tegen op zoek naar dlc boot.
 
Laatst bewerkt:
Ghost van Symantec, tenminste als je die Ghost bedoelt... er zijn ook andere programma's die Ghost in de naam hebben... die werkt niet voor Windows 10 (*), nog wel voor Win7, daar heb ik hem voor het laatst kunnen gebruiken.

Die mening moet je dan bijstellen. Zelf werk ik zonder problemen met Norton Ghost 14.0 en Windows 10 Pro en tientallen back-ups gemaakt en herstelt en werkt 100%. Heb nog steeds de originele recovery disk (NRD) maar kun je zelf ook nog maken via internet op schijf en USB-stick.

Werken in DOS omgeving heb ik geen ervaring mee en heb ik ook niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Die mening moet je dan bijstellen.
Deze duidelijk benoemde constatering door diverse mensen over deze V11.5 versie ga ik niet bijstellen... is geen mening, is in meervoud vast gesteld. Na zoveel jaren weet je echt wel hoe Ghost werkt en we keken alleen maar tegen een zwart schem aan na alle testen. Mss was de bootloader nog op een of andere manier te repareren maar dat vonden wij geen betrouwbare manier van imagen/is omslachtig, dat laatste is wel een mening.....
Bij mij V11.5 ... en die had mijn collega ook en dat werkte niet meer.....
En dat de versie van ibiza wel werkt heb ik "Bijzonder...." genoemd.
en....dus interessant en dus:
Ik ga hem eens testen, als ik hem kan vinden. Die versie ken ik niet en ik was altijd zeer content met Ghost.Tnx.
En dan kom ik wellicht tot de constatering dat die versie bij mij wel kan werken...
Heeft imho niks met mijn mening te maken, want anderen als ibiza hebben al geconstateerd dat het kan werken.
 
Laatst bewerkt:
Ghost van Symantec, tenminste als je die Ghost bedoelt... er zijn ook andere programma's die Ghost in de naam hebben... die werkt niet voor Windows 10 (*), nog wel voor Win7, daar heb ik hem voor het laatst kunnen gebruiken.
Dit staat in de tweede post en er is helemaal niet aan de orde geweest over welke versie van Symantec Norton Ghost het gaat. Dus daar is mijn reactie op gebaseerd. Beste mensen laat je niets wijs maken, Norton Ghost 14.0 in ieder geval en vermoedelijk ook 15.0 werken uitstekend op Windows 10 Pro en Windows 7, op Windows 10 Pro bij mij zelfs nog beter dan op W7. Dat is geen mening maar een feit. En als het bij u niet werkt, laat het dan links liggen. Ingewikkelde en lange betogen bij het maken van back-ups en herstellen heeft niemand wat aan. Het werkt of het werkt niet!
 
Laatst bewerkt:
. Dat is geen mening maar een feit.
Gelukkig... ik hoef mijn mening niet meer bij te stellen... ik had ook een feit geconstateerd.... V11.5 werkte niet en dat was in de discussie met ibiza.
Je reageert niet op het laatste bericht #4 waar V11.5 genoemd werd als geteste versie om #2 aan te vullen.
Het komt vervelend binnen bij mij dat er onvolledig gequote wordt door #2 te gebruiken, in #4 stond de aanvullende info, voor ... dat je een bericht schreef...
Het was juister /completer geweest om op #4 te reageren.
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad, ghost 11.5 ondersteunde geen UEFI, dus je dat gebruikte......
 
Yep... dank voor de melding.
Dat vermoeden hadden we al. Op het werk is nieuwe software met UEFI ondersteuning gekocht.
Ik gebruik nu zelf voorlopig Aomei Backupper Free. Ben er redelijk tevreden over. Aangezien ik er nog niet uit ben heb ik nog geen betaalversie er van gekocht.
Zit nog te kijken en moet nog experimenteren of met een dd rescue achtig iets onder Linux het ook simpel kan, maar dat heeft geen haast.

@ibiza
Heb 2 dlc boot's gedownload maar ook meteen weer weggegooid. iig dat spul zit vol met hacktools/trojans... Windows Defender pikte het goed op...
Als jij nog een veilige iso/download weet?
 
Laatst bewerkt:
Tnx... maar ook weer niet..;
Heb je dit bestand wat je zelf gedownload hebt wel eens door de virusscanner laten scannen?
De versie van Google drive heb ik gedownload.

Ik wel.... net gescand, resultaat zie plaatje.... spreekt voor zich....dit ga ik niet gebruiken. Het zijn er een paar minder qua trojans dan bij degene die ik noemde, maar tja.....
trojans.JPG
 
Laatst bewerkt:
dat zijn er al wat
er zitten ook programaatjes bij voor windows en office te activeren
is logisch dat virus scanners er op reageren
ik heb ze laten scannen met eset nod32 die heeft er wat uit verwijderd en dan heb ik bootable stick gemaakt
ik gebruik het alleen in "bootmodus"
in de lijst van u heb ik er al een paar gezien om windows te activeren
 
@Scrapheap: Toch nog even gekeken, maar de exe heet wow_helper.exe...
Als ik zoek op dlcboot en de 9 bestanden van de setup.rar dan kok ik hier:
https://en.btdig.com/72998d40ac138cbe5a7a29d3cad4de6fe31b8893/oldversion.com
Das dus een klein deel van dlcboot.
Wat zou ik er mee kunnen?
Die ca 20 MB ingepakt klopt wel.

@ibiza: Ik snap hoe dat werkt, maar eigenlijk wil ik zo een zaak helemaal niet op mijn pc hebben, stel er zit een versie in met ransomware....
Ik had de dataschijf voor de zekerheid al afgekoppeld en backups maak ik even op een ander schijfje....
 
Jammer, was het enige wat ik nog op usenet boven water kreeg...
Heb er verder niks mee, gebruik geen ghost maar Acronis en dat werkt voor mij top.
Was te proberen..:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan