Bi-amping

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Ik heb een 5.1 opstelling, waarbij ik de front en center speakers wil bi-ampen. De achterste luidsprekers kan ik jammer genoeg niet bi-ampen.

Wanneer ik nu naar de Marantz sr 8012 zie (heb ik niet...nog niet), dan kan je deze zo niet configureren. De enigste mogelijkheid zijn de 5 luidsprekers bi-ampen.

Hoe kan ik dat oplossen ?
 
Leuk speeltje!
Maar het kan wel, volgens pagina 69 van de manual. Zie ook pagina 47.
Alleen bij meer dan 5.1 kunnen slechts de L&R speakers worden gebi-amped.
Voor filmgeluid lijkt me het Bi-ampen van surrounds niet echt nodig, ik zou met zo'n bak liever voor 7.1 en Atmos gaan.
 
Op pagina 69 staan ook de surround (SR en SL) in bi-amping.

En dat is net mijn probleem : mijn surround luidsprekers bieden de mogelijkheid van bi-amping niet aan (heb ook maar één luidsprekerkabel die erheen loopt).

Kan/mag men aan de kant van de receiver de twee draden van de plus en de twee draden van de min (voor zowel links als rechts) samenbrengen en verbinden met elke draad die naar de surround speaker gaat ?
 
Sorry, maar ik begrijp het niet.

Ik moet die surround luidsprekers idd enkelvoudig aansluiten, ik kan niet anders (er loopt maar één luidsprekerkabel naar elke surround luidspreker en deze zijn trouwens niet voorzien voor bi-wiring/bi-amping).

Maar in de Marantz kun je ook niet anders dan te kiezen voor bi-amping van je surround luidsprekers als je wilt hebben dat je center luidspreker ge-bi-ampt (amai) wordt.
 
Nu snap ik je vraag ook. Antwoord kan ik je niet geven, dat is echt iets voor Marantz zelf, of een dealer als HiFi Klubben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan