Unformat harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mis toch echt iets van blijheid van die 95% terug te hebben....
Waarschijnlijk heb je het verhaal van LP dus niet goed begrepen, want je had juist geen backup alleen maar die ene schijf die je per ongeluk geformatteerd hebt en geen backup ervan . Tuurlijk: Heel erg vervelend als je dat overkomt. Dat staat buiten elke kijf.
Maar: Jammer dat je nu in mij de bliksem afleider probeert te vinden voor deze omissie.

Er zijn gelukkig genoeg mensen die mijn bijdrage wel waarderen, en helpers kunnen er naast zitten ook ik. Ook dat blijft een risico.

Ik sluit me bij Lange Pier aan:
We zijn hier goedbedoelende amateurs, wil je een sluitend advies, zoek een professional......
Ga eens praten met een professioneel recovery bedrijf die jouw schijf onderhanden zouden kunnen nemen en geven zij 100% garantie?.... ik vrees dat, als je het betaalbaar wilt houden... niet verder komt dan "het is wat het is".. en das vast geen 100%.
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat programma gekocht obv advies hier?
Met al die grote quotes zijn jouw verhalen trouwens slecht te volgen.
Het ontbrak mij niet aan zelf reflectie... jammer dat je na 95% terug te hebben, nog zo reageert.

Niemand kan je die garantie geven, ook betaald niet.

Als ik een domme fout maak dan zou ik super blij zijn met 95% terug te hebben .....
Want de andere kant daarvan is .... het zou betekenen dat ik ook geen backups had... anders was er totaal geen probleem geweest... dan had ik alles terug gehad....

Dus : Waar zijn jouw backups zodat je vanaf 95% zou kunnen aanvullen tot 100%?


Deze laatste had ik overzien. Ik heb nog een stokoude maar nog steeds zeer betrouwbare Dell 755 en daar stond het meerendeel van de oude bestanden op. Gekopieerd en naar de c; schijf van deze PC over getankt. Betekent dat ik een deel kwijt ben, jammer maar ik ben zeer tevreden met die 95%. Ik heb geen kritiek geuit op alles en iedereen die hier als vrijwilliger de vraagstellers helpt. Misschien dat dit zo over komt maar zoals jij het opvat was het niet bedoeld. Ook al ben je hulpvaardig ingesteld een kritische houding hoeft niet meteen puur negatief te zijn en kritiek kan ook opbouwend zijn.
 
Niemand kan je die garantie geven, ook betaald niet.

Als ik een domme fout maak dan zou ik super blij zijn met 95% terug te hebben .....
Want de andere kant daarvan is .... het zou betekenen dat ik ook geen backups had... anders was er totaal geen probleem geweest... dan had ik alles terug gehad....

Dus : Waar zijn jouw backups zodat je vanaf 95% zou kunnen aanvullen tot 100%?[/QUOTE]


Mijn oude Dell 755 was zo vriendelijk om de oude bestanden te leveren. Heb niet alles terug maar het meeste ben daar blij mee. En kritiek is maar hoe je het beschouwt. Kritiek kan ook opbouwend zijn.
 
Zo is het... en @heinflhs dus ik neem aan dat je nu al een echte backup hebt.... (dus echt 2 verschillende schijven met minimaal die data die je altijd wilt bewaren..)
Je bent niet de eerste die dit overkomt... en de meesten schieten ook in de verdediging.....
Het doorvragen, ook al vergis ik me uiteraard ook wel eens, heeft echt een functie om een beter advies te krijgen, en het kan soms wat drammerig overkomen en dat je het directe nut er niet van ziet, maar als helper moet je onafhankelijk doorvragen, anders zitten we zo in de verkeerde loop...
Door dat je telkens over backup bleef schrijven, word je haast meegezogen in het feit dat er dan nog een origineel is.. maar die was er niet dus was er geen backup. Dat dit een pijnlijke constatering, dat snap ik heus wel, mar ik heb nog wel gekkere zgn "backups" meegemaakt... ... alle data van een Master studie weg na de crash van de zgn "backup schijf.... gelukkig allemaal nog kunnen redden.... Die het het concept van backup totaal verkeerd begrepen, Master niveau........ kun je je nog iets beter voorstellen hoe dat soms gaat...

Maar:
Mijn oude Dell 755 was zo vriendelijk om de oude bestanden te leveren.
Heb je met testdisk op de geformatteerde schijf dan niet gedaan, das me nu niet meer zo duidelijk.
 
Zo heb twee keer een poging gedaan om een aantal misverstanden recht te zetten maar mijn bericht verscheen niet op de site. Derde poging dus.


Nu met betrekking tot mijn "kritiek" als je hier mensen adviseert moet je er ook tegen kunnen dat men af en toe kritiek heeft. Kritiek wordt over het algemeen als negatief opgevat, is het echter niet. Kritiek kan wel degelijk een positieve bijdrage hebben. Ik moet toegeven dat ik, nadat ik zo'n 4 programma's had geprobeerd en telkens de kous op de kop kreeg, ik een tikje gefrustreerd raakte en ook wel wat ongedurig wer.

Sorry daarvoor! We zijn allemaal mensen en af en toe kan het voorkomen dat de stress een tikje de overhand neemt.

Neemt niet weg ( en dat is wel degelijk een stukje kritiek van mij) dat als je iemand adviseert en het programma gooit vervolgens alle bestanden door elkaar, dat je nog verder in de problemen raakt.

Je kunt je dan als helpmij adviseur m/v niet eenvoudig er van af maken met: "ja dat weet toch iedereen..........". Neen, dammit DAT WEET NIET IEDEREEN. Als ik dat geweten had dan had ik een professioneel bedrijf opgezocht en er oor betaald.
Wat ik jullie probeerde duidelijk te maken is dat je er niet zomaar automatisch van uit moet/mag gaan dat de vragensteller zoiets weet. Ik bijvoorbeeld wist dat niet.

Nu dan nog de vraag hoe ik 95% van de bestanden heb weten te recupereren. Heel simpel: ik herinnerde mij dat ik de oude Dell 755 hier nog had staan en die heeft de oude bestanden op de C schijf. Externe schijf op de Dell aangesloten, gekopieerd en deze wederom naar de schijf van deze PC gekopieerd. De bestanden die ik aangevuld had nadat ik deze PC ben gaan gebruiken zijn natuurlijk foetsie.

Nouja, er zijn erger dingen in het leven.

Dus ik hoop hiermee dat ik diegenen die zich een beetje op hun jongeheer voelden getrapt :) kan overtuigen dat het niet zo bedoeld was. Ik waardeer de inzet van de vrijwilligers nog steeds.


Blijf gezond en hou 1 1/2 m. afstand :)


Grtzzzzzzzzzz......................
 
Zo is het... en @heinflhs dus ik neem aan dat je nu al een echte backup hebt.... (dus echt 2 verschillende schijven met minimaal die data die je altijd wilt bewaren..)
Je bent niet de eerste die dit overkomt... en de meesten schieten ook in de verdediging.....
Het doorvragen, ook al vergis ik me uiteraard ook wel eens, heeft echt een functie om een beter advies te krijgen, en het kan soms wat drammerig overkomen en dat je het directe nut er niet van ziet, maar als helper moet je onafhankelijk doorvragen, anders zitten we zo in de verkeerde loop...
Door dat je telkens over backup bleef schrijven, word je haast meegezogen in het feit dat er dan nog een origineel is.. maar die was er niet dus was er geen backup. Dat dit een pijnlijke constatering, dat snap ik heus wel, mar ik heb nog wel gekkere zgn "backups" meegemaakt... ... alle data van een Master studie weg na de crash van de zgn "backup schijf.... gelukkig allemaal nog kunnen redden.... Die het het concept van backup totaal verkeerd begrepen, Master niveau........ kun je je nog iets beter voorstellen hoe dat soms gaat...

Maar:
Heb je met testdisk op de geformatteerde schijf dan niet gedaan, das me nu niet meer zo duidelijk.



Zie nu pas jouw vraag. Neen, testdisk gebruik ik niet meer na een poging van een aantal maanden geleden. Voor leken zoals ik is het programma deels onbegrijpelijk. En dit is een voorbeeld dat als je foute dingen doet, de chaos alleen maar groter wordt. De schijf waarvan ik de gegevens heb weten te recuperen is de oude C schijf van de Dell 755. De oude trouwe PC die ik hiervoor gebruikt. En als je de data van een master studie kwijt zou zijn is dat een kleine persoonlijke ramp.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een traumatische ervaring of zo....:D ;)
Het post-papa syndroom.. ;)
 
Ach waarom niet als dat als bliksemafleider werkt..:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan