Doorlopend formulier met filterbutton

Status
Niet open voor verdere reacties.

CubaLibre

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2020
Berichten
9
Hoi allemaal,

Voorheen werkte ik alleen met excel maar ben nu bezig me te verdiepen in access.

Nu wil ik iets wat ik tot nu toe niet voor elkaar krijg, ik wil in een doorlopend formulier een link maken die als popupvenster alle gelijke record laat zien van het veld Batch. Hij moet het gefilterde doorlopend formulier die gebruikt word onthouden.

Kan iemand me hiermee op weg helpen? Zit nu al heel wat uurtjes te rommelen maar lijk nog geen stap dichterbij te komen en dacht dat het niet zo heel lastig was.

Groetjes Ed
 
Nu wil ik iets wat ik tot nu toe niet voor elkaar krijg, ik wil in een doorlopend formulier een link maken die als popupvenster alle gelijke record laat zien van het veld Batch. Hij moet het gefilterde doorlopend formulier die gebruikt word onthouden.
Allereerst welkom bij HelpMij :). In tegenstelling tot andere subfora, waar mensen gelijk gaan bouwen, wil ik hier wel eens eerst een tegenvraag stellen. Die luidt meestal: "Waarom"? Zo ook nu. Het is heel erg simpel om op een doorlopend formulier te filteren (bijvoorbeeld met een keuzelijst, maar kan ook met een tekstveld). Dus waarom wil jij een oplossing met een popup formulier?

(nog een tip: kijk, als je antwoord geeft, naar het scherm en zoek de twee knop <Reageer op bericht>, of het supergrote tekstvak <Snel reageren> om te antwoorden, maar blijf van de quote knop af ;).
 
Ben bezig met een TrackandTrace database, maar sommige simpele dingen duren wel erg lang omdat ik alles moet uitvogelen :).

Ik wil dat wanneer ik een barcode op barcode klik in veld batch in doorlopend record een popup krijg met daarin alle records die ook die barcode hebben. Het lukt me wel om te filteren, het lukt me op popup open te krijgen maar niet samen.

Merk dat ik vaak te moeilijk denk hier, had jaar of 8 geleden veel ervaring met Filemaker Pro (oude versie) maar daar heb ik bij Access niets aan volgens mij.

Groetjes
Ed
 
Filemaker is inderdaad heel anders dan Access, niet slechter maar anders. Waarom geef je de filter niet mee bij het openen van het popup formulier? Als je de code docmd.openform gebruikt kan je het argument wherecondition gebruiken of via een wizard vind je ook de optie: alle records tonen of specifieke data zoeken, waar je ook de Where conditie kan meegeven.
 
Nogmaals: waarom zou je daar een apart formulier voor maken? Kan allemaal makkelijk (met een filter dus) op je huidige doorlopende formulier. Als je nog in een leercurve zit met een nieuw programma, gebruik dan eerst de simpele oplossingen, en als die niet voldoen, kun je altijd nog naar een lastigere oplossing kijken.
Ik gebruik meestal het OpenArgs element om andere formulieren te openen, maar de Where conditie mag natuurlijk ook. Wat je handiger vindt.
 
Filemaker is inderdaad heel anders dan Access, niet slechter maar anders. Waarom geef je de filter niet mee bij het openen van het popup formulier? Als je de code docmd.openform gebruikt kan je het argument wherecondition gebruiken of via een wizard vind je ook de optie: alle records tonen of specifieke data zoeken, waar je ook de Where conditie kan meegeven.


Ik ga er even in duiken thanks in ieder geval.

Ed
 
Het is eindelijk gelukt, moet verwijzing maken naar navigatieformulier en niet naar het gewone formulier want dan werkt het niet.

Thanks in ieder geval.
 
Klinkt alsof je verkeerde informatie hebt geleverd :).
 
Van de dingen die je zelf vindt, leer je het meest. Succes!
 
Altijd al geweten dat het onderwijs in België niet op kon tegen het Nederlandse :D.
 
Van proberen leer je :)

Ik experimenteer veel met acces maar als ik er niet meer uit kom heb ik google, helpmij.

Maar vaak kom ik erachter als ik er even eerst afstand van neem en later verder ga kijken.

Bedankt in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan