Bewijs van virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Eerder plaatste ik al een post
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/953856-Is-McAfee-een-goede-virusscanner
waarbij ik vertelde dat een PC service op een PC met problemen in Outlook, mijn Windows herinstalleerde en daarbij een boel programma's (waaronder Office 2016 in 3 talen, McAfee,.....) en instellingen van mijn PC verwijderde. Hun argument was dat de PC zou besmet zijn met een virus (er stond McAfee op)
Ze vroegen hiervoor 99 € die ik weigerde te betalen. Ik stelde voor de helft te betalen mits ze zouden bewijzen dat de PC inderdaad geïnfecteerd was.
Nu sturen ze met dit "bewijs". Mij lijkt dit helemaal niets te zeggen... Graag jullie mening... Ik wil niet betalen maar heb ook geen zin voor een bezoek van de deurwaarder of dergelijke :(
 

Bijlagen

  • ATIT.jpg
    ATIT.jpg
    208,1 KB · Weergaven: 109
Best screenshot verwijderen want je mailadres is leesbaar ... kan je in de toekomst opnieuw en meer problemen verwachten als spam, ....
 
Ze hebben dus gewoon een 'platte' herinstallatie van scratch van Windows uitgevoerd ! Niets echt verwijderd of beter gezegd alles verwijderd.
Daar hadden een heleboel mensen op dit forum je beter advies omtrent kunnen geven en/of helpen...

Voor de faktuur komt het erop aan of je op enerlei manier een 'contract' met hen hebt afgesloten, iets getekend of electronisch toestemming gegeven : m.a.w. kunnen zij wel bewijzen dat ze de dienst hebben geleverd én dat je om die dienst had gevraagd en akkoord bent gegaan met de voorwaarden.
Schat je in dat ze dat niet kunnen, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken.
De schade (nl. verlies van je apps) herstellen zal volledig bij jou liggen - ik hoop dat je installs én licenties ergens opgeslagen hebt.
 
Deze screenshot toont geen enkel bewijs dat het om een virus zou gaan.
De applicatie zelf geeft aan dat de scan voor 92% klaar is wat betreft gevonden driver-versies.
Dat er daarna contact wordt gezocht met de database achter het programma om deze resultaten te vergelijken is niet meer dan normaal.
Daarbij is er geen enkele waarschuwing van je anti-virus programma te zien op deze screenshot dus wat moet dit bewijzen..?
De vraag is of zij deze überhaupt op hun eigen netwerk ( WiFi of bekabeld ) hebben aangesloten en dat deze daarom met de melding komt dat de netwerkverbinding niet gemaakt kan worden.

Naar mijn bescheiden mening is dit dus een niets zeggend "bewijs", want het bewijst totaal niets, nada, niks.
Zou dus niet betalen....
 
Klopt allemaal wat je zegt. Maar ik moest dringend een oplossing vinden voor de problemen in Outlook. Ik kon geen Teams vergadering beleggen. Achteraf blijkt dit te zijn omdat ik Teams niet via Office 365 had. Door al die Corona toestanden kon ik ook niet binnen in de winkel. Hij heeft me telefonisch gezegd dat de PC geïnfecteerd was, dat het beter was die Windows te verwijderen (had ook gezegd dat ik mijn gegevens zou terughebben) dan naar malware te gaan zoeken, en daar heb ik dan domweg "ja" op gezegd. Maar heb nooit toestemming gegeven om bv Office 2016 en McAfee eraf te gooien. En ja, ik heb het nodige terug geïnstalleerd, had idd licenties.
Heb hem nu het volgende geantwoord:
Beste,

Winzip driver is geen virus, maar een lasting programma dat gemakkelijk kan verwijderd worden. Dus ik ga niet mee in uw argumentatie dat Windows moest geherinstalleerd worden, u hebt me fout ingelicht.
Ik blijf bij mijn bezwaren. U hebt me een PC afgeleverd waarmee ik niets kon doen, meer bepaald mijn online opleiding in FR geven, en hebt me heel veel werk achteraf bezorgd. Dingen die ASAP moesten gedaan worden.

Mvg,

++++
 
Scraphead, bedankt voor de bevestiging van iets waar ik zo goed als zeker van was. Zie mijn antwoord aan Digicafee.
Digicafee, ik zie niet echt mijn mailadres op de nogal onduidelijke afbeelding en na aanpassen van het bericht zie ik ook niet hoe ik ze kan verwijderen?
 
Klopt allemaal wat je zegt. Maar ik moest dringend een oplossing vinden voor de problemen in Outlook. Ik kon geen Teams vergadering beleggen. Achteraf blijkt dit te zijn omdat ik Teams niet via Office 365 had.
Dat is idd. een probleem waar veel mensen op stuiten en niet begrijpen. Ik heb hier beide en kan dus vergelijken. Het is niet zozeer het onderscheid tussen Teams in 365 of erbuiten maar wel het feit of je een free-versie (en die kan je downloaden) of een betalende versie (en die zit in je licentie/abonnement voor 365 als je die neemt) gebruikt.
Maar als je dus buiten 365 een Teams geinstalleerd heb en iemand met een betalende versie heeft het Team aangemaakt dan kan je wel vergaderingen beleggen, binnen dat Team... MS mocht daar inderdaad wel wat duidelijker over zijn wat de voornaamste (enige ?) beperking is van hun free te downloaden versie !
 
DigiCafee, klopt weer allemaal. Ik had de free-versie. Daarna wat gegoogled, velen hebben dat probleem van een vergadering beleggen, maar eigenlijk nergens een goed antwoord gevonden, heb het daarna toevallig gehoord. Wat velen ook niet weten (die PC service ook niet) is dat er een Office 365 abonnement bestaat ZONDER MS Office (dat ik dus als had) maar MET o.a. MS Teams
 
Ik begrijp het niet meer. Jij hebt problemen en geeft duidelijk aan welke dit zijn. Blijkbaar weet Service PC helemaal niet waar het dan om gaat en gaat maar wat prutsen. Van wie komt die foto/bewijs? Het is helemaal geen bewijs van een virus. Dan moet je een scherm van McAfee hebben. Kan me niet voorstellen dat een goede computerzaak gaat scannen met WinZip Driver Updater en waarom zou je dat doen! Maar goed, welke opdracht, welke prijs etc. is afgesproken? Duidelijk is dat het resultaat waardeloos is. Dus betaal de helft en dan is de zaak afgedaan en anders niets betalen en hun stappen afwachten. Kan meer geld kosten! Zorg dat je alle apparatuur in huis hebt en niets meer wegbrengen naar die zaak.
Sluit deze affaire af en vraag de volgende keer eerst informatie op dit forum. Einde verhaal.

Compatibiliteitsmode geprobeerd bij de printer? Met Aomei kun je systeemkopieën maken en een bootmedium.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan