Mappen in Thunderbird Mozilla veilig stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sappas

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
109
Hallo,

Onder Thunderbird Mozilla heb ik een map aangemaakt met de naam Overzicht mappen.
Deze map heb ik weer onderverdeeld in een heleboel sub mappen en daaronder heb ik
al mijn belangrijke e-mails staan.
Nu wil ik de map Overzicht mappen met zijn behorende sub mappen en e-mails op een andere plaats
kopiëren zoals een usb-stick of externe harde schijf.
Als ik eigenschappen van de map Overzicht mappen aanklik dan geeft hij een adres aan beginnend met imap://....

Gaarne ondersteuning.

Huub
 

Deze link heb ik ook bekeken, hier wordt gesproken over het saven van Mozilla Firefox maar niet van de opgeslagen e-mails.
Adressen kan ik b.v. exporteren dat moet ook met de e-mails kunnen.
In het verleden heb ik dit gedaan maar ik weet niet meer hoe ik het toen gedaan hebt.
Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben :)
Onder Firefox heb ik meerdere accounts aangemaakt.
Onder mijn belangrijkste account heb ik diverse mappen en sub mappen aangemaakt met mijn belangrijke e-mails.
 
Laatst bewerkt:
Deze link heb ik ook bekeken, hier wordt gesproken over het saven van Mozilla Firefox maar niet van de opgeslagen e-mails
Dat is niet juist. Of dat moet niet waar zijn.
In Thunderbird, the profile stores two main sets of items. First, it stores your local mail, and possibly copies of messages that reside on the mail server (depending on your account configuration).
Overigens zou ik ook liever een export functie voor de mails hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou Thunderbird Mozilla niet aanbevelen.

Het is een lang artikel geworden. Toch is het bij lange na niet uitputtend. Dat hoeft ook niet. Al werkend met Thunderbird en door goed te lezen, kun je veel ontdekken.

Dat zegt in feite al genoeg! Het is lang, uitputtend en goed lezen is ook onzin. Waarom zouden mensen niet goed lezen? Je moet programma's zo maken dat ze voor iedereen te begrijpen en te gebruiken zijn. Maar ja, in de 'open source' daar willen ze allemaal een bijdrage leveren en wordt het geheel en praktische toepassing uit het oog verloren. Men is druk voor iedere minimale functie een helppagina te maken. Daar komt het op neer.

Als je pagina's/boekwerken nodig hebt om zaken uit te leggen dan heb je een waardeloos programma gemaakt. Het moet voor iedereen een fluitje van een cent zijn om alle e-mails zonder gezeur veilig te stellen d.m.v. een eenvoudige import en exportfunctie.
 
Laatst bewerkt:

Hallo Scrapheap,
Ik heb Mailstore Home geinstalleerd.
- Ik heb aangegeven waar de gegevens van Mailstore moeten worden opgeslagen.
- Bij de installatie heb ik ook aangegeven mijn emailadres en de hoofdmap waar mijn mails staan.

Mozilla Thunderbird default heb ik aangegeven.
Ik krijg de melding: Het voltooien van het proces is gelukt.

Vervolgens wil ik het archief bekijken.
Aan de linkerkant in het hoofdvenster van MailStore vindt u een zoekvakje met daarboven de term Persoonlijk archief.
Klik op het witte driehoekje ervoor en klik dan op de driehoek voor de naam van uw mailprogramma. U ziet alle mappen die opgeslagen zijn.
Klik op een map om de inhoud ervan te zien. U ziet alle opgeslagen e-mails.
Ik zie geen wit driehoek waar ik op kan klikken en kan dus ook niet bekijken of de mappen met e-mails zijn opgeslagen.

Ik doe vermoedelijk iets fout, maar kom hier niet uit.

Mvg Huub
 

Hallo Scrapheap,
Ik heb Mailstore Home geinstalleerd.
- Ik heb aangegeven waar de gegevens van Mailstore moeten worden opgeslagen.
- Bij de installatie heb ik ook aangegeven mijn emailadres en de hoofdmap waar mijn mails staan.

Mozilla Thunderbird default heb ik aangegeven.
Ik krijg de melding: Het voltooien van het proces is gelukt.

Vervolgens wil ik het archief bekijken.
Aan de linkerkant in het hoofdvenster van MailStore vindt u een zoekvakje met daarboven de term Persoonlijk archief.
Klik op het witte driehoekje ervoor en klik dan op de driehoek voor de naam van uw mailprogramma. U ziet alle mappen die opgeslagen zijn.
Klik op een map om de inhoud ervan te zien. U ziet alle opgeslagen e-mails.
Ik zie geen wit driehoek waar ik op kan klikken en kan dus ook niet bekijken of de mappen met e-mails zijn opgeslagen.

Totale berichten is 0. Er is dus niets opgeslagen.

Ik doe vermoedelijk iets fout, maar kom hier niet uit.

Mvg Huub
 
Laatst bewerkt:
Kijk deze video even....
[video=youtube;n06_IYklvII]https://www.youtube.com/watch?v=n06_IYklvII[/video]
 
Kijk deze video even....
[video=youtube;n06_IYklvII]https://www.youtube.com/watch?v=n06_IYklvII[/video]

Ik heb de volgende stappen gedaan:
1. Map aangemaakt waar de gegevens van MailStore Home komen te staan:
e-mails 2020-05-04
2. MailStore Home installeren.
3. Ik varklaar mij accoord …..
4. Op deze computer installeren.
5. Voltooien van Set-up-wizard van MailStore Home.
6. Configuatie.
7. Directory:D:\Emails 2020-05-04.
8. Archief kiezen, dat heb ik gelijk gemaakt aan D:\Emails 2020-05-04.
9. Starten.
10. Emails archiveren.
11. Mozilla Thunderbird
12. Mozilla Thunderbird archivere.
Profiel: default
13. Volgende.
14. … aangeklikt.
15. Toevoegen.
16. Email xxxxxx@kpnmail.nl aangeklikt
17. Overzicht mappen geselecteerd.
18. OK.
19. OK.
20. Aangeklikt berichten archiveren die ouder zijn dan
21. 01-01-2010.
22. Beëindigen.
23. Mailstore heeft een nieuw profiel “Mozilla Thunderbird default” voor u aangemaakt.
24. Dubbelklik erop om te beginnen met archiveren.
25. OK.
26. Dubbelklik.
27. Het voltooien van het proces is gelukt.
28. Sluiten.
29. Als ik Persoonlijk archief aanklik dan zie ik niets.
 
Even recapituleren:
Je hebt zelf een map met een hele bult submappen gemaakt.
Deze staan dus niet in jouw "profile" waar Thunderbird zijn mail en account-instellingen bewaard.
Het lijkt mij dan ook dat deze in een backup van de mail niet aanwezig zijn.
Daarnaast lijkt het erop dat je geen fysieke mail in de submappen hebt staan maar alleen een koppeling naar de mail via IMAP...

Waar het fout gaat en hoe is mij een raadsel...
Ik heb op dit moment ook geen systeem draaien met actieve mail waarop ik dit kan testen...:eek:
 
Even recapituleren:
Je hebt zelf een map met een hele bult submappen gemaakt.
Deze staan dus niet in jouw "profile" waar Thunderbird zijn mail en account-instellingen bewaard.
Het lijkt mij dan ook dat deze in een backup van de mail niet aanwezig zijn.
Daarnaast lijkt het erop dat je geen fysieke mail in de submappen hebt staan maar alleen een koppeling naar de mail via IMAP...

Waar het fout gaat en hoe is mij een raadsel...
Ik heb op dit moment ook geen systeem draaien met actieve mail waarop ik dit kan testen...:eek:
Als ik eigenschappen aanklik van Overzicht mappen dan krijg ik het volgende:
Naam: Overzicht mappen
Locatie: imap..//……………………………..

Hoe beveilig jij dan jouw e-mails?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de volgende stappen gedaan:
1. Map aangemaakt waar de gegevens van MailStore Home komen te staan:
e-mails 2020-05-04
2. MailStore Home installeren.

7. Directory:D:\Emails 2020-05-04.
8. Archief kiezen, dat heb ik gelijk gemaakt aan D:\Emails 2020-05-04.

Raar maar waar .. het archief van Mailstore MOET op de C:-schijf staan, mag niet op een andere interne, of externe schijf ...
 
Raar maar waar .. het archief van Mailstore MOET op de C:-schijf staan, mag niet op een andere interne, of externe schijf ...

Ik ben weer helemaal opnieuw begonnen en terug gegaan naar een herstelpunt voordat ik MailStore Home had geïnstalleerd.
Locatie: C:\Users\Sappas\OneDrive\Documenten\MailStore Home
Grootte: 2,37 Mb
Inhoud: 6 bestanden, 0 mappen
IndexFolder 4-5-2020 Tekstdocument 1kB
MailStoreFileGRoup.fdb 4-5-2020 FDB-bestand 1.088 kB
MailStoreFileGRoup 4-5-2020 Keynote-document 3 kB
MailStoreMaster.fdb 4-5-2020 FDB-bestand 1.344 kB
MailStoreMaster 4-5-2020 Keynote-document 3 kB
rr.prp 4-5-2020 PROP-bestand 1kB

Er is in iig data opgeslagen.
Als ik Persoonlijk archief aanklik dan zie ik niets.

Waar staat de data dan.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wil je teveel goed doen ...
Ga terug naar je herstelpunt en installeer dan gewoon out-of-the-box Mailstore / aanvaard alle defaults.

Mailstore installatie maakt zelf zijn folder voor de data aan nl. in je C:\Users\Sappas\My Documents ...
Een OneDrive is helemaal uit den boze (voor dit progje hé ... )

Ik heb het ook zo staan en heb een syncro opgezet naar een externe stockage van daaruit...

Ik veronderstel dat je ook gezien hebt dat je je profile in de free versie enkel naar een locale client kan leiden, niet rechtstreeks op je isp-mailserver kan laten connecteren...
 
Volgens mij wil je teveel goed doen ...
Ga terug naar je herstelpunt en installeer dan gewoon out-of-the-box Mailstore / aanvaard alle defaults.

Mailstore installatie maakt zelf zijn folder voor de data aan nl. in je C:\Users\Sappas\My Documents ...
Een OneDrive is helemaal uit den boze (voor dit progje hé ... )

Ik heb het ook zo staan en heb een syncro opgezet naar een externe stockage van daaruit...

Ik veronderstel dat je ook gezien hebt dat je je profile in de free versie enkel naar een locale client kan leiden, niet rechtstreeks op je isp-mailserver kan laten connecteren...

Na het teruggaan van het herstelpunt heb ik het opnieuw geïnstalleerd met alle defaults.
Mailstore maakt zelf de folder: Locatie: C:\Users\Sappas\OneDrive\Documenten\MailStore Home zonder enkele tussenkomst van mij.
OneDrive heeft hij zelf geactiveerd.

De rest wat je schrijft kan ik niet zo goed volgen.
 
Laatst bewerkt:
En doet hij het nu ?
Of zoniet : wat staat er in het archiveringsprofiel dat je binnen Mailstore hebt aangemaakt ... wel degelijke voor locale mailclient gekozen ? Outlook of een andere ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan