Waarde in subformulier vullen uit andere tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

sevnthe2nd

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2020
Berichten
5
Ik heb een subformulier waarmee een bedrag ingevuld moet worden. Dit bedrag is een getal dat ik uit een ander tekstvak wil halen. Nu probeer ik in de Expression Builder het volgende: =[bedrag]=Som([Formulier]![Order]![Tekstvak19]).

Ik wil dus dat Bedrag van mijn tabel een waarde mee krijgt uit Tekstvak19. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
 
Als je de Expression builder gebruikt, lijkt hij mij een simpele klus: wijs het juiste object aan. Er mag sowieso maar één =-teken in je formule staan, en, als het veld [Bedrag] het doelveld is, mag dat ook weg. Daarnaast heeft de functie Som hier geen enkele functie. Dit zou dus moeten volstaan:
Code:
[Formulier]![Order]![Tekstvak19].Value
 
Komt het bedrag in Tekstvak19 uit een andere tabel of is dat een ongebonden veld?
* Als het uit een andere tabel komt: waarom wil je de waarde kopiëren van de ene tabel naar de andere? Dat heeft alleen zin als de andere tabel bv. een factuur is waarin de gegevens niet mogen veranderen en dus onafhankelijk moeten blijven van de oorspronkelijk gebruikte waarden.
* Als tekstvak19 een onafhankelijk vak is, waarom tik je het bedrag dan niet direct in het juiste veld?
 
Doe er eens een voorbeeldje bij, zou ik zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan