foutmelding: automatiseringsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
95
Hallo, vandaag heb ik op mijn laptop de laatste versie van office365 gezet en nu krijg ik in Excel bij het openen van een form de volgende foutmelding: Fout - 2146232576(80131700) tijdens uitvoering: automatiseringsfout.

Het enige wat ik kan vinden is dat hij stopt bij
Code:
 With CreateObject("System.Collections.ArrayList")
Heeft iemand hier al eens last van gehad? Op mijn desktop heb ik hier geen last van. Ik start van beide computers het bestand vanaf OneDrive.

Bij voorbaat dank,

Peter
 
Laatst bewerkt:
@edmoor,

Dat het in het .NET Framework zit ben ik met je eens. Maar ook ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om het object aan te roepen. Zowel in oudere versies van Excel als in 365 krijg ik het niet aan de praat (wat eerder nog wel een lukte)
Systeem Win10 64 bit
Alle office versies 32 bit
.Net v4.8 Full en v4.8 Client

Het zit volgens mij ergens in het registreren van mscorlib.tlb of mscorlib.dll Maar mogelijk ook andere. En de uitleg daarover is lastig te vinden. Dus als je een workaround hebt, dan houd ik mij aanbevolen.:)

[Edit] @pkuipers, overigens zonder in te breken op jouw vraag. Alleen wat verdieping waar de mogelijk oorzaak en oplossing ligt.:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen probleem mee, maar registreer die library eens opnieuw.
Zet dit in een batch bestandje en voer die dan uit als Administrator:
Code:
%SystemRoot%\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\regasm.exe "%SystemRoot%\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\mscorlib.dll" /tlb:"C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\mscorlib.tlb" /codebase

Hiervoor heb je wel schrijfrechten nodig op %SystemRoot%\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319
Maar als Administrator zal dat wel in orde zijn.

EDIT:
Niet meer nodig, zie #7
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik er over lees.

PHP:
VBA ArrayList Automation ErrorYou may encounter the VB Run-time Error ‘-2146232576 Automation Error’ when trying to get the ArrayList to work. Or sometimes your code has been working for a long time and then suddenly this error appears.
This is caused by not having the correct .Net Framework version installed. The correct version is 3.5. It doesn’t matter if you have a later version like 4.7, you must have 3.5 installed.
 
Die 3.5 heb ik inderdaad ook geïnstalleerd staan.
Het zou dus goed kunnen zijn dat TS en VenA die niet hebben.

Overigens kan je dat hier inschakelen in Windows 10:
DotNet3.5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt edmoor en HSV. .Net framework 3.5 had ik al eens geprobeerd maar kreeg toen de melding dat er al een nieuwere versie aanwezig was. Nu nogmaals gedaan en het werkt weer.:thumb:
 
Heren, (VenA, edmoor en HSV)

bedankt voor deze oplossing, ik heb Net framework 3.5 sp1 geïnstalleerd en alles werkt nu.

Nogmaals dank voor deze snelle oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan