'E-mail geadresseerde' komt verkeerd terecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Hallo, voorheen gebruikte ik Thunderbird, tegenwoordig Outlook voor e-mail.
Als ik vanuit Verkenner rechts klik op een bestand en dan via 'kopiëren' kies voor E-mailgeadresseerde, dan wordt Thunderbird opgestart en niet Outlook. Hoe kan ik dat veranderen?

Bij Standaard apps- apps instellen is bij Thunderbird, onder beheren Outlook ingesteld voor .eml en mailto.
Standaard staat vooe e-mail Outlook ingesteld.

Bij voorbaat dank, Jan
 
Rechttoe, rechtaan (standaard moet Outlook zijn ....)
 

Bijlagen

  • 2020-05-08 22_24_40-Window.jpg
    2020-05-08 22_24_40-Window.jpg
    9 KB · Weergaven: 55
ik meen dat ik Outlook als standaard heb staan/ zie bijlage

O, ik wil liever Thunderbird niet verwijderen i.v.m. de mailbestanden van jaren
 

Bijlagen

  • Standaard mail.JPG
    Standaard mail.JPG
    29,3 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij:
apps en onderdelen
klik op 'standaard apps'
scroll naar beneden en kies daar 'standaard apps per protocol kiezen'
zoek daar naar 'mailto'
klik op het icoontje daarachter en kies in de pop up het juiste programma
 
Maestro, dank. Daar had ik al eens naar gekeken en veranderd. Wat mij opvalt is dat onder 'maestro' url thunderbird blijft vermeld staan, (zie bijlage); en het probleem verandert daar dus niet bij...
 

Bijlagen

  • mailto.JPG
    mailto.JPG
    22,5 KB · Weergaven: 65
Even resumé
Je hebt Outlook ingesteld als standaard e-mail programma
Je hebt via 'standaard apps per bestandstype' .eml gekoppeld aan outlook
Je hebt via 'standaard apps per protocol' de functie 'mailto' aan outlook gekoppeld
Je hebt via 'standaard apps per app instellen' mail->beheren-> alles op outlook zetten.

Als dat allemaal niet werkt weet ik het even niet.
 
Ja dank Maestro12, klopt helemaal, met die verstande dat het beheer van 2 protocollen in 'Mail' geen outlook optie geeft betreffende MS-UNISTOREֵ-EMAIL en OUTLOOKMAIL (zie plaatje). Geeft dat nog aanwijzing?
 

Bijlagen

  • Mail _ MS-unistore-email en Outlookmail _beheer.jpg
    Mail _ MS-unistore-email en Outlookmail _beheer.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 52
Hmmz, je kunt ook proberen een nieuwe te maken.
Als je nog geen snelkoppeling hebt naar Outlook, moet je er eentje maken op je bureaublad.

Ga in windows verkenner naar C:\Gebruikers\<jouw gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo en sleep daar de gemaakte (of bestaande) snelkoppeling in, als het goed is heb je Outlook nu in je send-to staan.
 
Als ik vanuit Verkenner rechts klik op een bestand en dan via 'kopiëren' kies voor E-mailgeadresseerde,
Misschien een rare vraag, maar ik snap het via kopiëren niet. Als je een bestand wil verzenden dan klik je met rechtermuisknop erop en zie je dan niet verzenden via e-mail staan?
Dan pak je namelijk dat e-mailprgramma wat je hebt ingesteld of je ziet ze beide staan.

Bij mij namelijk wel (maar ik heb geen windows).
 
Laatst bewerkt:
In Windows komt er:
Kopiëren naar-> en dan een lijstje met mogelijkheden
 
Beste mensen, dank voor alle bemoeienis, maar de laatste suggesties van Manamana en Maestro12 helpen me niet verder. Ik krijg in het Outlook snelkoppeling wel in het rijtje Send To, maar het werkt niet, er komt dan bijgaande melding.
 

Bijlagen

  • Melding.JPG
    Melding.JPG
    21,8 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Nog één poging dan (of eigenlijk 2, want ik zit nu inmiddels te twijfelen welke het ook weer was)
Voeg aan de eigenschappen van de snelkoppeling de schakeloptie toe
/c ipm.note (zou een nieuw e-mail bericht moeten openen)
of
/a (zou een bestand aan een nieuw e-mail bericht moeten koppelen, alleen dacht ik dat je het bestand moet specificeren)

Dit is allemaal veel te lang geleden voor mij, wellicht dat er MS ook het één en ander te vinden is, je kunt in ieder geval maar één schakeloptie meegeven, dat weet ik dan nog wel.
 
Beste mensen, dank voor alle bemoeienis, maar de laatste suggesties van Manamana en Maestro12 helpen me niet verder. Ik krijg in het Outlook snelkoppeling wel in het rijtje Send To, maar het werkt niet, er komt dan bijgaande melding.

https://support.office.com/nl-nl/ar...9c0-8328-25f7c181e673&ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

https://support.office.com/nl-nl/ar...94&ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL#ID0EAACAAA=Outlook

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/543495-kan-microsoft-outlook-niet-starten
 
Laatst bewerkt:
GELUKT!!!

met een Outlook shortcut in SendTo en "C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK.EXE" /a als doel in de doelmap Office 16.:shocked::d
 
Helemaal top :thumb:
Is er na 20 jaar toch nog wat blijven hangen bij mij :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan