Beeld en geluid niet gelijk na bewerken en opslaan in AVS

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Ik heb AVS Video Editor 9.3 aangeschaft om opnames van een live-stream te bewerken en opnieuw op te slaan als mp4.

Echter loopt na het bewerken en opslaan het geluid en beeld niet meer synchroom.

Wie weet hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
 
Ken avs video editor inhoudelijk niet, maar niet synchen van video en audio is veelal een oorzaak te vinden in de vaste audiobitrate.
Kijk of je bij de outputsettings de audiobitrate variabel kunt zetten en probeer de conversie opnieuw.
 
Juist niet. Er wordt vaak geadviseerd om geluid met constante bitrate te converteren, ipv variabel.
Maar audio en video a/sync problemen zijn al zo oud als computers. De reden: audio wordt in een computer op een andere manier verwerkt dan video.
Wanneer die voor de eerste keer wordt geregistreerd is er een relatie tussen de 2, als je daarna gaat bewerken wordt die relatie verbroken.
Als bovenstaande tip niet werkt, probeer dan bij bewerking de instellingen zoveel mogelijk gelijk te laten: codec, bitrate, keyframes, VBR of CBR.
In veel software kun je ook kiezen voor een optie 'don't change'. Dat geeft m.i. de beste garantie op sync.

Informatie of je video of audio met CBR (Constante bitrate) of VBR (Variabele bitrate) werd/wordt opgeslagen
vindt je in de instellingen van video bewerkings software, of met het gratis tooltje Mediainfo> https://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download/Windows
 
Beste mensen, bedankt voor de hulp! Inmiddels de 'oplossing' gevonden. Als ik aan het begin van de video een paar seconden afknip heb ik geen problemen meer. In het verleden deed ik dat altijd (heb ik nu door). Deze keer was dat echter niet nodig en dat gaf de problemen. Blijkbaar gaat het samenvoegen van geluid en beeld aan het begin niet goed. Inmiddels ook contact gehad met AVS en zij bevestigen dat het kan gebeuren en dit de enige oplossing is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan