Asus moederbord aangesloten op de voeding. Er gebeurt weinig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veens301

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2020
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een asus prime x570-p aangesloten op een seasonic 12-550 III voeding. De 24 pins stekker en de 8 pins stekker zijn op het moederbord aangesloten. Net als alle ventilatoren. Als ik de schakelaar op de voeding op aan zet gaat alleen 1 led op het moederbord branden. Voor de rest gebeurd er niets. Met een schroevendraaier krijg ik de boel ook niet gestart. De Voeding heb ik getest. Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen?

Mvg Mark
 
Moi, Het kan zijn dat er vereiste onderdelen ontbreken zoals een harde schijf. Het lijkt mij normaal te zijn dat er één LED brandt, ter waarschuwing dat er spanning op het moederbord staat. Nu zullen de processor, geheugen en stations geplaatst moeten worden en de aan/uit pennetjes kortgesloten of de aan/uit knop ingedrukt. Mocht het zo niet lukken om in de BIOS te komen dan geeft het luidsprekertje een signaal af, wat op de tekortkoming wijst maar een moederbord heeft misschien ook wel een rij lampjes ter indicatie.

Wanneer het verhaal anders is, schrijf het ons dan maar.
 
Je moet minimaal de processor plaatsen ( met koeler ), anders wordt het niks.
Dan zal er een foutmelding komen in de vorm van een BIOS beep-code ( als er een zoemer / pc speaker is aangesloten ) omdat er geen geheugen wordt gevonden.
Ook zul je een HDD/SSD moeten aansluiten.
 
Als er al een ssd/hd is aangesloten dan kan het zijn dat die kapot is; dan start het geheel ook niet op.
 
Hallo,

Ik heb een asus prime x570-p aangesloten op een seasonic 12-550 III voeding. De 24 pins stekker en de 8 pins stekker zijn op het moederbord aangesloten. Net als alle ventilatoren. Als ik de schakelaar op de voeding op aan zet gaat alleen 1 led op het moederbord branden. Voor de rest gebeurd er niets. Met een schroevendraaier krijg ik de boel ook niet gestart. De Voeding heb ik getest. Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen?

Mvg Mark

Wat wil je hier dan mee bereiken?
En er hoeft helemaal geen harde schijf te zijn aangesloten om een PC te starten.
 
"En er hoeft helemaal geen harde schijf te zijn aangesloten om een PC te starten."

Dat klopt, maar als er wel een aan hangt en die is kapot, dan start het mobo niet op.
 
Dan krijg je een foutmelding.....pc's starten gewoon op met harde schijven die stuk zijn hoor, maar ja, wie ben ik, die 40 jaar ervaring met pc's zegt natuurlijk niets.
 
"Dan krijg je een foutmelding.....pc's starten gewoon"

Ja, dat dacht ik ook totdat ik dit ASUS H110M-K mobo kreeg met een kapotte ssd die helemaal niets meer deed.

ps 49 jaar ict ervaring :)
 
Dank voor de reacties. Ik heb alle componerende aangesloten. Als ik de voedingsschakelaar aanzet gaat alleen het led-lampen van de AMD X570 branden. Voor de rest komt er geen leven in de PC. Ik heb het geprobeerd met de PCI opslag alleen, de harde schijf alleen etc. Het lijkt alsof er geen stroom doorvoer is. Aan het moederbord ligt het waarschijnlijk niet want dit is het 2e moederbord waarmee ik het heb geprobeerd. Amazon was zo vriendelijk om 2 voedingen te sturen. Deze heb ik alle 2 geprobeerd. Ook heb ik bij beide getest of de voedingsventilator wel draait in een standalone opstelling.

Zelf heb ik geen idee wat ik verder kan doen. Hieronder staat een foto met de enige activiteit van de pc

8E914910-A2A9-4BF1-A919-C33F8601DBDB.jpeg
 
Hallo

Zie ik verkeerd , of ligt dit motherboard op de antistatische beschermingshoes (zak) waarin deze geleverd werd ???

Mocht dit zo zijn ...

Weet ik niet wat dit doet met t.t.l. signalen van een paar Ghz die doorheen een motherboard gaan ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik leg het moederbord altijd op zijn doos, kan er ook een videokaart in.

Wel de systeemspeaker aangesloten voor de bios beeps?

Begin met alleen de CPU en de voeding uiteraard, zoek de power switch pinnen op het mobo en sluit die even kort, de voeding zal aangaan en als het goed is ook bios beeps, zo ja, 1 reepje geheugen erbij plaatsen in A2, bios beeps? geheugenreepje omwisselen, zelfde bios beeps?

Dan videokaart erin, bios beeps of maar eentje?
 
Maandag ga ik met de voorgestelde oplossingen aan de gang. Ik laat horen of het gaat werken.
 
Het is opgelost. Waarschijnlijk zat de processor niet goed. Morgen Windows er op en we kunnen speLletjes spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan