Zelf gebouwde website online zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst even iets over "code" in je berichtes. Gebruik aub de druktoetsjes.

Code-Tags.jpg

Wat je opgeeft ziet er goed uit
Code:
<li class="current"><a href="index.html">Home</a></li>
<li><a href="contact.html">Contact</a></li>
 
Ik vond het vreemd dat mijn website wel online kon komen, maar dan zonder de layout (css).
 
Stel dat het stylesheet bestand wat je hebt geupload "style.css" heet dan heb je deze regel in je html
Code:
<link rel="stylesheet" href="style.css">

Als dit bestand in een submapje zou staan, bijvoorbeeld in submapje "css" dan staat dit in je html
Code:
<link rel="stylesheet" href="css/style.css">

Het stylesheet bestand moet dan in een submapje "css" staan ten opzichte van de map waar de pagina staat.
 
Laatst bewerkt:
Stel dat het stylesheet bestand wat je hebt geupload "style.css" heet dan heb je deze regel in je html
Code:
<link rel="stylesheet" href="style.css">

Ik heb dit staan in mijn HTML bestand..

HTML:
<link rel="stylesheet" href="css/style.css">
 
Ik heb dit toegevoegd in mijn berichtje #23
 
CSS is allemaal in orde, maar ik neem aan dat iedereen hier een website bouwt binnen een CMS en mij dus daarom niet kunnen helpen.
 
Een CMS is niet nodig. Een website met alleen html pagina's (of php pagina's) is geen probleem.
Bij een CMS geldt hetzelfde, als linkjes niet goed zijn dan werkt het niet.
Heb je een html pagina online staan bij je provider? Wat is je domeinnaam dan kan ik kijken.
 
Laatst bewerkt:
Nee, heb hem eraf gehaald omdat hij lelijk was. Was alleen kale HTML-pagina in default.
 
Bij een CMS geldt hetzelfde, als linkjes niet goed zijn dan werkt het niet.
Als ik weet waar ik mijn linkjes moet aanpassen, dat is misschien al voldoende om het op te lossen.
Moet ik mijn linkjes in mijn HTML bestand aanpassen, of de domeinnaam zoals hij online staat?
 
Moet ik mijn linkjes in mijn HTML bestand aanpassen, of de domeinnaam zoals hij online staat?
Iedere website bouwer is begonnen met veel lezen en veel proberen. Maar nu wordt het voor mij moeilijk iets nog eenvoudiger uit te leggen als het al eenvoudig is. In voorgaande berichtjes is al uitgelegd hoe je de linkjes op je pc aanpast voordat je ze online zet bij de provider. Als ik jouw webpagina niet kan zien kan ik niet helpen.

Beste keuze die je nu kan doen is een basiscursus html/css denk ik ;)
 
Hoi Area,
Met netlify kun je gewoon je map in een vak slepen (hele map, niet de losse bestanden als index.html en style.css). Dan staat je site online. Hoef je alleen nog maar je domeinnaam eraan te koppelen. Deze video legt het goed uit (in het engels):

https://www.youtube.com/watch?v=9RfU6KGNkfE

Succes! Groet, Margreet
 
Dat impliceert wel dat je die site bij hen host !!! Dat is niet waar TS naar op zoek is...
 
Met netlify kun je gewoon je map in een vak slepen
Dit is waar als alle linkjes goed zijn. Het linkje van TS met "file:///Users/mijnnaam/Desktop/Mapnaam/index.html" zal bij geen enkele provider werken.
 
Domeinnaam staat bij een hosting.
Is Wordpress dan niet wat makkelijker voor je?
Je neemt een pakket erbij en gaan. Met wat uitleg kom je een heel einde.
 
Toch bedankt. Het is mij gelukt om hem online te krijgen.
Heb gewoon alles in een map gedaan, in plaats van afbeeldingen en css in een aparte map te houden.
Dit zorgde ervoor dat de server de route van die bestanden niet kon zien.

En nee, ik wil geen WordPress ofzo gebruiken. Bouw mijn website's volledig zelf :D
 
Laatst bewerkt:
Als je website zo weinig bestanden heeft en zo eenvoudig is qua opbouw dat je het overzicht bewaard als alles in één map staat kan dat werken ...
 
Zelf raad ik aan om toch wel een scheiding aan te brengen in css-stylesheet, javascript-files en afbeeldingen. Deze kan je bijvoorbeeld elk in een aparte map plaatsen.
 
Zelf raad ik aan om toch wel een scheiding aan te brengen in css-stylesheet, javascript-files en afbeeldingen. Deze kan je bijvoorbeeld elk in een aparte map plaatsen.
Dat weet ik en zo heb ik het liever ook. Echter krijg ik dan het probleem dat de server van de hosting provider de bestanden in mijn mappen niet ziet.
Hij ziet alleen de mappen en niet de bestanden erin.

Heb jij anders een tip?

Dit is waar als alle linkjes goed zijn. Het linkje van TS met "file:///Users/mijnnaam/Desktop/Mapnaam/index.html" zal bij geen enkele provider werken.

Is dit een grapje? Dat is geen link. Zo staat hij op mijn laptop.
Domeinnaam heb ik al bij mijn provider.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik en zo heb ik het liever ook. Echter krijg ik dan het probleem dat de server van de hosting provider de bestanden in mijn mappen niet ziet.
Hij ziet alleen de mappen en niet de bestanden erin.
Dat lijkt mij gek. Ik denk dat je de paden eerder fout hebt.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit een webhosting gezien die mappen negeert.
Is dit een grapje? Dat is geen link. Zo staat hij op mijn laptop.
Domeinnaam heb ik al bij mijn provider.
Heb je dit pad naar je eigen computerlocatie ergens in je site staan dan? Hoe, wat en waar?
 
Dat is geen link. Zo staat hij op mijn laptop.
Domeinnaam heb ik al bij mijn provider.

Ik zie dat je dus nog altijd niet begrepen hebt wat relatieve links binnen een site zijn ... zolang je dat niet door krijgt, draai je in de ronde en begrijp je de aangereikte oplossingen natuurlijk ook niet ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan