tekst laten zien na aanklikken selectie vakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

sprokkie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2014
Berichten
6
Hallo,

ik wil graag in mijn word document het volgende

4 selectie vakjes met daar achter de tekst keuze 1, 2, 3, en 4
1 Rood
2 Blauw
3 Geel
4 Smooth finish


als je 1 van de selectie vakjes aanklinkt verschijn onder aan de het document een tekst afhankelijk van de keuze

bijvoorbeeld je kiest vakje 1 Rood
onder aan het document: u heeft gekozen voor rood perfecte keuze hebben we zelf ook

als je het vakje 2 blauw kiest
onder aan het document : u heeft gekozen voor blauw een moedige keuze.

dan het lastigste denk ik
keuze 1,2 en 3 mogen niet samen gekozen worden keuze 4 is een optie

voorbeeld:
bijvoorbeeld je kiest vakje 1 Rood en vakje 4 Smooth finish
onder aan het document: u heeft gekozen voor rood perfecte keuze hebben we zelf ook, Smooth finish zorgt er voor dat het de kleur mooi egaal wordt en glimmend

als je het vakje 2 blauw kiest en valke 4 Smooth finish
onder aan het document : u heeft gekozen voor blauw een moedige keuze. Smooth finish zorgt er voor dat het de kleur mooi egaal wordt en glimmend

heb de ontwikkelaars tools al bekeken en geprobeerd, veel gelezen op internet maar wat ik wil staat nergens :( of ik zoek niet goed dat kan ook

Kan iemand mij een duw de in de juiste richting geven ?

Alvast bedankt
 
Om te beginnen: selectievakjes moet je hier niet voor gebruiken, want die zijn bedoeld voor meervoudige keuzes. Dus als je er meer dan één tegelijk mag aanvinken. Gebruik Optierondjes, die zijn hiervoor bedoeld. Alleen voor optie 4 gebruik je dus een selectievakje, want die is optioneel in combinatie met de andere drie. Die keuzes kun je met ingebouwde functionaliteit maken.
Het vervolg is dan weer een heel ander verhaal, want dat zul je moeten programmeren. Kom je daar niet uit, dan zou ik zeggen: post een voorbeeldje, want ik heb geen tijd (lees: geen zin) om eerst zelf een documentje in elkaar te flanzen :).
 
Hoi,

Ik heb een voorbeeldje gemaakt.
Nu nog het aan elkaar knopen van de knoppen en de teksten.
 

Bijlagen

  • test radiobuttons.docx
    26,4 KB · Weergaven: 77
De optierondjes doen het in ieder geval netjes; mocht je er meer (in groepen) willen, dan zul je die wél nog moeten groeperen, want nu werken alle optierondjes die op één pagina staan als één blok. Dat hoeft niet altijd de bedoeling te zijn. Ik vraag me af of je de doelteksten wel al in je document moet hebben staan; mij lijkt het handiger om ze in een DocVariabele te zetten, die je dan vervangt als er een andere waarde wordt gekozen. Eventueel op basis van tekstblokken, zodat je de tekst nog enigszins beheersbaar hebt (anders moet je gelijk in de code gaan rommelen).
 
ok,
begrijp er niet veel van wat je schrijft kan je een voorbeeldje maken in het document.
Docvariabele waar staat dat ?

ik dacht je een soort van if kon gebruiken, if knopje rood then tekst behorende bij knopje rood.
 
Helaas.... ContentControls en ActiveX controls zijn behoorlijk lastig te programmeren, dat doe je niet ff met een IF constructie. Bovendien: als die tekst al in je document staat, wat wil je dan doen met de niet-gekozen tekst? Weggooien? Kan je nooit meer een andere keuze maken. Bovendien hebben de gebruikers de tekst al gezien :).
 
op zich geen probleem als ze de tekst al zien.
gaat er om dat na het keuze rondje altijd de juiste tekst wordt weergegeven met afdrukken, zodat er geen fouten ontstaan.

ik lees ook iets over snelteksten, kan je die wel aan de hand van het keuze rondje neer zetten ? staan die teksten dan in je document of op de pc van de invuller ?

Als je 1 voorbeeld kan maken lan ik dat denk ik wel door zetten naar de andere opties.
 
... kan je die wel aan de hand van het keuze rondje neer zetten ? staan die teksten dan in je document of op de pc van de invuller?
Tweede vraag: kan allebei :). Eerste vraag? Kan ook alleen als je de handel programmeert. Word is nu eenmaal een tekstverwerker, en dat kan dan nog nét aan met letters overweg, maar daar houdt het dan ook op. De rest zul je moeten programmeren.
 
ok dus de uitkomsten van de knopjes in een sneltekst zetten.
dan alleen nog zorgen dat de juiste tekst getoont word.

hoe doe ik dan ?
 
Ik zou daar een DocVariabele voor gebruiken, die je vult met de gekozen optie. Die kun je naar hartelust een andere inhoud geven zonder dat je daar de rest van je document mee belast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan