Windows firewall schakelt zich(?) uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Ik merk dat de Windows firewall vaker uitgeschakeld staat. Ik schakel ze dan weer in en na een tijdje staat ze weer uit.
Enig idee waardoor dat kan komen?
Ik begrijp dat deze informatie zeer summier is. Geef aan welke info nog nodig is, dan zal ik die hier plaatsen.

Alvast bedankt.

Rob
 
Selecteer Start > Instellingen > Update & Beveiliging > Windows Beveiliging en daarna Firewall & netwerk beveiliging. Open Windows beveligings instellingen.
Selecteer een netwerkprofiel.
Onder Windows Defender Firewall, schakel de instelling In.
 
Nou dit deed ik al vaker. Niet langs deze weg, maar via dat schildje rechts beneden in de taakbalk.
Zou dat verschil maken?
Ik heb nu je aangegeven weg gevolgd, eens kijken of het nu ingeschakeld blijft.
 
Vandaag stond hij weer uit:
firewall.JPG

Gisteren was al het rode weg of groen. Nu niet meer.
De vraag is dan ook, wat schakelt alles weer uit?

Dus weer alles ingesteld.
firewall 2.JPG

Maar voor hoelang.
 
Je hebt niet toevallig een firewall actief in je router of ergens anders dat in verbinding staat met jouw pc..?
Welk AV programma gebruik je..?
Ik kan me nl. herinneren dat ZoneAlarm in het verleden nog wel eens voor wazige problemen kon zorgen, ben daar zelf ook ooit uren mee aan het stoeien geweest...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik merk dat de Windows firewall vaker uitgeschakeld staat. Ik schakel ze dan weer in en na een tijdje staat ze weer uit.
Enig idee waardoor dat kan komen?
Ik begrijp dat deze informatie zeer summier is. Geef aan welke info nog nodig is, dan zal ik die hier plaatsen.

Alvast bedankt.

Rob

De boel al gescand met Adwcleaner, Malwarebytes en een Defender offline scan?
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17466/windows-defender-offline-help-protect-my-pc

En idd, welke AV gebruik je.
 
Ik gebruik Avira, en dat al minstens 10 jaar.
Ik ga de opmerkingen van Scrapheap en Lange Pier eens proberen.
Hoe je de firewall op handmatig moet zetten, ontgaat mij.

UnHackMe 9.20 probeerde ik al. Adwcleaner, Malwarebytes en een Defender offline scan ga ik starks eens probeen.
 
Als Avira een total securityprogramma is dan moet die de Firewall overnemen! Dus het is goed dat de Windows Firewall is uitgeschakeld.
 
Helaas,
Zelfs avira geeft, zo net weer, aan dat de firewall uitgeschakeld is. Of het probleem gefixt moet worden?
Ja natuurlijk en dan wordt de firewall weer ingeschakeld door Avira.
 
Avira hoort de zaak te overrulen! Die moet de baas zijn en de Firewall leveren en die van Windows uitschakelen. Je weet toch wel wat services.msc is! Uitvoeren = Run > typ services.msc > Kijken bij Windows Defender Firewall en zet deze op Automatisch. Doe ook even een sfc /scannow
 
Na de sfc /scannow krijg ik dit te zien:

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

De CBS.log is erg groot en probleem lijkt opgelost als ik deze tekst lees.
Maar wat wordt bedoeld met: For offline repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.
Wordt daarmee de CBS.log bedoeld?

Verder, services.msc. Het ziet er zo uit:
defender 1.JPG

Daarna:
def avira.JPG
Dit zette ik dan aan, en alles is groen geworden.

Resultaat:
def 2.JPG

Het schildje heeft nu een groen vinkje, Avira heeft de paraplu open, dus beschermd. maar in services.msc zie ik geen verschil.
Ik mag hopen dat sfc /scannow het probleem opgelost heeft. Even afwachten dus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan