koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,
Ik wil een afbeelding invoegen in de koptekst van een pagina, maar jet icoontje staat uitgegrijst
Hoe pak ik dit aan
Blijkbaar wordt het koptekst-gebied in 3 delen verdeeld, wat nu toevallig voor mij goed uit komt. Hoe kan ik de tekst die ik hier in zet, vertikaal centraliseren
Bedankt
JP
 
Zijn dat twee vragen?
Ad 1: geen idee waar je tegen aan loopt; ik heb regelmatig afbeeldingen in kopteksten gezet, en dat gaat prima. Probeer het eens met Knippen en Plakken. Dus je afbeelding eerst in je document zetten, dan knippen en in de koptekst plakken. Zorg er wel voor dat je instellingen goed staan op je afbeelding, want dat kan nog wel eens een probleem opleveren :).
Ad 2: Een koptekst (geld ook voor de voettekst) is, net als je document, één gebied. Voor het gemak heeft Microsoft in die secties een gecentreerde tab en een rechtslijnende tab gezet (in de alinea), zodat je makkelijk tekst kunt centreren (één tab) of rechts uitlijnen (twee tabs). Maar het is nog steeds één alinea. Je kunt dan ook niet in één van die 'delen' tekst verticaal zetten, en in een ander 'deel' niet, want die instelling geldt voor de hele alinea. Wat je zou kunnen doen: plaats een tekstvak op de plek waar je de verticale tekst wilt hebben, en verander daar de uitlijning in.
 
heb het document in excel gemaakt... leek me logischer, dus vraag naar excel forum verhuisd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan