• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule om in verschillende cellen wat te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

01giraffe

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Berichten
7
Goedeavond,

Ik heb een excel bestand en hierin heb ik bij en af schrijvingen van een rekening, nu wil ik bijvoorbeeld als ik in kollom H20 "BIJ" invul, dat het bedrag wat er achter staat in kollom I20 automatisch positief is en een groene tekst krijg.
Nu is dit gelukt doormiddel van speciale opmaak. en positief is een getal standaard.

maar als er "AF" ingevuld word in kollom H20 dan moet het getal in I20 altijd automatisch negatief worden, en moet de tekst rood kleuren ( de tekst rood kleuren is ook gelukt via speciale opmaak)
nu weet ik dat je bij Getalnotaties>aangepast er wel een - voor kan zetten, maar dan ziet hij het met rekenen nog steeds als positief getal?

weet iemand hier een oplossing voor om dit werkend te krijgen, ik heb een kopie bijgevoegd van de excel sheet
 

Bijlagen

  • kasboek loten actie.xlsx
    32,7 KB · Weergaven: 42
Vervang je code in alle kolommen door een dubbele check op zowel tak als aktie :

Code:
=IF(B21="Loten Welpen";IF(H21="BIJ";I21;-I21);0)

en verander je voorwaardelijke opmaak om gewoon bij positief bedrag groen, en bij negatief bedrag rood te geven.
 
Ja precies, maar als ik het goed begrijp worden dan alleen de bedragen bij J t/m Q negatief/positief en dus niet het getal bij I
 
Inderdaad, dat is ook logisch, anders heeft je kolom met AF en BIJ totaal geen zin... negatief is dan AF en BIJ is positief...
 
Of gebruik deze.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("H:H")) Is Nothing Then
 If Target = "AF" Then
     Target.Offset(, 1).Value = Target.Offset(, 1).Value * -1
    Else
     Target.Offset(, 1).Value = Abs(Target.Offset(, 1).Value)
 End If
End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik sta altijd versteld hoe men binnen Excel er kan in slagen iets volstrekt logisch en rechttoe-rechtaan ingewikkeld te maken, onlogisch maar ... het toch nog te doen werken !
Je kan dit probleem vb. gewoon zo oplossen :
 

Bijlagen

  • kasboek loten actie.xlsx
    36,3 KB · Weergaven: 36
Misschien is er een reden voor de manier waarop TS zijn bestand wil gebruiken. Ik heb een voorbeeld gegeven waarbij zijn/haar bestand niet verandert, ook al is dat niet rechttoe rechtaan
 
Of op deze manier
1 formule die je kunt doortrekken op het hele bereik
Code:
=IF($B20=K$11;IF($H20="af";-$I20;$I20);"")
 

Bijlagen

  • kasboek loten actie-1.xlsx
    31,8 KB · Weergaven: 33
Of gebruik deze.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("H:H")) Is Nothing Then
 If Target = "AF" Then
     Target.Offset(, 1).Value = Target.Offset(, 1).Value * -1
    Else
     Target.Offset(, 1).Value = Abs(Target.Offset(, 1).Value)
 End If
End If
End Sub

Ja dit bedoelde ik, top ik weet dat het onlogisch lijkt maar er zit inderdaad een reden achter om het op deze manier in te vullen. is alleen een beetje lang om hier uit te leggen.

Iedereen bedankt voor zijn hulp en antwoorden!
 
Dan zal zoiets ook wel werken.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Columns(8).SpecialCells(-4174)) Is Nothing Then Target.Offset(, 1) = Abs(Target.Offset(, 1)) * IIf(Target.Value = "AF", -1, 1)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan