kopiëren naar

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, als ik met rechts klik op de foto of txt bestand en dan kies kopieren naar/e-mail geadresseerde, zie ik

04.JPG

dan komt de melding, zie

02.JPG

het mailprogramma Thunderbird is gekoppeld via standaard app's, zie vorige afb,

waarom werkt dit niet en hoe mis dit op te lossen ?
 
Win 10: I had same problem - 'send to' always went to Outlook, even though the default was showing as Thunderbird. (I checked the settings under Control Panel - Default programs - set your default Programs - see screen shot below). Played around with it for a while, eventually I set all defaults for .eml and MAILTO to Outlook, saved changes, selected a picture and tried 'send to' and confirmed Outlook was opening. I then went back in and reset to .eml and MAILTO back 'Thunderbird' and presto - it worked.
Je vind deze discussie hier, reactie 12.
 
de link is heerlijk in het Engels...........................ik gebuik Thunderbird voor de mail en deze app is geselecteerd, desondanks werkt het niet...............misschien heeft iemand de NL werkwijze ?
 
Google Translate kan hierbij helpen....

Win 10: ik had hetzelfde probleem - 'verzenden naar' ging altijd naar Outlook, ook al werd de standaard weergegeven als Thunderbird. (Ik controleerde de instellingen onder Configuratiescherm - Standaardprogramma's - stel uw standaardprogramma's in - zie onderstaande schermafbeelding). Ik heb er een tijdje mee gespeeld, uiteindelijk heb ik alle standaardinstellingen voor .eml en MAILTO naar Outlook gezet, wijzigingen opgeslagen, een afbeelding geselecteerd en geprobeerd 'verzenden naar' en bevestigd dat Outlook werd geopend. Ik ging toen weer naar binnen en reset naar .eml en MAILTO terug naar 'Thunderbird' en presto - het werkte.

Je gaat naar Instellingen => Apps => Standaard Apps => naar onder scrollen en klikken op Standaard Apps per protocol kiezen.
Wat je dan moet doen staat hierboven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij moet je dat instellen voor .eml dat kan onder bestandstype Daar moet dan Thunderbird bij komen te staan. Lukt het dan nog niet dan zou ik .MAPIMail ook koppelen aan Thunderbird.

mailto is wat anders en wordt gebruikt in snelkoppelingen/url's. Die is dan goed gekoppeld.
 
Laatst bewerkt:
Precies wat @Senseo zegt, het gaat om het email bestandstype .eml.
Daar moet je Thunderbird aan koppelen.
 
Dan zou je een snelkoppeling moeten plaatsen/maken in de map SendTo iets van afhankelijk van locatie
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird\Thunderbird.exe" /a

De systeemkoppeling in de map SendTo is Mail-service (.MAPIMail) die je dan aan het bestandstype Thunderbird moet koppelen.

Locatie map SendTo:
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
 
Laatst bewerkt:
Welke versie TB heb je? er is een versie geweest die er niet mee kon werken.
 
de koppeling staat nu bij Openen met, zie afb
als ik dit selecteer opent Thunderbird en staat het bestand in de bijlage van de mail,
is dus gelukt n.m.
thnx
06 (Small).JPG
voorheen stond hier Koperen naar........E-mail geadresseerde, zie afb, nu dus niet meer......
9.JPG
 
Laatst bewerkt:
Google Translate kan hierbij helpen....



Je gaat naar Instellingen => Apps => Standaard Apps => naar onder scrollen en klikken op Standaard Apps per protocol kiezen.
Wat je dan moet doen staat hierboven.
Bij Standaard Apps per protocol kiezen staat Thunderbird, zie afb
08.JPG
maar sento of emailgeadresseerde staat niet bij Kopieren naar, vreemd..............
 
Jij hebt het over het protocol MAILTO:, het gaat echter om de koppeling van de bestands-extensie .eml , dat is iets heel anders.
Volgens mij lees je niet goed of je begrijpt het niet... .eml is wat Thunderbird gebruikt als mail-formaat, net als het oude Windows Live Mail en Outlook Express.

Verder gooi je zaken door elkaar.
Je hebt het eerst over Kopiëren naar , en daar staat Thunderbird niet bij, dat is logisch...
Nu heb je het over Openen met... daar zie je Thunderbird wèl, logisch, maar dat is een totaal andere opdracht, heeft niks met Kopiëren naar te maken.
 
Jij hebt het over het protocol MAILTO:, het gaat echter om de koppeling van de bestands-extensie .eml , dat is iets heel anders.
Volgens mij lees je niet goed of je begrijpt het niet... .eml is wat Thunderbird gebruikt als mail-formaat, net als het oude Windows Live Mail en Outlook Express.

Verder gooi je zaken door elkaar.
Je hebt het eerst over Kopiëren naar , en daar staat Thunderbird niet bij, dat is logisch...
Nu heb je het over Openen met... daar zie je Thunderbird wèl, logisch, maar dat is een totaal andere opdracht, heeft niks met Kopiëren naar te maken.

voorheen stond bij koperen naar.....E-mail geadresseerde, dit werkte niet ondanks dat Thunderbird was geselecteerd via Apps,
met de aanwijzingen is het gelukt om via openen met het bestand in een bijlage van een mail in Thunderbird te krijgen,
Maar vroeger toen we nog windows live mail gebruikten, stond bij Koperen naar of sent to/mail to de koppeling en opende het bestand in WLM,
ik wilde dit dus ook in Thunderbird en dat lukt niet zoalshet vroeger was.
 

helaas Lange Pier, het werkt niet, heb uitgevoerd zoals op de site van Tim de Hoog beschreven staat.
ik heb nu onder Openen met de keuze staan om Thunderbird te openen, zo komt het gekozen bestand in de nieuwe mail als bijlage.
 
Dat komt dan toch op hetzelfde neer als onder "Kopiëren naar".

De systeemkoppeling in de map SendTo is Mail-service (.MAPIMail) die je dan aan het bestandstype Thunderbird moet koppelen.

Onder > Eigenschappen staat de extensie .MAPIMail die dan koppelen aan Thunderbird. Je weet nu wel hoe dat moet.

Als die er niet meer staat lees dan deze eens. Dan kun je wellicht een snelkoppeling met thunderbird.exe maken, als dat het exe bestand is.
 
Laatst bewerkt:
voorheen stond bij koperen naar.....E-mail geadresseerde, dit werkte niet ondanks dat Thunderbird was geselecteerd via Apps
De reden dat dat niet werkte is je al meermaals uitgelegd....ik geef het op...
 
ik heb de koppeling gemaakt, als ik nu ga naar C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
en klik hier op 11.JPG
E-mailgeadresseerde, dan opent Thunderbird, maar.......................ik zie de koppeling E-mailgeadresseerde niet staan als ik met rechts klik op een bestand
en dan kies Kopieren naar.........zie
9.JPG
hoe krijg ik nu die koppeling E-mailgeadresseerde in dat menu ?
mocht het dan nog niet lukken, dan kap ik ermee :-(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan