• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij het maken van userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
595
Beste forumleden

Wie heeft er tijd en kan mij helpen met het userform

Ik wil graag het wedstrijdnummer invoeren en dat dan de gegevens opgehaald worden uit de tabblad wedstrijden R1 ( en in het grote bestand bestaat dit uit R1 en R2 en R3 en finale )
Ophalen bedoel ik
speler A - Car A
en in de cel van Pnt A staat een formule en dit ook voor speler B
in gemaakt A en gemaakt B wil ik dan weer in kunnen vullen en brt A ook ( brt B staat weer een formule) en daarna alles opslaan.
Zou iemand dat voor mij willen regelen
bvd ronnie

Bekijk bijlage ronnie-userfom.xlsm
 
Jouw bestand zit totaal niet dynamisch in elkaar en dan lijkt mij een userform vrij nutteloos. Moeten alleen de ingevulde gegevens opgehaald worden of hoe heb je het voor ogen?

In de bijlage een voorbeeldje van een userform die doet wat jij vraagt.
 

Bijlagen

  • ronnie-userfom.xlsm
    59,8 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Hallo VenA
bedankt hiervoor
het bestandje is ook niet mijn officiële bestand. gebruik het elke keer voor mijn vragen waardoor het erg rommelig wordt sorry
ga het userform kopiëren ziet er in ieder geval goed uit
grt ronnie
 
VenA ik heb een ander bestandje gemaakt hierin de juiste indeling van de tabbladen
als je het anders zou doen hoor ik het graag
in het formulier wil ik graag dat in de gele vakken de gegevens opgehaald worden,
in de groene vakken moet ik het zelf invullen
en in de rode vakken staan formules waarvan ik wel graag wil zien of alles goed gaat voordat ik het opsla
hoop dat ik nu iets duidelijker ben.
grt ronnie

Bekijk bijlage ronnie-userfom (1).xlsm
 
VenA gemaakt B wordt niet ingevuld en de getallen worden als tekst weggeschreven zou je daar nog naar willen kijken
grt ronnie
 
Als je een basis aangereikt krijgt wat staat je dan in de weg om er zelf wat mee te experimenten? Er is voldoende te vinden over het gebruik van formulieren.

Mocht het niet werken dan zal je zelf wat onderzoek moeten doen. Formules controleer je eenmalig als ze goed zijn dan zijn ze goed en anders moet je ze aanpassen.
 

Bijlagen

  • ronnie-userfom (1).xlsm
    69,2 KB · Weergaven: 44
VenA bedankt voor je tijd, ik zal er zeker in gaan verdiepen
grt ronnie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan