Browser forceren naar een niet-hebbende internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
158
Dag allen,

Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Ik heb morgen een intercom storing en de technische dienst (Comelit) gaat mij daarmee helpen door middel van TeamViewer op mijn laptop. De laptop zal verbonden zijn met een WiFi-netwerk die internet heeft en de intercom zal met een kabel aan de laptop gehangen worden die dus geen internet heeft. Met een mooi programma kunnen wij dan scannen (Ingesteld op het bekabelde netwerk in dit programma) welke units er allemaal op aangesloten zijn en wat de IP's daarvan zijn. 1 van de units werkt niet goed en daarvoor moeten wij met het IP-adres naar een webpagina hiervan verbinden.

Nu is mijn vraag: De browser (Chrome) gaat vermoedelijk zoeken in het WiFi-netwerk naar dit IP-adres, omdat dit netwerk internet heeft en dus niet op het bekabelde netwerk. Is het mogelijk dat Chrome of een andere browser geforceerd wordt om te zoeken op het bekabelde netwerk naar dit IP en dit terwijl TeamViewer blijft werken op het WiFi-netwerk?

Ik hoop dat dit duidelijk is :D
 
Je kunt toch een IP-scanner gebruiken zoals bijv. Advanced IP scanner..?
Dat laat je alle netwerk-apparaten met hun IP's zien.
Dan kun je vervolgens het IP van betreffende intercom in je browser invoeren...
 
Bedankt voor je antwoord. De IP-scanner hoeft niet omdat het programma het IP kan vinden. Maar is het niet zo dat de browser het desbetreffende IP niet kan gaan vinden omdat deze in het WiFi-netwerk gaat zoeken ipv het bekabelde netwerk, aangezien deze internet heeft of werkt dat niet zo?
 
Laatst bewerkt:
Een laptop maakt normaliter gebruik van 1 netwerkadapter, dat betekent:
of de netwerk-aansluiting ( kabel ) of WiFi, niet beide tegelijkertijd.

Daarbij zal er sprake moeten zijn van verschillende subnet's, 1 voor WiFi ( zeg 192.168.0.1 subnetmask 255.255.255.0 def. gateway 192.168.0.1 )
en 1 voor het bekabelde netwerk ( zeg 0.0.0.0 subnetmask 0.0.0.0 def. gateway 192.168.100.1 )

Je kunt er ook voor kiezen om met virtuele pc's te werken maar dat is erg omslachtig.
De eenvoudigste manier is wellicht het gebruik van ForceBindIP.
Meer info daarover vindt je hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan