Nieuwe Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markster

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Berichten
75
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan weer eens een nieuwe game pc aan te schaffen.


Ik heb via Tweakers gekeken naar wat ik graag zou willen en toen ook gekeken of deze componenten beschikbaar waren bij azerty.
Mijn vragen aan jullie zijn eigenlijk:
- In het verleden kocht ik mijn game pc altijd via Azerty. Is dit nog steeds de 'beste" plaats om deze te bestellen en te laten assembleren?
- Ik heb een scherm wat gebruik kan maken van Gsync (https://tweakers.net/pricewatch/1288027/aoc-agon-ag273qcg-zwart.html). Volgens mij kan dit alleen met Nvideo video kaarten toch? Heeft Gsync echt toegevoegde waarde?
- Ik wil graag een aantal jaren mee kunnen en hoogstens extra geheugen bij prikken of een andere video kaart ( maar dan echt pas na 5 jaar). Kan dat met deze set up?
- De huidige video kaart heeft wat gemengde reviews onder andere over "coil whine". Ik wil graag een stille game pc ( zo goed als mogelijk). Hoe hard hoor je dat met deze set up denken jullie? Of kan ik beter een andere video kaart nemen?

Ik kom ongeveer hierop uit:

https://azerty.nl/basket/?code=YTo5...7aToxO2k6Mjk4MTI4MTtpOjE7aToxOTU4MTk7aToxO30=

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
https://www.rtings.com/monitor/learn/freesync-amd-vs-gsync-nvidia

Over 5 jaar is alles verouderd en of dan de videokaarten op dit bord zullen passen is koffiedik kijken, vermoedelijk wel maar toch.

En elke video kaart kan "coil whine" problemen hebben, dat is ook koffiedik kijken, bij die RTX 2070 super komt het bij alle merken voor als je de reviews op Tweakers leest, ook op andere type's overigens.
 
Leuke setup, zou voor het moederbord echter een ander merk kiezen...heb het niet op MSI moederborden, videokaarten is niks mis mee trouwens.
 
https://www.rtings.com/monitor/learn/freesync-amd-vs-gsync-nvidia

Over 5 jaar is alles verouderd en of dan de videokaarten op dit bord zullen passen is koffiedik kijken, vermoedelijk wel maar toch.

En elke video kaart kan "coil whine" problemen hebben, dat is ook koffiedik kijken, bij die RTX 2070 super komt het bij alle merken voor als je de reviews op Tweakers leest, ook op andere type's overigens.

Ah ok ik heb best wat reviews van kaarten gelezen maar dit was de enige waar ik het tot nu toe tegen kwam. Ik hoop stiekem dat de "stille kast" het toch iets tegen houd. Maar ik ben wel een leek wat dat betreft. Bedankt voor de link!


Leuke setup, zou voor het moederbord echter een ander merk kiezen...heb het niet op MSI moederborden, videokaarten is niks mis mee trouwens.
Een ander moederbord? Deze werd me aangeraden en staat ook in de best buy guide van Tweakers. Welke zou jij aanraden en waarom?
 
Ach, zo heeft iedereen zijn voorkeuren, terwijl Asrock van Asus is heb ik met de laatste veel problemen meegemaakt en de eerste geen, Gigabyte voor moederborden en graka's hebben ook niet mijn voorkeur, net zo min als MSI terwijl ze wel goede graka's maken.
 
Inderdaad, iedereen heeft zo zijn voorkeur en die van mij is Asus, Gigabyte en ASRock als het om moederborden gaat.
Waarom geen MSI..?
Omdat mij opvalt dat MSI bovenmatig veel BIOS-updates uitbrengt voor haar moederborden.
Je kunt dat zien als een goede zaak maar voor mij is het een teken dat een bord niet voldoende door-ontwikkeld is maar snel op de markt gezet om vooral maar de 1e te zijn.
Veel gebruikers zijn nog steeds huiverig om een BIOS-update uit te voeren, terecht of onterecht, maar feit is dat een BIOS-update bij het overgrote deel van de gebruikers pas in zicht komt als er problemen ontstaan
die ze niet opgelost krijgen en ondertussen alles daarvoor hebben gedaan t/m een complete herinstallatie aan toe.
Het moederbord en de voeding zijn de basis componenten voor een betrouwbaar en stabiel werkend systeem en dus zaken waarop je niet moet bezuinigen maar dat is mijn mening / ervaring.

Wat de door jou gekozen behuizing betreft: persoonlijk heb ik geen ervaring met dit be Quiet! op dit gebied dus moet ik afgaan op de reviews van deze behuizing en dan lijkt het geen verkeerde keuze.
Zelf geef ik de voorkeur aan Fractal Design behuizingen op basis van design, geluidsdemping, kabelmanagement, stoffilters en overall bouwkwaliteit.
RGB toestanden etc. hoeft voor mij niet, ik hou van strak, stil en stijlvol. Je kijkt tenslotte op je monitor als je bezig bent, niet naar een window van je kast om een disco-show te zien.. :D
 
Inderdaad, iedereen heeft zo zijn voorkeur en die van mij is Asus, Gigabyte en ASRock als het om moederborden gaat.
Waarom geen MSI..?
Omdat mij opvalt dat MSI bovenmatig veel BIOS-updates uitbrengt voor haar moederborden.
Je kunt dat zien als een goede zaak maar voor mij is het een teken dat een bord niet voldoende door-ontwikkeld is maar snel op de markt gezet om vooral maar de 1e te zijn.
Veel gebruikers zijn nog steeds huiverig om een BIOS-update uit te voeren, terecht of onterecht, maar feit is dat een BIOS-update bij het overgrote deel van de gebruikers pas in zicht komt als er problemen ontstaan
die ze niet opgelost krijgen en ondertussen alles daarvoor hebben gedaan t/m een complete herinstallatie aan toe.
Het moederbord en de voeding zijn de basis componenten voor een betrouwbaar en stabiel werkend systeem en dus zaken waarop je niet moet bezuinigen maar dat is mijn mening / ervaring.

Wat de door jou gekozen behuizing betreft: persoonlijk heb ik geen ervaring met dit be Quiet! op dit gebied dus moet ik afgaan op de reviews van deze behuizing en dan lijkt het geen verkeerde keuze.
Zelf geef ik de voorkeur aan Fractal Design behuizingen op basis van design, geluidsdemping, kabelmanagement, stoffilters en overall bouwkwaliteit.
RGB toestanden etc. hoeft voor mij niet, ik hou van strak, stil en stijlvol. Je kijkt tenslotte op je monitor als je bezig bent, niet naar een window van je kast om een disco-show te zien.. :D

Ah ok ik begrijp het! Ja ik ben bijvoorbeeld altijd wat meer van de Intel processors geweest omdat dat vroeger gewoon echt beter is. Terwijl tegenwoordig AMD erg goed is.
Helaas heb ik 0 verstand van moederborden. Ben echt puur afgegaan op de reviews en informatie op tweakers. Ben allang blij dat Azerty sowieso de laatste update voor me zal installeren zodat ik het niet hoef te doen :)
Ik zal eens kijken of ik een andere goeie kan vinden!

Qua kast heb ik vooral hier naar gekeken:
https://tweakers.net/reviews/5145/5...r-dure-behuizing-prestaties-warm-en-stil.html

Ik heb ook naar de fractal designs gekeken maar die waren wel gelijk 2 keer zo duur. Mijn vorige kast had inderdaad RGB toestanden maar daar heb ik echt niks mee gedaan. Nu dus maar gekozen voor iets praktischer.
 
Ik heb afgelopen jaar nog deze Fractal Design behuizing gekocht.
Prima, voldoende ruimte voor een normaal ATX bord en videokaart ( GTX 1050 Ti ), stil en strak.
Nadeel: geen mogelijkheid voor DVD station....
Wat prijs betreft niet veel duurder als jouw gekozen be Quiet! dus 2x zo duur is wel behoorlijk overdreven...:D
 
Ik heb afgelopen jaar nog deze Fractal Design behuizing gekocht.
Prima, voldoende ruimte voor een normaal ATX bord en videokaart ( GTX 1050 Ti ), stil en strak.
Nadeel: geen mogelijkheid voor DVD station....
Wat prijs betreft niet veel duurder als jouw gekozen be Quiet! dus 2x zo duur is wel behoorlijk overdreven...:D

Ja die ziet er ook prima uit! Maar die hebben ze helaas niet bij azerty....
Ik zag bijvoorbeeld deze https://nl.hardware.info/behuizingen.7/fractal-design-define-7-tg-white.566754
en nog een paar andere die goed naar boven kwamen in de test resultaten maar toch wat aan de duurdere kant waren.
 
Azerty is toch niet heilig..?
Er zijn meer webshops die assemblage aanbieden, o.a. Alternate.
Koop zelf ook regelmatig hardware bij Azerty maar ook bij andere webshops ( Megekko, 4Launch bijv. ) alleen ik bouw mijn systemen zelf.
Daar hoef je nl. geen raketgeleerde voor te zijn....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan