vba script werkt op office 365 en niet op office 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarbaraMarth

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2020
Berichten
9
Ik heb de volgende VBA module in een excel file om de wachtwoorden uit een x aantal excel files te halen, zowel als ze zijn opgeslaan met wachtwoord of als ze zijn opgeslaan als read-only.
Op mijn computer thuis heb ik geloof ik office 365 staan en werkt dit.
Op mijn computer op het werk heb ik office 2016 en werkt dit niet. De module geeft geen errors. Maar in de nieuwe folder zijn alle files nog steed opgeslaan met een wachtwoord.
Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Sub verwijderWachtwoord()
Dim myFile As String
Dim PathToUse As String
Dim myDoc As Workbook
Dim strPassword As String
strPassword = InputBox("Enter the password to open the documents", "Password")
PathToUse = "C:\Users\barbara.blancquaert\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten"
SavePath = "C:\Users\barbara.blancquaert\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten_zonder_wachtwoord"
myFile = Dir$(PathToUse & "*.xlsx")
While myFile <> ""
'Open document
Set myDoc = Workbooks.Open(Filename:=PathToUse & myFile, Password:=strPassword, WriteResPassword:=strPassword)
myDoc.SaveAs SavePath & myFile, Password:="", WriteResPassword:=""
myDoc.Close
'Next file in folder
myFile = Dir$()
Wend
End Sub

Ik heb hetzelfde probleem voor word documenten, op mijn PC thuis zijn alle files password-vrij op mijn computer op het werk, krijg ik geen errors, maar worden de files terug opgeslaan met wachtwoord of als read-only, net zoals in de originele versie.

Sub verwijderWachtwoord()
Dim myFile As String
Dim PathToUse As String
Dim myDoc As Document
Dim strPassword As String
strPassword = InputBox("Enter the password to open the documents", "Password")
PathToUse = "C:\Users\barbara.blancquaert\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten"
SavePath = "C:\Users\barbara.blancquaert\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten_zonder_wachtwoord"
myFile = Dir$(PathToUse & "*.doc")
While myFile <> ""
'Open document
Set myDoc = Documents.Open(FileName:=PathToUse & myFile, PasswordDocument:=strPassword)
myDoc.SaveAs SavePath & myFile, Password:="", WritePassword:=""
myDoc.Close
'Next file in folder
myFile = Dir$()
Wend
End Sub
 
Lastig om daar zo iets van te zeggen.
Maar wijzig dit:
Code:
C:\Users\barbara.blancquaert\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten
C:\Users\barbara.blancquaert\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten_zonder_wachtwoord

Eens in:
Code:
Environ("Userprofile") & "\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten"
Environ("Userprofile") & "\Desktop\werkdir documentatiebeheer\nieuwe_naam_documenten_zonder_wachtwoord"
 
Laatst bewerkt:
Werkt nu toch op beide computers

Ik ga deze vraag sluiten. Deze code werkt toch op beide computers. Ik had in een van de scripts er rond een foutje gemaakt.
 
Opgeslagen bedoel je zeker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan