WiFi/Hotspot ontvangst versterken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kishapawpad

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Berichten
38
Beste allemaal,

Ik heb een aparte vraag over het versterken van WiFi ontvangst, voordat ik iets probeer ben ik benieuwd wat jullie advies/gedachten erbij zijn.

Mijn oma zit de hele zomer in een privé vakantiehuisje zonder telefoonaansluiting. De camping in de buurt heeft een Hotspot/WiFi antenne voor hun gasten. Mijn oma heeft een code gekocht die ze het hele jaar mag gebruiken. Het probleem is echter dat het signaal niet altijd sterk genoeg is.

De vraag is nu wat ik zou kunnen doen om het signaal beter te maken voor haar. Zou ik bijvoorbeeld op een gunstige plek een standaard WiFi repeater kunnen neerzetten? Of een router die WAN signaal via WiFi ontvangt en doorgeeft of zo?

Heeft iemand misschien nog een idee? De apparaten die er gebruik van maken zijn 2 mobiele telefoons, een ipad en een laptop.

Erg bedankt voor enig advies hierin!


Kleine toevoeging:
Voorheen heeft zij eens uit Spanje een heuse antenne meegekregen, die heeft op het dak gestaan en gaf vervolgens het internet signaal door d.m.v. LAN met een Linksys router eraan. Maar die antenne werkt niet meer en het is erg moeilijk iemand te vinden die ermee om kan gaan, los van het feit dat de antenne blijkbaar illegaal is. (Te sterke frequentie of zo..?)
 
Een repeater zou kunnen maar ik vraag me af of daar de medewerking van de camping-wifi-beheerder-eigenaar voor nodig is om de zaak te installeren.
 
Actieve medewerking waarschijnlijk niet, hij moet op zijn hoofdrouter niet noodzakelijk instellingen aanpassen of zo. Maar hij zal het wel merken (als hij daar zit op te kijken...), want dat toestel zal een actieve, 'altijd aan' verbinding leggen op het Wifi-netwerk.
En misschien vindt hij dat niet leuk en bant die verbinding (omdat hij denkt dat het een piraat-afnemer is). Ik zou het dus zeker niet doen zonder zijn medeweten.
 
Zou zelf kiezen voor een 4G router met een sim-only data-abbo als er een fatsoenlijke dekking ter plaatste aanwezig is.
Is wel even een aanschaf maar wat prijs betreft zal het niet veel uitmaken met een WiFi richt-antenne en alle tijd die je daarin moet steken om dat te installeren.
Daarbij is zo'n verbinding altijd sneller als een gedeelde WiFi op een camping die over het algemeen niet al te best is.
 
Actieve medewerking waarschijnlijk niet, hij moet op zijn hoofdrouter niet noodzakelijk instellingen aanpassen of zo. Maar hij zal het wel merken (als hij daar zit op te kijken...), want dat toestel zal een actieve, 'altijd aan' verbinding leggen op het Wifi-netwerk.
En misschien vindt hij dat niet leuk en bant die verbinding (omdat hij denkt dat het een piraat-afnemer is). Ik zou het dus zeker niet doen zonder zijn medeweten.

Bedankt voor je reactie. Bespreking met de campingreceptie kan zeker. Zij zijn heel vriendelijk maar niet zeer technisch onderbouwd dus ik verwacht niet dat ze er actief op letten. Wel kan ik me voorstellen dat er een automatische beveiliging hiervoor ingebouwd is?

Overigens is het momenteel zo dat er helemaal geen "Hotspot" systeem is, maar gewoon een wifi signaal met wachtwoord, geen portaal en dergelijke. Kan natuurlijk zijn dat dit weer terugkomt als het alsnog drukker wordt in de zomer.

Een dure repeater investering is misschien niet het beste. Kan ik een oudere router als repeater gebruiken, zoals een Linksys WRT54GL?
 
Zou zelf kiezen voor een 4G router met een sim-only data-abbo als er een fatsoenlijke dekking ter plaatste aanwezig is.
Is wel even een aanschaf maar wat prijs betreft zal het niet veel uitmaken met een WiFi richt-antenne en alle tijd die je daarin moet steken om dat te installeren.
Daarbij is zo'n verbinding altijd sneller als een gedeelde WiFi op een camping die over het algemeen niet al te best is.

Hi Scrapheap, dat zou inderdaad wel kunnen, de dekking is relatief goed en met een goede 4G+ router (niet zo'n een chinese MiFi) zou dat denk ik wel goed kunnen werken.

Het enige issue is dat mijn oma 5 maanden per jaar hier zit en de overige 6/7 in Spanje. (Of dit jaar i.v.m. omstandigheden in haar huisje in een dorp ergens, waar ze wifi van de buurman krijgt)
 
Volgens mij heb je bij een repeater/extender echt het wachtwoord van de eigenaar van de Wi-Fi nodig... of je die gaat krijgen van de camping baas... denk .... denk.... :eek:
http://www.dewifikoning.nl/wifi-repeater-instellen/
De code die je als klant van de Wi-fi van de camping krijgt.. .is alleen een ticket/een gebruikers inlog, daar heb je verder nul admin rechten mee (gelukkig...).
Je kunt het vragen of de camping baas het wachtwoord zelf invult .... zonder dat je mee kijkt... vrees toch dat ie dat nooit gaat doen... maar niet geschoten is altijd mis...

Toch maar een een goede 4G+ router ... ;)
Prima tip als het "past".
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft uiteraard geen sim-only abbo te nemen, je kunt ook kiezen voor een data bundel van een paar Gb, dat is in deze situatie dan voordeliger...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan