Packard Bell TE69KB

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonasRetro

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Berichten
159
Gedag,

Mijn broer heeft een Packard Bell TE69KB (processor AMD E1-2500 APU), daar deze traag was. Nu ik dacht dat hij bedoelde dat de laptop traag opstartte maar hij bedoelde eerder dat de laptop zijn programma's snel vastliepen. Daar ik dit verkeerd begrepen had, had ik hem aangeraden om de HDD te vervangen door een SSD. De opstartsnelheid is verbeterd (enorm), maar dit was blijkbaar niet zijn bedoeling hij wou kunnen multitasken met twee programma's opgeschakeld: Word en een aantal tabbladen in Edge Chromium...

Dus wat is er gebeurd SSD geplaatst i.p.v. HDD, cleane Windows geïnstalleerd, update's werden geïnstalleerd.
Maar de computer loopt gewoon erg snel vast (zonder programma's geïnstalleerd).

Maar wat ik zeker niet wist was dat hij hier soms Autodesk inventor moet op draaien... dit lijkt me gewoon al niet mogelijk, zie vereisten voor inventor.

Deze laptop zijn processor lijkt me wat licht voor deze taken, maar wat mij verbaast is dat er gewoon zelfs geen programma's hoeven open te staan om de CPU op 99% te krijgen, is deze CPU dan zo zwak? Dat deze CPU zwak was wist ik al maar zo zwak?

Mvg
 
Doorsparen voor een echt notebook want met die APU valt echt niet fijn mee te werken.
 
Wat L.P. terecht opmerkt: De AMD E-serie APU's zijn nog trager als een afgeladen schildpad die de Mont Blanc probeert te beklimmen, gewoon een drama dus.
Daar helpt ook een SSD niet tegen want het betreft een instapprocessor die in budget laptops werd / wordt gebruikt ( nouja, naar mijn mening mag je zo'n apparaat niet eens laptop noemen ).
Meer als internetten is niet aan zo'n ding met deze APU besteed, laat staan Autodesk draaien.

Voor dat soort toepassingen heb je minimaal een Intel Core i5 of i7 nodig of een AMD Ryzen series processor ( Ryzen 3 of beter ) met minimaal 8 of beter nog, 16 Gb geheugen erachter.
 
Bedankt voor jullie 'hoopvolle' berichtjes, Ik had al verwacht dat dit te zwak ging zijn. Kwa opstarten had de SSD wel een groot verschil maarja, de programma's lopen gewoon te snel vast. Maar ik wist niet dat hij van plan was om er autodesk op te gaan draaien...

Bedankt voor jullie advies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan