Zelf gebouwde website online zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je dit pad naar je eigen computerlocatie ergens in je site staan dan? Hoe, wat en waar?
Nee natuurlijk niet, daarom snap ik de reactie van bron niet.

Ik zie dat je dus nog altijd niet begrepen hebt wat relatieve links binnen een site zijn ... zolang je dat niet door krijgt, draai je in de ronde en begrijp je de aangereikte oplossingen natuurlijk ook niet ...

Ik heb die link nergens in mijn bestanden staan.
Al mijn links in mijn bestanden zijn relatief.
 
Laatst bewerkt:
Geef anders eens een link naar je site.
Dan kunnen we eens kijken wat er mis is, en daar feedback op geven.

Ook ben ik nog steeds benieuwd waarom je geen directories kan gebruiken? Wat gebeurt er dan?
 
Laatst bewerkt:
Hij staat al online en ik heb de submappen in mijn hoofdmap verwijderd.

Ik kreeg een kale HTML-pagina zonder afbeeldingen en layour (css).
 
Hij staat al online en ik heb de submappen in mijn hoofdmap verwijderd.

Ik kreeg een kale HTML-pagina zonder afbeeldingen en layour (css).

Dan kloppen de paden hoogstwaarschijnlijk niet. Wat pas je dan aan?
Als je je site eens kan laten zien, geef de URL eens, of upload het in een .zip bestand.
 
Laatst bewerkt:
Toch bedankt. Het is mij gelukt om hem online te krijgen.

Geef anders eens een link naar je site.

Als je je site eens kan laten zien

lijkt wel of je dat niet wilt. maar zonder iets te zien kunnen we niets.
Klopt, daarom mijn topic ook hier.

Met een website builder heb ik volgens mij niet alle vrijheid om een website te bouwen naar mijn volle smaak, daarom dat ik een text-editor gebruik.
Maar als ik mijn website code kan gebruiken bij een website builder, dan zie ik daar geen bezwaar voor om hem te gebruiken.

Origineel gepost door DigiCafee Bekijk Bericht
Wat biedt de hosting je aan ?
Bij nagenoeg elke huur van webspace is een of ander web building pakket op het platform aangeboden : Joomla ? Wordpress ?
Ze hebben mij het advies gegeven om de website via hun website builder te gaan bouwen.

Je hosting wil dat je websitebuilder gaat gebruiken, jij hebt een programma Atom (downloadbaar is .rpm of deb. Welke heb jij?https://atom.io/ Atom is een tekst- en broncode-editor voor Microsoft Windows, macOS en Linux met ondersteuning voor plug-ins geschreven in Node.js. Het bevat daarnaast Git-versiebeheerfunctionaliteit. Atom wordt ontwikkeld door GitHub. ) om iets te maken.
Websitebuilder is misschien niet helemaal naar je zin en kan je niet veel aanpassen, maar voor een beginner wel zo handig.

Handiger is Wordpress daar kan je alles aanpassen wat je wilt en het is veel makkelijker dan Atom.

Maar goed, als je de moeilijkste weg wilt kiezen, dat mag.
 
Laatst bewerkt:
Met Wordpress leer je niet echt gek veel.
Als iemand zelf alles wilt leren, dan is een simpele site ook prima. WordPress is leuk voor iemand die zich niet bezig wilt houden met HTML, CSS etc.
 
De absolute linkjes naar een bestandsnaam op je Windows schijf (op je PC) haalde ik uit je berichtje #18. Als dergelijke linkjes in de html bestanden staan (naar afbeeldingen, pagina's, stylesheets, enz.) dan zal het bij de provider niet werken.
 
Met Wordpress leer je niet echt gek veel.
Moet je niet zeggen, ik leer nog steeds!
Het is niet allemaal kant en klaar hoor! In WP kan je ook aan de gang met css en html.
 
Moet je niet zeggen, ik leer nog steeds!
Het is niet allemaal kant en klaar hoor! In WP kan je ook aan de gang met css en html.
Ja, op een hoger niveau. Als beginner moet je daar echt niet aan beginnen, als je zelf met HTML en CSS wilt leren werken?

Je gaat toch ook niet direct in een SUV rijden met rijles?
 
Laatst bewerkt:
Je gaat toch ook niet direct in een SUV rijden met rijles?
@offtopic. Een suv is ooit afgeleid van de 4 wheel drive terreinwagen maar dan met meer comfort. Tegenwoordig is elke 2 wheel drive personenauto die "wat hoger op z'n pootjes staat" een suv. Zelfs deze grappige kleine Nissan Juke (4m lang) is een suv. Ik kan mij best voorstellen dat er gelest wordt in een kleine suv :D :D
 
Laatst bewerkt:
@offtopic. Een suv is ooit afgeleid van de 4 wheel drive terreinwagen maar dan met meer comfort. Tegenwoordig is elke 2 wheel drive personenauto die "wat hoger op z'n pootjes staat" een suv. Zelfs deze grappige kleine Nissan Juke (4m lang) is een suv. Ik kan mij best voorstellen dat er gelest wordt in een kleine suv :D :D
Correctie: Dikke vette SUV ;-)
 
Je gaat toch ook niet direct in een SUV rijden met rijles?
Correctie: Dikke vette SUV ;-)

Ik heb vrachtwagenrijles gehad.......niet te vergelijken met een SUV maar wel super groot en vet.

Of te wel, in WP kan je alles leren. Als je maar wilt. En soms is het nodig.
Nu is TS bezig met iets wat hij helemaal niet begrijpt.

Iedereen is als nieuweling/beginner begonnen, je zult ergens moeten beginnen. Dan is naar mijn mening WP toch het makkelijkst. Vandaar uit kan je verder leren.
 
Actually, no.
Wordpress werkt wel simpel voor iemand die snel een site wilt starten zonder HTML en CSS-kennis. Een kwestie van het gewenste thema downloaden, content invoeren, settings finetunen en klaar.

De manier hoe Wordpress met haar templates omgaat is enigszins anders dan het normale HTML en CSS werk, omdat je ook je thema moet configureren etc....

Als iemand vanaf een vanilla site over wilt naar Wordpress, dan kan je die slag maken met hulp van de Wordpress Codex.

Gewoon stapje voor stapje werken zodat je weet het je doet. Anders ga je dingen verwarren of verkeerd doen, en neem je te veel hooi op je vork.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan