wat kan mijn reciever aan en hoe aan te sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weazl

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
39
Beste leden,

Ik heb een grote klus ruimte (250m2) waar ik op meerder plekken, verdeeld muziek wil hebben.
Nu had ik een pioneer VSX C100, maar krijg deze niet in stereo over 4 speakers. De suurpound blijft beinvloeden en de bijbehorende actieve subwoofer is te klein voor de ruimte en vervormd.

nu zijn de speakers van de pioneer (S-sp40, 80W, 8ohm) prima.
ik heb een reciever Kenwood KR V8020 (220V, 50hz, 170W, speakers aansluiting 4-16ohm) met een GE5020 equalizer.
Het is een oude reciever. met enkel 2x2 stereo aansluiting (groep A en B) Geen subwoofer aansluiting.
Daar wil ik de S-sp40 speakers (4 stuks) op aansluiten met een passieve subwoofer. (Bijvoorbeeld een JBL GT4-12 250W RMS)

Nu lees ik meerder zaken op internet.
Dat de sub te veel vermogen zou trekken.
De andere dat het wel kan maar gebridged (terwijl ik dacht dat dat alleen bij auto versterker ging of die met een bridge optie en mijn inziens heeft deze reciever dat niet en de JBL passive sub heeft overigens ook en rood zwart aansluiting.)

Op andere sites lees ik over door lussen, dus sub en speakers zonder amp filter doorlussen. etc etc.
Ofwel ik lees er wel wat over maar zie door de bomen het bos niet, omdat ik gewoon wat basis kennis mis denk ik.

kan iemand mij vertellen hoe dit zit? en hoe ik dit het beste kan aansluiten voor behoud van het materiaal.

mvg Sven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan