Foto's van Gmail backupen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Berichten
71
Goedenavond,

Ik probeer de foto's van de iPhone (6s) van mijn vrouw te backupen. In feite heeft ze ook een gmail-account, en daar staan de foto’s blijkbaar ook al in (photos.google.com).

Als ik daar 1 foto selecteer, en ik klik daarna met de rechtermuisknop op de foto, dan krijg ik de optie; 'afbeelding opslaan als', en vervolgens kan ik de foto dan ergens in een eigen mapje plaatsen (evt op een externe schijf). Als ik dit gedaan heb, en ik kijk naar de eigenschappen, dan is dit een .jpg en als ik er op dubbelklik, opent ie zich in ‘microsoft foto’s’.

Ik wil dit doen voor alle foto’s en filmpjes in 1 keer , maar dat lukt niet, ik kan sowieso niet meer dan 1 foto selecteren.

Nu laat google zien dat er wel een optie is, (https://support.google.com/photos/answer/7652919?co=GENIE.Platform=Desktop&hl=nl) maar ik loop ergens op vast.

In de volgende link https://support.google.com/accounts/answer/3024190 wordt uitgelegd dat je via 'Google Takeout' (https://takeout.google.com/) alles kan downloaden wat google van je heeft opgeslagen. Als je alleen je foto's wilt downloaden, klik je bovenaan op 'selectie van alle items ongedaan maken'. Alle vinkjes zijn dan weg, en je hoeft dan alleen nog maar 'Google Foto's' aan te vinken. Vervolgens ga je helemaal naar onder, en klik je op 'volgende stap'.

Vervolgens kom je in een ander gedeelte ‘Bestandstype, frequentie en bestemming kiezen’. Je zou denken dat je hier precies kan instellen wat je wenst, maar dat is helaas niet helemaal zo.

Je foto’s worden per 2GB geëxporteerd, dus als je meer hebt worden het meer exports. Tot hier ging eigenlijk alles goed.

Het export-mapje is een zip-bestand van 2GB, en ik had gehoopt dat als ik dit had uitgepakt, dat ik een mapje had van 2GB aan foto’s/filmpjes.

Helaas zijn er een aantal manco’s;

- Voor elke foto is een eigen mapje, dus in mijn geval zijn de eerste 2GB, 300 foto’s dus 300 mapjes, onbegonnen werk dus om dit handmatig recht te breien.
- Heel veel bestanden hebben blijkbaar een als type .json , een voor mij volledig onbekend type

Wij kan mij hier op de juiste weg helpen?

Alvast bedankt,

Tino
 
Helaas zijn er geen reacties geweest op mijn topic, misschien zijn de mensen er net als ik onbekend mee?

Ik heb inmiddels ontdekt dat Google foto's een waardeloze tool is, en dat Google ook niet meewerkt aan het creeeren van een handig app. Op de een of andere manier proberen ze de foto's van iedereen op hun dataopslag vast te houden. Geen idee waarom, maar in ieder geval wordt het je bijzonder lastig gemaakt om je foto's of filmpjes er af te kunnen halen. Hierdoor genereren ze dus hun eigen monopolie.

Ik sluit deze topic.
 
Als ik al foto's in de cloud zet als tijdelijke backup.. dan gaat er op de zip een wachtwoord...
Voor de rest heb ik mijn eigen cloud op de server.... (via webdav) en benaderbaar via oa mijn eigen VPN.

Dat ze (Google oa) het zo doen is wrs de tegenprestatie voor de gratis aanbieding... staat in iets andere bewoordingen in de voorwaarden, die zo groot zijn dat weinig mensen ze lezen... maar mensen klikken wel op OK daarvan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan