Windows 10 installatie loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
298
Hallo,

Ik probeer op een samsung rv711 laptop, windows 10 te installeren, maar na opstarten met bootable usb stick en te kiezen voor de 64-bits versie, komt het Windows logo in beeld, maar verder niks.

Ik heb een andere hdd er in gezet, maar dit geeft ook geen succes. De bios naar default gezet, ook geen succes.

Heb via Windows 7 schijfcontrole gedaan, vond wel veel fouten in win7.

Ook geprobeerd vanuit win7 te installeren, maar bij de reboot hetzelfde probleem.

Iemand ervaring hier mee.

De usb stick werkt wel bij een andere pc
 
Heb via Windows 7 schijfcontrole gedaan, vond wel veel fouten in win7
Schijfcontrole is om fouten op de HDD te herstellen, dat heeft niks te maken met of er fouten in het OS zitten.
Win7 moet volledig up-to-date zijn, dus alle beschikbare updates geïnstalleerd hebben, anders wil Win 10 niet installeren.

Overigen blijkt de RV711 een probleem-toestel als het gaat om upgraden naar Win 10 getuige dit Google zoekresultaat....
Wellicht is er een BIOS update nodig...
 
Windows 10 is vrij flexibel is mijn ervaring als je hem eerst in een ander systeem met die hard schijf installeert en vervolgens overzet naar je eigen systeem.
Heb je dan hetzelfde probleem, dan ligt het echt aan jouw laptop.
Ik heb zo wel eens een laptop Win10 in een desktop gezet, werkte prima, wel effe de Windows update draaien zodat alle drivers geupdate worden.
 
Windows 10 is vrij flexibel is mijn ervaring als je hem eerst in een ander systeem met die hard schijf installeert en vervolgens overzet naar je eigen systeem.
Heb je dan hetzelfde probleem, dan ligt het echt aan jouw laptop.
Ik heb zo wel eens een laptop Win10 in een desktop gezet, werkte prima, wel effe de Windows update draaien zodat alle drivers geupdate worden.

Dit kan inderdaad, win10 op de ene pc installeren en dan de harde schijf in een andere pc zetten, maar weet dat dan ook de licentie overgaat van de ene pc naar de andere.
 
Heb ik niet ergens gelezen dat dit voortaan van de vorm van licentie afhangt die je hebt ?
Als het met een key installeert zou het moeten lukken, maar met de nieuwsoortige online activatie wordt toch elke wijziging van hardware gedetecteerd en wordt je licentie daaraan vastgeklikt... dus kan je de schijf volgens mij in dit geval na de installatie niet meer terugplaatsen zonder je activatie teniet te doen.
 
Klopt, de pc waar de schijf met win10 in zit wordt automatisch geactiveerd en de pc waar de harde schijf uit komt daar wordt windows gedeactiveerd (en heeft dus geen licentie meer)
 
Licentie gaat imho alleen over van de ene naar de andere PC als je een zgn Retail, dure... versie hebt. Een zgn OEM licentie kun je imho niet overzetten. Dit een standaard procedure voor deze producten, wordt niet van afgeweken.
De meeste mensen kopen die dure niet... dus dat betekent een nieuwe licentie kopen, die voor een paar tientjes bij bedrijven met prima Trustpilot reviews te koop zijn. Je krijgt per mail een code.

Dus voor je Samsung rv711 laptop moet je er een kopen...

Maar: Je hebt een maand meen ik de tijd om te testen of ie het goed blijft doen op je Samsung rv711 laptop, in die tijd werkt alles ook zonder code volledig.
Na ruim 3 weken alles nog steeds OK?
Koop dan die code.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is vermoedelijk gevonden.

Onder andere de RV serie van Samsung schijnen een probleem te hebben, met installatie van Windows 10, de oorzaak is de Wlan-kaart. na het verwijderen van de wlan kaart ging onder het windows logo wel dat cirkeltje draaien.

Dus nu even een andere HDD, erin gezet, zodra windows is geinstalleerd, de wlan kaart er weer in, en kijken of het systeem nog opstart, dan de originele HDD zonder de wlan kaart windows opnieuw installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan