Microstutter in webbrowsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyBru

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2016
Berichten
46
Hallo,

Ik heb best een aardige PC staan en heb laatst mijn monitor hierop aangepast. Ik heb een LG 32GK850G-B aangeschaft en ik ben hier m.b.t. gaming zeer tevreden over. De G-sync werkt super goed binnen games want ik heb bij mijn monitor een Aorus 2070 Super gekocht. Ik heb in games geen last van tearing, stutter of noem het maar op maar, en nu komt het, in webbrowsers irriteert het mij mateloos dat alles stottert. Als ik snel scroll dan lijkt het alsof de letters schokkend knipperen en in Youtube filmpjes veroorzaakt een schuivend beeld dat het beeld gaat knipperen.

Als voorbeeld neem ik altijd dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=-iT0qRyWIyE&t=40s . Hiermee test ik altijd of de laatste aanpassing die ik probeer effect heeft.

Tussen de 30 en 35 seconden verschuift de camera op een ingezoomd beeld. Nu knipperen alle randen die hierop te zien zijn. Ik heb zoveel dingen geprobeerd. G-sync aan of uit, 120hz of 144 hz of 165 hz. V-sync aan of uit of hardware versnelling aan en uit in Chrome. Andere browsers als IE, Edge, FireFox vertonen precies dezelfde problemen. Het is ook niet een hele felle knipper maar echt een super kleine knipper. Ik heb mijn beeldscherm nu ingesteld op 120 hz, G-sync aan in volledige schermmodus en mijn verversing op mij monitor op fastest staan. Ook gebruik ik netjes de displaypoort. Al mijn drivers zijn geupdate van zowel mijn Windows 10 als al mijn hardware. Zelfs heb ik, met gevaar voor eigen leven, een bios-update uitgevoerd omdat dit op een site werd geadviseerd.

Ik heb de afgelopen maand gebruikt om zelf uit te zoeken op Google wat het probleem kan veroorzaken maar ik heb geen werkende oplossing kunnen vinden. En geloof mij, ik heb echt vrijwel alles geprobeerd.

Hopelijk is er iemand die dit probleem ook had en weet wat ik hier tegen kan doen. Nogmaals, in-game is alles meer dan perfect te noemen, dat maakt het zo vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan