USB met Linux mint start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
ik heb een 12jaar oude laptop ASUS 7U series met 3Gb intern waar op dit moment windows10 draait.
dat gaat redelijk. nu probeer ik een bootable 8gb usb met linux mint 19.3 xfce 64bit te laten starten.
maar de opstartprocedure stopt met een knipperende cursor op het zwarte scherm.
heb al met 32bit geprobeerd maar zelfde resultaat.
usb is geformatteerd met fat32 clustergr 8192

wat gaat er fout en waarom?

de laptop gebruik ik samen met een laserprinter die niet draadloos kan.

ik heb de handleiding voor het installeren geheel gevolgd.
 
Laatst bewerkt:
Even los van je linux opstart probleem, gebruik je de laptop alleen om te kunnen printen met een laserprinter?
Dan zou ik toch eens nakijken of de router toevallig niet een USB aansluiting heeft die 'printserver' ondersteunt, zo draait bij mij de oude laserprinter heerlijk mee in het netwerk.
 
ik heb meer dan een half uur gewacht maar helaas alleen een knipperende cursor op een zwart scherm.


ps hoe maak ik een usb met rufus?
moet ik dat installeren op mijn laptop?
 
Start Windows nadat je de USB stick eruit gehaald heb wel goed op?

Is de USB stick wel goed gemaakt?
En heb je in de bios gezet dat je van USB stick wilt opstarten?
Heeft je oudje deze optie wel?
Zo niet, dan heeft dit oudje wellicht een dvd/cd lade.
Probeer dan een live dvd te branden en probeer het opnieuw, met daarbij uiteraard de dvd als eerste opstartbaar maken in de bios.

Of.....formatteer die USB stick naar NTFS en zet dan Linux Mint er weer op. FAT32 kan geen grote dingen aan, het kan niet meer dan 4 gb. aan.
 
Laatst bewerkt:
Dank zover, niks gelukt.
Maar heb printer samsung laser met usb aan tplink gehangenmaar reageert niet via lapto draadloos.
Enige suggestie?
 
dan is die USB stick naar de hemel. Kan niet anders. Of je laptop moet die optie niet hebben om van usb op te starten.
Maak dan een dvd.

Ik heb namelijk niet begrepen dat je dat ook geprobeerd hebt.
Op de laagste snelheid branden (niet de iso uitpakken!)

En anders is de laptop niet geschikt, ik weet het zo niet vanaf mijn beeldscherm. Heb menig oude laptops met Linux voor anderen gemaakt, dus het moet lukken, Wellicht doe je zelf iets niet goed.
 
heb geprobeerd de tp link als printerserver te installeren maar dat gaat niet. wat een klungel ben ik.
tp link WR1043ND
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan