Realtek audio voor Windows 10 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
59
Had vroeger een audio console, als je de headphone jack in de front aansluiting van de computer plugde, dan schakelde het geluid automatisch naar de koptelefoon en als je hem eruit trok, dan schakelde hij automatisch terug naar de luidsprekers. Je kon ook geluidsinstellingen wijzigen met effecten en dergelijke. Heb software gevonden en geïnstalleerd (Realtek audio console voor Windows 10) maar de omschakeling gebeurt niet automatisch, zie bijlage.
Iemand die weet hoe het komt oi s er een betere software oplossing voor dat? Aan de instellingen van RAC zal het niet liggen want heb alles al geprobeerd.
Dank bij voorbaat...
Mvg. Kurt
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-05-05 131553.png
    Aantekening 2020-05-05 131553.png
    42,7 KB · Weergaven: 74
@lange pier Ik heb ook datzelfde probleem ... kan je iets specifieker zijn over welke driver, welk onderdeel.
Want achter die link zitten er wel een tiental ?
Ook voor versie 1909 en binnenkort 2003 nog OK ?
 
Laatst bewerkt:
Eerst wat er zit verwijderen mss?
 
Hoeveel vroeger is dat?
Heb je een nieuwe andere pc tov "vroeger"?
Dan zou het kúnnen zijn dat de verkeerde stekker (2 stekkers, 1 kabeltje) op het moederbord geplugd is ..
 
Heb er niet aan uit geraakt, Realtek Console werkte plots ook niet meer, Windows 10 Clean install en nu werkt alles terug normaal, alleen mis ik een console om equalizer of geluiden toe te passen maar durf niet echt meer installeren omdat ik niet weet welke een betrouwbare is
 
Heb die ik linkte op diverse PC's met W10 geïnstalleerd en ze hebben allemaal de Realtek Audio Manager.


https://www.guidingtech.com/fix-realtek-hd-audio-manager-missing-windows-10/


Vergeten te melden, de auto driver update van W10 uitzetten.
https://support.microsoft.com/nl-nl...t-a-driver-update-from-reinstalling-in-window

Bedankt LP, goeie uitleg maar ben toch sceptisch tegenover Realtek momenteel. Is er geen audio console die 100% betrouwbaar is voor Windows 10, al dan niet betalend?
 
De manier zoals L.P. linkt, dit artikel dus, werkt bij mij prima.
Ik kan alles weer instellen en de manager is weer terug...
Alleen die updates van MS uitzetten, dan ben je er vanaf :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan