Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

riafaasse

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Berichten
288
Hallo, Heb ineens een probleem met mijn printer, de Epson XP415. Hij drukt alles alleen maar heel wazig af. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Gr. Ri
 
Inkt bijna op?
Of staat 'ie in Conceptmodus?
Zie handleiding voor Conceptmodus.
 
Goedemorgen,
Er zit nieuwe inkt in. Hij geeft steeds aan dat hij de printer niet kan vinden, maar hij staat wel bij apparaatbeheer. De tekst bestaat uit stippen. Hoop dat iemand mij kan helpen?

Gr. Ria
 
Hallo,

Heb hem opnieuw geïntalleerd, maar helaas. Hij geeft de zwarte letters niet door. Heb een nieuwe cardridge erin gedaan, maar dat helpt niet.


Gr. Ria Faasse
 
Het is een al wat oudere printer met 'vaste' printkoppen, deze kunnen verstopt raken (zeker als die een tijdje stil heeft gestaan)
Ik heb zelf een ander model, maar op die van jou zal ook een reinigingsprogramma zitten, probeer eens of dat verbetering geeft. (desnoods 2 of 3 keer reinigen)
Helpt het, maar niet afdoende ben ik bang dat de printkoppen versleten/verstopt zitten en je een nieuwe printkop nodig hebt.
 
dat zal het dan wel zijn helaas, want ik heb hem al 4 x gereinigd!, Hartelijk bedankt voor de reactie!!
 
En die Conceptmodus hebt je al nagezien?
 
Er bestaan flesjes inktkop reiniger, je neemt de printkop uit de printer en zet deze een paar uur in de reiniger en hoopt dat het daarna weer werkt.
Deze manier van reinigen geeft een zeer wisselend resultaat, als je geluk hebt was de kop alleen 'uitgedroogd' en werkt die daarna weer jaren prima, als je pech hebt is de printkop 'op' en werkt het maar even of helemaal niet.

En inderdaad, vergeet niet de 'concept/klad' modus na te kijken.
 
Hij geeft steeds aan dat hij de printer niet kan vinden, maar hij staat wel bij apparaatbeheer.
Dat is een netwerk- / verbindings probleem wat weinig tot niks te maken heeft met het wazige afdrukken, dat zijn 2 verschillende dingen.
Dat de printer wel bij Apparaatbeheer staat komt omdat deze ooit op de pc geïnstalleerd is.

Vraag is nu hoe deze printer gebruikt wordt, via een usb kabel rechtstreeks aan de pc / laptop of via het netwerk d.m.v. WiFi of een netwerkkabel.
In elk geval beginnen met je modem / router te herstarten.
Haal de adapter eruit, wacht 30 sec. en sluit deze dan weer aan.
Geef de modem / router 2 - 3 minuten de tijd om volledig op te starten en probeer nog eens, kijk of de melding weg blijft dat de printer niet gevonden wordt..?
 
Bedankt voor de tip! Ben ik blij mee.Misschien dom, maar hoe kan ik de concept/modus bekijken?
 
Wat ik in #2 al zei, dat staat in de handleiding.
Conceptmodus is een inktbesparende modus die dus resulteert in vagere tekst dan standaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan