Yahoo in Outlook Express 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
286
Sinds een paar dagen komt Yahoo mail niet meer binnen in mijn Outlook Express 6.0. Mail versturen via OE lukt wel met Yahoo. Alles lijkt goed te staan. Wel krijg ik een foutmelding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account Yahoo.(naam account), Server: 'pop.mail.yahoo.com'. Protocol: POP3, Pport 995. Beveiligd(SSL): Ja. Foutnummer: 0x800CCC0F.

Weet iemand de oorzaak en wie heeft een oplossing?
 
Ik acht de kans hoog in dat ze bij Yahoo oudere protocollen (TLS 1.1) zullen hebben uitgezet, en dat je verouderde Outlook Express de nieuwe protocollen niet ondersteunt.
Ik hoop eigenlijk niet dat je nog Windows XP draait, gezien dit mailprogramma daar bij geleverd werd, en Windows XP al vele jaren niet meer ondersteund wordt en een gevaar vormt om nog het internet mee op te gaan.

Een betere gratis mail-programma is Mozilla Thunderbird. Die is wel up-to-date. Maar ik betwijfel het of deze op Windows XP werkt, als je dit nog zou gebruiken.
 
Ik gebruik idd nog XP op mijn ene PC, maar wel in combinatie met EMET en verder nog geen problemen mee gehad. Wat ik dan niet snap is dat ik wel met Yahoo berichten kan versturen en die komen ook aan, maar geen inkomende mail. Bovendien ben ik heel erg gewend aan Outlook Express 6.0 en als ik over ga naeen andere heb ik het probleem om alle mails in OE over te zetten in de nieuwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan