Windows 10 pro valt uit en start weer opnieuw op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickkkk

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
260
Hallo Allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe voeding in mijn pc zitten omdat de vorige defect is gegaan, (waarom weet ik niet) zelfs de groep van de meterkast vloog er uit).

Helaas is er sinds die tijd dat af en toe tot regelmatig mijn computer uitvalt en zelf weer opnieuw opstart.
Alleen heb ik dit kunnen achterhalen in mijn logboek en is het volgens mij een software probleem.

Verder heb ik geen actie genomen omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!fout.png fout voeding.png
 
Als eerder deze pc abende door die stroomstoring lijkt het mij redelijk waarschijnlijk dat windows corrupt geraakt is daardoor en nu niet meer goed functioneert.
Draai eens een sfc /scannow en een Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Als dat het probleem niet oplost dan maar een restore van windows doen (en nou maar hopen dat u van tijd tot tijd een system-backup maakt).
 
Wat is het merk en type van de nu gebruikte voeding?

En maak je ook gebruik van de slaapstand?
 
Als eerder deze pc abende door die stroomstoring lijkt het mij redelijk waarschijnlijk dat windows corrupt geraakt is daardoor en nu niet meer goed functioneert.
Draai eens een sfc /scannow en een Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Als dat het probleem niet oplost dan maar een restore van windows doen (en nou maar hopen dat u van tijd tot tijd een system-backup maakt).


Dit heb ik zojuist gedaan en geeft die deze positieve resultaten weer:

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.

C:\WINDOWS\system32>
 
Conclusie, kort en bondig: bagger voeding, geen certificering of wat dan ook.
Ook maar 2 jaar garantie maar voor een prijs van nog geen € 25 kun en mag je ook niks verwachten...
 
Als eerder deze pc abende door die stroomstoring lijkt het mij redelijk waarschijnlijk dat windows corrupt geraakt is daardoor en nu niet meer goed functioneert.
Draai eens een sfc /scannow en een Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Als dat het probleem niet oplost dan maar een restore van windows doen (en nou maar hopen dat u van tijd tot tijd een system-backup maakt).

na update fix.jpg

na de sfc /scannow en een Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth comando's geeft zijn deze updates weer beschikbaar, waren voor die tijd geïnstalleerd
 
Hallo

Laat deze p.c. eens een paar uur draaien in het b.i.o.s. scherm.

Zo weet je tenminste of het een o.s. fout is , of iets anders ...

Voedingsspanningen eens controleren d.m.v. multimeter is natuurlijk ook nuttig.

Bij veel p.c.'s kun je dit ook doen in de b.i.o.s. van het beestje.

Harddisk of s.s.d. afkoppelen om corrupt / sneuvelen te voorkomen is het veiligst , en doe ik altijd tijdens foutzoeken / herstelling ...

Peter
 
Even aanvullende informatie die ik heb gevonden in het logboek vlak voordat mijn computer net weer uitging:

The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device ROOT\DISPLAY\0000.

Hopelijk komen we nu verder
 
bij link 1 wordt dat ik naar de eigenschappen van Windows Driver Foundation – User-mode Driver Framework moet gaan, maar ik kan die niet terug vinden.. of doe ik wat verkeerd ? heb meerdere malen goed gekeken..


Deze stappen zal ik ook nog even doornemen:
Na het invoeren van de opdracht begint een systeemcontrole. Het duurt even, dus wees geduldig. Zodra de bewerking is voltooid, krijgt u het bericht "Windows Resource Protection heeft corrupte bestanden gevonden en deze met succes gerepareerd." of "Windows Resource Protection heeft corrupte bestanden gevonden, maar kon sommige niet herstellen".

Houd er rekening mee dat System File Checker (SFC) integriteitsfouten niet kan oplossen voor die systeembestanden die momenteel door het besturingssysteem worden gebruikt. Om deze bestanden te herstellen, moet u de SFC-opdracht uitvoeren via de opdrachtprompt in de Windows-herstelomgeving. U kunt vanuit het inlogscherm naar Windows Herstelomgeving gaan door op Afsluiten te klikken en vervolgens de Shift-toets ingedrukt te houden terwijl u Opnieuw opstarten selecteert.

In Windows 10 kunt u op de Win-toets drukken, Instellingen> Update en beveiliging> Herstel selecteren en onder Geavanceerd opstarten op Nu opnieuw opstarten klikken. U kunt ook opstarten vanaf de installatieschijf of opstartbare USB-flashdrive met de Windows 10-distributie. Selecteer op het installatiescherm de taal van uw voorkeur en selecteer vervolgens "Systeemherstel". Ga daarna naar "Problemen oplossen"> "Geavanceerde instellingen"> "Opdrachtprompt". Eenmaal in de opdrachtprompt typt u de volgende opdracht: sfc / scannow / offbootdir = C: \ / offwindir = C: \ Windows waarbij C de partitie is met het geïnstalleerde besturingssysteem en C: \ Windows het pad is naar de map Windows 10.

Deze operatie zal even duren en het is belangrijk om te wachten totdat deze is voltooid. Als u klaar bent, sluit u de opdrachtprompt en start u de computer opnieuw op zoals gewoonlijk.



Naar de videokaart moet ik nog naar kijken;)
 
Laatst bewerkt:
Even een update:)

Mijn computer valt nu al twee dagen niet meer spontaan uit:)
Alleen de videokaart geüpdatet heeft tot nu toe de redder geweest.

Bij deze sluit ik de topic als positief :)
 
Deze fout komt na het updaten naar Windows 10. bijgewerkte Windows-stuurprogramma's kunnen niet compatibel zijn met uw hardware na een upgrade van Windows 10. dit kan hulp zijn voor de fout "Driver Wudfrd kan niet worden geladen".

Onlangs ging de pc toch weer spontaan uit:(

Aah , wellicht gaat het hier mis.

onder services ''staat Windows Driver Foundation niet eens''

Windows is verder up to date en de drivers zijn bijgewerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan