Help Kopiëren VHS - DVD raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2020
Berichten
2
Ik heb een LG VHS en DVD recorder uit 2011 waarbij ik onze oude familie filmpjes over aan het zetten ben naar de dvd. Dit gaat fantastisch! Kost wat tijd, maar die hebben wij.
Zodra het klaar is bekijk ik de DVD, hierop is het geluid van wat er op de videoband goed te horen, helaas hoor ik op de achtergrond continu een ander geluid welke niet op de VHS te horen is.

De recorder is middels HDMI kabel aan de tv gekoppeld.
Ik kan nergens iets vinden hierover. Iemand zei het kan met tracking te maken hebben, geen idee wat dat is.
Ik gebruik RW dvd’s.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en te verhelpen is!!
 
Diegene met "tracking" bedoelt waarschijnlijk het bijsturen van je beeld en geluidsporen op je vhs.
Die lopen dan net ff niet lekker langs je leeskoppen.
Dat kan een verstoring in beeld en geluid veroorzaken.
In dat geval zou je het ook moeten merken bij alleen het afspelen van de vhs.
Of dit een optie is op deze vhs recorder moet je even in de handleiding duiken.
 
Laatst bewerkt:
Even een tip: Zet kopieën niet enkel op DVD's, maar ook als videobestand op een externe schijf.
Een DVD staat bekend dat ze in de loop van de jaren kwaliteit kunnen verliezen. Misschien kan je ze over 30 jaar niet eens meer terugbekijken.
 
Hallo

"helaas hoor ik op de achtergrond continu een ander geluid welke niet op de VHS "

Jammer genoeg geen omschrijving van het geluid ....

Brom / pieptoon / videosignaal in het geluid , etc ....

Een toestel van deze ouderdom , zou ik om te beginnen de koppen reinigen ... (zelfs nog voordat ik deze in het stopkontakt steek)

Niet enkel de videokoppen , maar ook wiskop , audiokop , etc ...

Doe dit manueel , en niet met de een of andere obscure reinigingscassette.

Er zullen wel tut's te vinden zijn op youtube.

Er wordt geen model/typenr vermeld van dit toestel , of er dus gekende defekten zijn is een vraagteken.

Dergelijke oude toestellen eerst eens een visuele inspektie geven alvorens onvervangbare "onze oude familie filmpjes" af te spelen.

Laad ook eerst een niet belangrijke cassette in dergelijke toestellen als test ... voor hetzelfde geld trekt hij de banden kapot ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Diegene met "tracking" bedoelt waarschijnlijk het bijsturen van je beeld en geluidsporen op je vhs.
Die lopen dan net ff niet lekker langs je leeskoppen.
Dat kan een verstoring in beeld en geluid veroorzaken.
In dat geval zou je het ook moeten merken bij alleen het afspelen van de vhs.
Of dit een optie is op deze vhs recorder moet je even in de handleiding duiken.

Bedankt, ja ik ben er inderdaad achter gekomen wat dat tracking inhoudt. Bedankt voor uw reactie.

Even een tip: Zet kopieën niet enkel op DVD's, maar ook als videobestand op een externe schijf.
Een DVD staat bekend dat ze in de loop van de jaren kwaliteit kunnen verliezen. Misschien kan je ze over 30 jaar niet eens meer terugbekijken.

Zeker goede tip, dat zou mijn volgende stap zijn. Ik wilde eerst dit uitproberen en alvast hebben en zal hierna verder gaan met het overzetten naar een harde schijf. Bedankt voor uw reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan