• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

elHakkie

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
Beste allemaal,

Normaal als ik een sortering wil maken in een Excel bestand ga je naar de cel druk je op sorteren en filter en kies je de juiste volgorde.
Werkt altijd, maar helaas niet als je kolom F wilt sorteren en de kolommen A, B en C bestaan uit samengestelde cellen.
Mijn vraag is, is er een mogelijkheid om kolom F te sorteren en dat dan de andere kolommen in zijn geheel bij elkaar blijven.

Ik wil dus een sortering maken in kolom F en dat (in het voorbeeld zoals hierbij gevoegd) de gegevens van de rijen bij elkaar blijven
In het voorbeeld moet dus A1 tm F4 - A5 tm F9 - A10 tm F11 - A12 tm F12 - A13 tm F27 - A28 tm F40 - A41 tm F44 en A45 tm F52 bij elkaar blijven

Nu maar hopen dat het duidelijk is wat ik bedoel.
Ik hoop dat het kan

Bijlagen

Hoe kom je aan deze gegevens? Is het voorbeeld wel compleet. Wat je geplaatst hebt is een gedeelte van een draaitabel.

Een simpele manier is
  • Selecteer de kolommen A t/m C
  • Druk op <Ctrl> + G (zoeken speciaal)
  • Klik op Special
  • Selecteer Blanks
  • Type = A1
  • Druk op <Ctrl> + <Enter>
  • Kopieer de formules naar waarden

Nu heb je weer een aaneengesloten geheel die je kan sorteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan