Kan map niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactie Scrapheap...

Hoewel het een klein probleempje was, had ik toch wel even zo'n 'YES' momentje. Mooi! :D
Ja, ik gebruik de dock weinig, maar als je hem nodig hebt is het erg handig; het is wel een eenvoudig dingetje....

Leuk dat je even over de mediaspeler begint. Ik ben mij ook aan het oriënteren geweest en kwam o.a. ook de Nvidia Shield Pro 2019 tegen. Ik had een beetje de indruk dat het meer op gamers gericht was. Bij mij ligt het accent echt op het opslaan/bewaren en kijken van films, foto's e.d. Maar jij hebt er dus goede ervaringen mee?

Wat ik zelf wel prettig vindt is een speler met een ingebouwde harde schijf (die ik nu dus ook heb), wat praktischer denk ik. En dan viel mijn oog op Dune HD Pro 4k Plus, niet echt goedkoop, maar lijkt wel een degelijk apparaat te zijn. Ze hebben ook een NL-forum; ook handig als je het Engels niet echt goed beheerst. Ook nog even bij de Zidoo Z10 gekeken, beetje vergelijkbaar met de Dune.

Even Offtopic. Omdat we toch beetje aan het 'nakletsen' zijn; een jaartje geleden of zo kreeg ik een alarmerend bericht van Helpmij. Het zou heel slecht gaan en er werd gevreesd over het voortbestaan. Ik hoor daar niets meer over, weet jij hier iets meer van?

Ik ben overigens een aantal jaren geleden verenigingslid geworden omdat ik vaak goed en vriendelijk door 'jullie' (zeg ik maar voor het gemak), geholpen ben. Dus ik probeer een klein steentje bij te dragen....

George
 
Bij mij gaat het puur om streamen omdat ik in het netwerk 2x een 4 bay Synology NAS heb lopen, 1 met 12 Tb en 1 met 16 Tb waarop mijn film, muziek en foto collecties staan naast een hoeveelheid zeer belangrijke documenten.
Deze laatste heb ik 4 backups van, 2x op de NASsen en 2x in de cloud ( Google en TransIP ).
Het zal wel duidelijk zijn dat ik totaal niet geïnteresseerd ben in een mediaspeler waar een interne HDD in kan omdat ik via mijn NASsen meer als voldoende schijfruimte ter beschikking heb.
De Dune 4K is een mooi toestel maar prijzig en uit ervaring met Netflix, waar het 4K aanbod zeer beperkt is, is een 4K speler leuk maar de komende 5 - 6 jaar totaal niet interessant.
Op de publieke en commerciële kanalen wordt nog steeds veel 720P materiaal geupscaled naar 1080P, echt full HD ( 1080P dus ) is daar nog zeer beperkt dus over 4K hoeven we het al helemaal niet te hebben.
Hetzelfde geldt zeker nu nog voor de ondemand diensten, er is gewoon simpelweg weinig tot geen 4K beeldmateriaal dus voor de komende jaren heeft dat geen enkele toegevoegde waarde.

Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening en beeldvorming zoals ik die zie.
Iedereen mag het daar mee eens of on-eens zijn.

Ik gebruik de shield i.c.m. Emby Server op de Nas voor het afspelen van muziek en films en dat werkt top.
Daarnaast heb ik er een paar IP-tv apps op gezet, met name voor Poolse tv en ook dat werkt top.
Gelukkig heb ik 200 Mbit FFTH dus ook Netflix in 4K streamen is geen punt maar dat is zo weinig beschikbaar dat het de meerkosten van het abonnement niet waard is.

Wat betreft de situatie van Helpmij...er werd een tijdje terug gediscussieerd over de oproep / mededeling waar jij naar verwijst en een een aantal zaken die daaruit voortvloeiden.
Die discussie is toen verplaatst naar de Members Chat maar de laatste maanden hoor ik er niets meer over.
Ik heb mijn hulp aangeboden voor het deel ik ervaring mee heb maar er verder niets meer over gehoord.
Blijkbaar kan men het zonder mij af, prima, een goed teken....of men was van mening dat ik niet voldoende kon bijdragen...kan zijn, geen idee.
Maar ik weet dus niet hoe de actuele stand van zaken is, sorry...
 
Laatst bewerkt:
Reactie op Scrapheap...

Zo, zo, ik heb hier te maken met een die-hard hobbyist, of misschien wel zakelijk/commercieel? De specs zijn indrukwekkend. En dus ook nog veel kennis van het mediaspeler-wereldje...

Bij mij gaat het een beetje de andere kant op, Heb mijn NAS eruit gedaan omdat ik er toch niet veel mee deed. Ik ben een eenvoudige computerhobbyist, meer in de sfeer van Familie en kennissen een beetje helpen en.. omdat ik het heel leuk/interessant vind..

En dat 4K verhaal is wel interessant. Dus praktisch gezien heb je er met een Dune 'nog' niet zo veel aan. Ga ik zeker meenemen in mijn beslissing. En de shield bevalt dus heel goed. Ik ga er nog eens een keer goed naar kijken. Netflix/Disney+ enz...heb ik 'nog' niet. Ik kan nog goed vooruit met (zeg ik heel zachtjes) :rolleyes: mijn nog steeds goed aan te vullen Spotnet voorraad.... Ik heb overigens wel een 'plus' abo bij XS4all, met wat aardige films.

En bedankt voor je info over het mogelijke probleem bij Helpmij. Na jouw reactie heeft Lange Pier een link gestuurd met alle ins-en outs. Ga ik zo eens rustig lezen.

Dank en groet, George
 
Reactie op Lange Pier.

Zeer bedankt voor de link met uitgebreide info. Ga het zo eens rustig doornemen...

George
 
Het betreft in mijn geval een beetje een "uit de klauw gelopen hobby" , niet meer en niet minder....
Die begon midden jaren 80 toen ik een afgedankte pc kreeg uit een productie systeem ( x286 ) maar daar 3 weken later al op uitgekeken was.
In die tijd waren er overal van die computer beursjes in sportzalen en was er nog de Pc Dumpdag in de RAI en toen ben ik zelf gaan oriënteren en kopen om mijn 1e pc zelf te bouwen, met name voor "packet radio".
Destijds had ik ook veel amateur-radio apparatuur thuis die wat bereik betreft de halve wereld besloeg.
Eind lagere school bouwde ik zelf al FM zenders met buizen en later transistoren en hing voor de lol de radio-piraat uit.

Elke paar jaar een nieuwe pc bouwen, je wilt toch steeds iets beter en sneller..
Rond 2009 kwamen de mediaspelers echt opzetten en heb toen zo'n ding besteld ( een Xtreamer ).
Ben toen op dat forum terecht gekomen en als "early adopter" en de nodige kennis van elektronica ( MTS Elektro ) en audio apparatuur toen als "moderator" en later Administrator gevraagd op dat forum.
Dat leek mij wel, dicht bij de bron dus snel de beschikking over bèta firmware en test-modellen van nieuwe spelers thuis krijgen paste precies in mijn straatje.

Over het geheel ben ik daar ruim 6 jaar als Administrator op het forum actief geweest.
Als dank daar voor en mijn hulp bij het opzetten van de EU webshop destijds heb ik van hun mijn 1e 4-bay NAS gekregen ( DS 412+ ), de 2e ( DS 918+ ) heb ik 2 jaar geleden zelf erbij gekocht.

Vandaag de dag beperkt het zich tot dezelfde zaken als die van jou, familie, vrienden en kennissen een beetje uit de brand helpen met computer vragen en problemen.
Daarnaast doe ik op dit gebied ( pc, smartphone, tablet etc ) wekelijks een aantal uren vrijwilligerswerk in een plaatselijk ouderencentrum waar iedereen in ons dorp gratis terecht kan.
Op die manier probeer ik, net als op dit forum, mijn ervaring en kennis te delen met mensen die daar wellicht mee geholpen zijn en zo een minimale bijdrage te leveren aan de samenleving.

Niets zakelijks of commecieels dus, puur hobby, interesse in de technologische ontwikkelingen en mogelijkheden.
Ik lees veel, met name dus op dit gebied, probeer veel ( indien mogelijk ) en probeer op die manier de dagen door te komen.

Vanuit dat oogpunt ben ik dan ook de mening toegedaan dat 4K nog jaren nodig zal hebben om tot bloei te komen en er voldoende materiaal beschikbaar zal zijn.
8K, de laatste gimmick, is een typisch voorbeeld van het gebruik maken van de doorlopende ontwikkelingen maar biedt voor huis-tuin- en keukengebruik geen enkele meerwaarde.
Er zullen maar weinig mensen zijn die het verschil tussen 4K en 8K echt kunnen waarnemen, laat staan dat ze een woonkamer hebben die groot genoeg is om van 8K te kunnen profiteren.
De Nvidia Shield Pro 2019 is dus ook 4K geschikt maar dat was voor mij geen reden om ervoor te kiezen, meer een prettige bijkomstigheid.
Het ging mij om stabiliteit, snelheid ( GUI en bediening ) en support want dat laatste is bij veel fabrikanten na een jaar of 3 wel klaar....

Maar de grote tech-bedrijven en media zijn machtig. Door gehaaid adverteren en nog gehaaidere merchandising worden mensen bijna gehersenspoeld en hypes gecreëerd waardoor straks toch hele volksstammen een 8K tv willen / kopen.
Mensen laten zich gek maken....
Gelukkig kan ik mij daar goed voor afsluiten, ik kijk eerst de kat uit de boom want als je altijd het nieuwste van het nieuwste wilt betaal je altijd de hoofdprijs en de vraag blijft altijd of je het echt nodig hebt.

Dit is een kort overzicht van hoe ik in deze wereld van elektronica, computers, geluidsapparatuur etc. verzeild ben geraakt en ik kan mij hiermee nog steeds vermaken omdat de ontwikkelingen niet stil staan.
Zolang de interesse blijft bestaan....:D
 
Laatst bewerkt:
Leuk en interessant dat je de moeite neemt om mij zo uitgebreid te informeren. En dat even na 6 uur. Ochtendmens zeker :)

Hoewel jij natuurlijk veel meer verstand van computers heb dan ik, en als ik het allemaal zo lees, veeeel meer verstand, zie ik toch wel wat parallellen...

Ook ik begon zo rond 1980 ergens belangstelling te tonen voor dat wereldje. Hier in mijn kamertje koester ik al jaren een nog prima werkend mooi oudje van IBM: Specs zijn: IBM PC XT 5160, bouwjaar 1983. Specs: 640 KB intern geheugen. Harde schijf 20 MB en twee 5¼" diskettestations. Ook nog veel reservespul, zoal monitor, toetsenbord en veel 'grote groene' printplaten. Later natuurlijk de x286, x386 enz.. Ik ben zo'n beetje ingestapt bij DOS 2 meen ik. Ook heb ik op zolder nog een PS2 (twijfel over de naam) staan en natuurlijk vanaf Windows 1, 2, 3, 3.11, '95 enz.. de hele ontwikkeling meegemaakt. Nog steeds vind ik het een fascinerend wereldje en ben aardig op de hoogte met de ontwikkelingen...
Van het radio-wereldje heb ik geen verstand en pc's bouwen heb ik mij nooit aan gewaagd, wel geheugen bij prikken, hd erbij enz.. de eenvoudige dingen dus..

Ook ik denk met weemoed terug aan de inmiddels historische HCC-dagen. Met vrienden/collega's ging ik er vaak 3 dagen op rij naar toe. Prachtige tijd...

Ik heb ook gelezen dat 8K nog toekomstmuziek is. En (onze eerdere discussie) 4K dus eigenlijk ook nog. Je bent zo te lezen erg tevreden over je Shield. Goed voor mij om te weten als ik zo ver ben.

Leuk om even dit soort ervaringen uit te wisselen, Alleen gaan we wat offtopic denk ik :( , maar goed, moet even kunnen toch...

George
 
Ochtendmens zeker
Ja en nee....
Om de "hobby" te bekostigen had ik gedurende mijn middelbare schooltijd 2 krantenwijken, een ochtend krant ( Telegraaf ) en een middag krant ( destijds de Arnhemse Courant, tegenwoordig de Stentor )...
Dus ja, vroeg opstaan is er wel ingegroeid en ik voel me daar goed bij, je hebt dan wat aan je dag.

Nee betreft het feit dat ik, buiten mijn schuld, in 2003 betrokken ben geraakt bij een bijna fataal auto-ongeluk in het buitenland.
Daardoor ben ik gehandicapt geraakt, volledig afgekeurd ( mis 1 arm ) en heb 24/7 zware zenuwpijn door zenuwbeschadigingen ( als gevolg van 2 gebroken nekwervels door dat ongeval ).
Maar als je zoiets overkomt ( vrachtwagen aan de bestuurders-kant in je auto ), je breekt je nek op 2 plaatsen en je kunt daarna nog lopen, mag je je handjes dicht knijpen.
Dat ik de rest van m'n leven alles met 1 hand moet doen is iets waar ik mee heb leren leven al is dat, ook 17 jaar later, niet altijd even makkelijk...
Door die zenuwpijn slaap ik slecht en wordt veelal erg vroeg wakker en ben ik dus al vrij vroeg op het forum te vinden.

Het oude IBM beestje zoals je het omschrijft komt mij bekend voor alleen had de mijne maar 1 diskette station.
Ben begonnen met DOS 3 dacht ik...
Tja, "vroegàh" was het top, beursjes afstruinen, ik vloog met een maatje heel Nederland door, bijna elk weekend als ik iets nodig had, inderdaad een geweldige tijd.
Het online winkelen heeft veel gebracht, maar ook veel kapot gemaakt, zoals die beursjes maarja, vooruitgang hè.....?
Maar je hebt gelijk, dit gaat wel erg off-topic dus ik stop ermee.

De Shield Pro bevalt mij inderdaad geweldig, hij voldoet uitstekend aan mijn eisen maar voor jouw situatie minder want er kan geen HDD / SSD in.
Je kunt er echter wel een ext. HDD aan hangen via de usb-poort.
Ik vind het een aanrader die een levensduur van 4 jaar zeker gaat halen, dat is over het algemeen de tijd die ik incalculeer als afschrijf-termijn.
Succes met je beslissing :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ja, misschien moeten we er inderdaad maar een punt achter zetten, anders ontstaat er misschien wat irritatie....

Ik schrik wel van je handicaps n.a.v. het auto-ongeluk. Niet grappig bedoeld natuurlijk, maar je tikt toch heel goed lange en interessante verhalen met één hand dus. Veel sterkte ermee...

Nog een kleine correctie; mijn IBM heeft geen 2 maar 1 diskette-station en een harde schijf. Dus hetzelfde als jij omschrijft.

Shield-pro: Ja, is bekend, Je kunt er een (tegenwoordig mooi klein) extern schijfje aan hangen, ik heb dan wel het idee dat de overdrachtssnelheid wat minder is...

Maar goed, we stoppen er dus mee....

Het ga je goed en wellicht ga je deze man nog eens helpen met een pc-probleem :D

George
 
Als het iets betreft waar ik iets van weet zal ik mij zeker melden en tja, op school goed opgelet en een zekere aanleg voor talen dus lezen en schrijven gaat mij redelijk makkelijk af, ook in andere talen als Duits en Engels.
Pools wil nog niet lukken maar ook dat komt misschien nog wel eens :D:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan