Wordpress lokaal benaderen via USB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, je privilege is administrator maar er zit een veiligheidslaag in Windows. Als je bewust kiest voor "als administrator" uitvoeren dan kan je meer doen. Voor wat php4u aangeeft ga je naar map C:\Windows\System32\ en dan rechtsklikken op cmd.exe. Maar je kan de opdrachtprompt (cmd) ook vanuit het Start menu als administrator uitvoeren.

cmd.jpg

noot: omdat je met xampp op usb gaat werken en dus de driveletter kan veranderen kan je beter apache en mysql niet als service installeren. Het is beter dat je dan gewoon het Xampp Control Panel gebruikt.

Over je vraag 2: klopt, in Kladblok maken en het bestand op je desktop leggen. Volgens mij werkt het goed want als je erop klikt dan wordt het Control Panel gezocht én gestart.

Over de meldingen: in het Control Panel de FileZilla Server, Mercury en Tomcat uitzetten want die heb je niet nodig en dan ben je de meldingen kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Bron,


1. Eerst in het Control Panel de FileZilla Server, Mercury en Tomcat op de d-schijf uitgezet
2. Volgens de computer op administrator gezet!
3. Daarna op de desktop : xampp-control.cmd geactiveerd
4. Vervolgens localhost/demo/, maar dan pak hij de demo van de c-schijf en niet van de d-schijf

Wat doe ik niet goed?

Code:
Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Try the new cross-platform PowerShell https://aka.ms/pscore6

PS C:\WINDOWS\system32> cd D:\
PS D:\> cmd.exe
Microsoft Windows [Version 10.0.18362.900]
(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

D:\>xampp\xampp-control.exe

D:\>

Code:
@echo off

tasklist /FI "IMAGENAME eq xampp-control.exe" |find ":" > nul
IF errorlevel 1 GOTO isstarted

SET xamppDrive=

DIR k:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=k:
DIR j:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=j:
DIR i:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=i:
DIR h:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=h:
DIR g:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=g:
DIR f:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=f:
DIR e:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=e:
DIR d:\xampp\xampp-control.exe && SET XamppDrive=d:

%XamppDrive%
start "" "%XamppDrive%\xampp\xampp-control.exe"

:isstarted
exit
 

Bijlagen

  • xampp2.jpg
    xampp2.jpg
    136,7 KB · Weergaven: 58
Kan je de DocumentRoot niet gewoon aanpassen in httpd.conf?
Daarna even Apache restarten.
 
Heb je een schone setup gedaan met "xampp-win32-xxxxx-installer.exe" op de usb. De installer zet namelijk allemaal "harde paden" in de config bestaanden. Bijvoorbeeld in apache/conf/httpd.conf staat bij mij:

Define SRVROOT "D:/xampp/apache"
ServerRoot "D:/xampp/apache"

Dit betekent dat na de installatie op de usb je altijd de dezelfde driveletter voor de usb moet krijgen anders werkt het niet.

Op je screenshot zie ik dat je alles als service hebt draaien. Als je de services gaat gebruiken dan kan je niet meer wisselen tussen pc en usb (tenzij je handmatig telkens de services gaat stoppen maar dat is een beetje onzinnig). Je zal dus alle services moeten uninstallen en alleen met de Control Panel knoppen Apache en MySql moeten opstarten/stoppen.
 
Laatst bewerkt:
PHP4U en bron,

Hartelijk dank voor de reactie, ik ga met deze info aan de slag en zal er zeker op terugkomen

Offthefield
 
PHP4U en bron,

Het moet niet gekker worden, maar hij lijkt te werken, hartelijk dank nog voor de
info!!! geweldig!

Hij staat bij mij op de E: schijf

Define SRVROOT "E:/xampp/apache"
ServerRoot "E:/xampp/apache"

Ik zou er nu bijvoorbeeld ook nog 1 kunnen maken voor de D en F schijf,
alleen dan zal ik deze xampp1 en xampp2 moeten noemen

klopt dat?

Offthefield
 
Je kan per virtualhost een eigen ServerRoot instellen, maar waarom zou je aparte schijven willen gebruiken?
 
PHP4U,

Bij sommige computer is de schijf D, dan weer E, soms F, dat is mijn reden.

Maar hoe kan je per virtualhost een eigen ServerRoot instellen?

Alvast bedankt voor je reactie

Offthefield
 
Bedoel je dat de schijf-letter van een bepaalde fysieke schijf steeds wisselt op een computer?
 
Laatst bewerkt:
PHP4U,

Ja, soms is de USB op de ene computer D, dan weer F schijf ect.

Offthefield
 
Is USB-webserver niet beter geschikt?
 
PHP4U

Sorry voor de late reactie, de USB-webserver is niet gelukt, ik hou het gewoon op het eerder genoemde.

Nog hartelijk dank
 
PHP4U

Sorry voor de late reactie, de USB-webserver is niet gelukt, ik hou het gewoon op het eerder genoemde.

Nog hartelijk dank
Wat lukt er niet aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan