Mappen in Thunderbird Mozilla veilig stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stom is een groot woord. Je moest eens weten wat ik allemaal verkeerd doe:)
Wat vaak blijkt is dat je hersenen verwerken wat je verwacht te zien, niet wat je werkelijk ziet.

Ken je deze test: https://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4!
Om e.o.a. reden krijg ik het plaatje niet meer gewist. Dat is overbodig.
 

Bijlagen

  • Mailstore1.jpg
    Mailstore1.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Beste Veng ik ben al een stukje verder.
Als ik totaal geen filter plaats dan staan alle accounts in het persoonlijk archief.

Onder @kpnmail.nl staan 3 sub mappen t.w. Drafts-1, INBOX en SENT-1
Bij Drafts-1 (ik weet niet wat dit is) staan 5 e-mails uitsluitend uit april en mei 20120.
Bij INBOX staan veel e-mails uitsluitend van 2020 en in de Postvak in staan slechts 20 e-mails.
Bij Sent-1 staan niet al de verzonden e-mails.

Dat wil ik echter niet.

Ik wil de e-mails van @kpnmail.nl uitsluitend archiveren.
Als ik @kpnmail.nl aanklik dan zijn slechts 3 sub mappen donker gekleurd t.w. Drafts-1, INBOX en Sent-1.
De map "Overzicht mappen" is niet donker gekleurd en deze e-mails wil ik archiveren en de verzonden e-mails bij @kpnmail.nl

Nu is de vraag hoe kan ik de e-mails uit "Overzicht mappen" en de verzonden e-mails archiveren.
 
Laatst bewerkt:
"Bij Drafts-1 (ik weet niet wat dit is)" Dit zijn waarschijnlijk je concepten, dus mails die je hebt opgeslagen zonder ze te verzenden.
Kun je een screenshot van je mappenstructuur in Thunderbird weergeven want ik herken e.e.a. niet uit je beschrijving.
Zelf heb ik een map "Archief" en die neemt hij gewoon mee.

Mappen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Screenshot maken lukt me niet want hij laat dan teveel zien.
@kpnmail.nl
Postvak IN
Concepten
Verzonden
Spam
Prullenbak
Overzicht mappen
- Appartement
- Apple-IPad
.
.
etc.

Jouw map Archief komt overeen met mijn map "Overzicht mappen" en dat is wat ik wil archiveren :)
 
Laatst bewerkt:
Het zou wat triviaal zijn maar mss moet je die streepjes en spaties voor de mappen weghalen. Mss kan Mailstore daar niet mee overweg.
Met dezelfde overweging mss maar één woord voor de naam gebruiken. Laat bv. even die spatie weg.
Ik gebruik zelf echter ook meerder woorden voor de naam dus dat zal het niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de naam "Overzicht mappen" verandert in "Overzicht" en het blijft hetzelfde.

Als ik E-mails archiveren aanklik en vervolgens Mozilla Thunderbird en dan wil ik mappen aanklikken die ik wil toevoegen
dan zie ik bij @kpnmail.nl slechts 3 donker gekleurde mappen.
Dat zijn Drafts-1, INBOX en Sent-1.
De niet donker gekleurde mappen zijn: Archives, Drafts, Overzicht, Sent, Spam, Templates en Trash.
De donker gekeurde mappen zou ik moetenn kunnen uitzetten en map "Overzicht" aan.

Ik heb wel het idee dat we bijna bij de oplossing zijn :)

Als ik alles archiveer dus al mijn accounts dan zie ik het volgende bij Persoonlijk archief:
4 x @gmail.com uitsluitend INBOX
@home.nl INBOX-1, Sent-1 en Spam
@kpnmail.nl Drafts-1, INBOX en Sent-1
 
Laatst bewerkt:
Heb jij die streepjes niet in de naam zitten maar alleen in bovenstaande tekstweergave?

Ik geloof er niets van dat ik alle afzonderlijke mappen heb opgegeven. Ergens zal dan iets wel staan van: "En alle onderliggende mappen"
Want als ik een map ergens toevoeg wordt die automatisch meegenomen.

"Als ik E-mails archiveren aanklik en vervolgens Mozilla Thunderbird" Is dit wel correct? Ik dubbelklik op de profielnaam en hij archiveert dan direct.
Of is "Mozilla Thunderbird" jouw profielnaam?

Of zit je nog in de fase van het aanmaken van je profiel?

Ik begin langzaam te zien in welke schermen je zit en wat je ziet (Effectieve mappen tonen?). Zo ver ben ik zelf zelfs nog nooit geweest, denk ik:D
Verander dat "Overzicht" dan eens in "Archief"
 
Laatst bewerkt:
Uit deze screenshot zou je mss mogen concluderen dat de map echt "Archieven" moet heten. Al heet hij bij mij "Archief"
Archief.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry, even screenshot aangepast ...

Ik kan al een poos niet meer volgen welke kant jullie uitgaan maar zoeken jullie nog altijd binnen Mailstore...?
Hierbij een weergave van hoe het bij mij geconfigureerd is .. Is wel voor Outlook client, maar dat maakt weinig verschil : systematiek is dezelfde.
Veel rechtlijniger kan het toch niet zou ik denken....
 

Bijlagen

  • 2020-05-06 13_07_17-Window.jpg
    2020-05-06 13_07_17-Window.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 46
#47 over Mailstore
#48 over de naamgeving in Thunderbird:
Verander dat "Overzicht" in "Thunderbird" dan eens in "Archief"
 
Overzicht aangepast in Archief. Is geen verbetering.

#44
Overzicht mappen
- Appartement
- Apple-IPad
.
.
etc.
Het streepje voor Appartement staat niet in mijn account @kpnmail.nl, dit heb ik alleen gedaan om aan te geven dat het een sub map is.

#46
Als ik alles archiveer dus al mijn accounts dan zie ik het volgende bij Persoonlijk archief:
4 x @gmail.com uitsluitend INBOX
@home.nl INBOX-1, Sent-1 en Spam
@kpnmail.nl Drafts-1, INBOX en Sent-1

Het probleem is dat hij uitsluitend Drafts-1, INBOX en Sent-1 gebruikt om te archiveren.
Voeg ik nu "Overzicht" en nu "Archief" dan wordt niets opgeslagen omdat deze map niet vet gedrukt is.
Als ik deze nu vet gedrukt zou krijgen dan is het probleem vermoedelijk opgelost.

Outlook werkt toch heel anders dan Thunderbird dat heb ik gezien bij het forum van SeniorenWeb
 
"Als ik deze nu vet gedrukt zou krijgen dan is het probleem vermoedelijk opgelost."
Lijkt mij ook ja.
Heb je in die andere accounts ook zo'n map? Maak die anders eens aan en kijk of hij die wél binnen haalt. Kan het te maken hebben met "webmail"
Het feit dat hij ze wel ziet staan geeft aan dat er blijkbaar een andere instelling nodig is. Lastig om daar van hieruit naar te gaan speuren. Het zal beslist iets triviaals zijn.
 
#46
Als ik alles archiveer dus al mijn accounts dan zie ik het volgende bij Persoonlijk archief:
4 x @gmail.com uitsluitend INBOX
@home.nl INBOX-1, Sent-1 en Spam
@kpnmail.nl Drafts-1, INBOX en Sent-1

Welke instelling zou ik moeten maken?

ff naar buiten
 
Ik zit wat in de helpfile te lezen: https://help.mailstore.com/en/home/Archiving_Email
Je zou zeggen dat je alles goed doet in Mailstore.
Zou Mailstore wel goed geïnstalleerd zijn? Heb je dat al eens geprobeerd: compleet verwijderen, rebooten en opnieuw installeren.
Ik bedenkt nu dat er ook iets mis kan zijn in Thunderbird. Niet erg waarschijnlijk maar je zou het volgende eens na kunnen lopen:
Ga naar de betreffende map, rechtsklik en kies "Map repareren"
Repareren.jpg
 

Bijlagen

  • Repareren.jpg
    Repareren.jpg
    67 KB · Weergaven: 42
Ik heb van te voren een herstelpunt gemaakt en daarna MailStore Home geïnstalleerd.
MailStore Home heb ik al driemaal opnieuw geïnstalleerd.
Voor de installatie heb ik steeds weer het herstelpunt uitgevoerd.

Map repareren heb ik ook uitgevoerd en er is geen verbetering.
Bij persoonlijk archief zie is uitsluitend @kpnmail.nl Drafts-1, INBOX en Sent-1 en niet de map Archief.

Mapeigenschappen.
Naam: Archief.
Locatie: imap://........%40kpnmail.nl@imap.kpnmail.nl/archief

Heeft het iets met de locatie te maken omdat ik imap gebruik
 
Laatst bewerkt:
Je haalt best je mailadres weg uit post #55, tenzij je veel spam wil krijgen :eek:
 
"Heeft het iets met de locatie te maken omdat ik imap gebruik "
Lijkt me van niet. Met locatie bedoelt men de plek waar je archief staat, lijkt me.
Ik moet even wachten om te zien of ik nog inspiraties krijg:confused:
 
Is het niet zo dat alle e-mails die gebruik maken van imap op de server van KPN staan en dat bij Pop3 de e-mails op de pc staan.
Als dat zo is dan kan MailStore Home niet gebruik worden voor e-mails die gebruik maken van imap.
MailStore Home kan dan alleen e-mails archiveren die werken met Pop3.
 
Laatst bewerkt:
"Is het niet zo dat alle e-mails die gebruik maken van imap op de server van KPN staan en dat bij Pop3 de e-mails op de pc staan."
Klopt: https://realhosting.nl/helpdesk/verschil-tussen-pop3-en-imap/
"Als dat zo is dan kan MailStore Home niet gebruik worden voor e-mails die gebruik maken van imap."
Klopt niet. Ik heb ook een Imap account en dat wordt gewoon gearchiveerd.
Het zou echter wel kunnen dat ik ooit het email adres en wachtwoord voor dat account heb opgegeven, al weet ik dat niet meer zeker. Mss moet dan het "rode kruis" van het plaatje van #23 ook worden ingevuld
 
Ik heb het volgende gedaan.
E-mails archiveren.
Vervolgens bij Profiel maken de E-mailaccount ingevuld: ……..@kpnmail.nl
Starten aangeklikt.
Vervolgens wachtwoord ingevuld.
Ik krijg dan de melding:
De verificatie van het SSL/LTS-certificatie is mislukt.
Schakel optie ""SSL-waarschuwingen negeren" in voor het overslaan van de certificaatverificatie in.
Dit heb ik gedaan.
OK.
MailStore Home heeft een Prof.naam gemaakt t.w. …….@kpnmail.nl
Dubbelklik.
Bij het persoonlijk archief staat nu ……@kpnmail.nl
en daaronder
Archief en alle submappen met alle e-mails.

Veng dat was de tip om het te laten werken.

Ik heb nog de volgende vragen.
Ik ga nu weer terug naar het herstel punt en ga MailStore Home opnieuw installeren.

De library van MailStore home staat op de C:schijf kan ik deze niet veel beter op de D:schijf (mijn data-schijf) plaatsen.
Hoe kan ik mijn persoonlijk archief met de naam ……@kpnmail en daaronder de map Archief en daaronder de sub mappen met e-mails op b.v. mijn USB-stick plaatsen.

Rechter muis aanklikken op map "Archief".
Exporteren naar: Eml-bestanden.
Doelmap opgeven.
De mails staan er op en kan zo naar een USB-stick.

Hoe doe jij dat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan