Taal wordt niet herkend bij Spelingscheck

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb Office 365.
Bij elke spellingscheck in bv. Word wordt de taal geïnterpreteerd als Engels.
De optie automatische herkenning is actief. Zelfs als ik een hele tekst markeer als NL of FR en er een woord tussenin aan toevoeg, wordt dat weer als UK geïnterpreteerd?
Iemand een idee van de oorzaak en de remedie?
 
Staat de taal misschien verkeerd in je Standaard stijl?
 
Staat de taal misschien verkeerd in je Standaard stijl?

Neen, ik heb niets gewijzigd aan de standaard stijl.
En als ik naar de stijldefinitie/taal van "Normal" ga staat daar FR als taal aangevinkt!? En ook met een leeg doc staat in takenbalk "Engels"
 
Frans heb je denk ik alleen actief als die taal ook is geïnstalleerd, maar raar is het wel. Het feit dat je in een leeg document met Engels begint, duidt toch op een taal instelling, ofwel in je instellingen, ofwel in je Standaard profiel.
 
Frans is o.a. geïnstalleerd. Maar of Office nu in FR of UK staat, Word denkt altijd dat het UK is :(
 
Beschrijft exact het probleem dat ik heb. Maar automatische herkenning aan of uit, maakt geen verschil.
Volgens mij een dikke bug in 365, vroeger dat probleem nooit gehad.
 
Je bent goed in heel veel vragen stellen maar je geeft in jouw op's nooit enige relevante informatie.
Hoe werk je met office 365? Lokaal/ online. Prive of via een werkaccount of door elkaar heen?
 
Sorry, was me er niet van bewust dat dit relevant is voor een spellingscontrole...
Weet ook niet of ik een correct antwoord kan geven.
Ik installeerde, privé, Office 2016 waarvoor ik een licentie had. Lokaal dus.
Toen nam ik een abonnement voor Office 365 (de goedkope versie zonder MS Office, business account, maar mét o.a. Teams)
Sindsdien zien ik bij het opstarten van Excel, Word e.d. "Office 365".
En als ik de lijst van geïnstalleerde programma's ga zie ik alleen Office 365.
 
Met 365 installeren verandert de hele boel, kan niet naast Office 2016 draaien, dus zie je er maar een ... de 365-versie..

Je zult dus in de 365-help moet gaan zoeken hoe de instellingen daar geregeld zijn; heb hier 365 niet, kan het niet checken, en Google is op dit soort typische zaken lang niet altijd handig... met je haast geluk hebben dat iemand al een ervaring heeft.

Maar kijk in de Windows-instellingen eens na of je lokale/regio instellingen wel goed staan?

https://support.office.com/nl-nl/ar...ebruiken-6ebb44ce-18a3-43f9-a187-b78c513788bf
Meerdere versies van Office op dezelfde pc installeren en gebruiken
Office 2019 Office 2016 Office 2013
Hier volgen enkele tips waarmee u de meeste installatiefouten kunt voorkomen die kunnen optreden wanneer u meerdere versies van Office op dezelfde computer wilt installeren:

Opmerking: Tenzij anders wordt vermeld, zijn de volgende instructies ook van toepassing op afzonderlijke apps, zoals Visio en Project.

Als u een Microsoft 365-abonnement heeft of een product zonder abonnement zoals Office voor Thuisgebruik en Bedrijven 2019, 2016 of 2013, kunt u deze versies in de meeste gevallen niet samen op dezelfde computer uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu in de werkbalk Snelle Toegang 2 knoppen gezet om via een macro de geselecteerde tekst als NL, respectievelijk FR te definiëren. Gaat sneller dan in de lijst van de takenbalk te zoeken. Ik had twee verschillend gekleurde vierkantjes gekozen, maar die kleur wordt niet getoond in het resultaat. Zelf een knop tekenen dateert van Office 2003 :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan