• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan als pdf aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
595
Beste mensen
ik heb een macro gevonden om het blad op te slaan als pdf, dit werkt prima
maar is dit ook zo aan te passen dat ik een msgbox krijg met de vraag welk bereik

Code:
Sub PDF()
Dim FacName As String
FacName = ActiveSheet.Range("C2").Value
If Dir("C:\Users\Nick\Desktop\" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
Exit Sub
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\Users\Nick\Desktop\" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub
en het bereik ook gelijk de naam van het bestand is
hoor het graag
grt ronnie
 
Bv.

Code:
Sub hsv()
Dim c As Range
On Error Resume Next
 Set c = Application.InputBox("welk bereik", "selecteer een bereik", , , , , , 8)
If Err.Number = 0 Then c.ExportAsFixedFormat 0, "c:\users\nick\desktop\" & Replace(c.Address(0, 0), ":", "_") & ".pdf",,,,,,-1
End Sub
 
Je kan onderstaand stukje weghalen als je het niet wilt openen.

Code:
,,,,,,-1
 
Harry is het ook nog mogelijk om het bereik in te vullen met een dropdown menu
grt ronnie
 
Heb jij het bestand met een dropdown klaar staan?
Hoe heb je dat voor ogen, bij verandering van de dropdown of....
 
Hallo Harry

in het blad wedstrijden R1 staan de tabellen ( en heb nog meerdere tabbladen )
als eerste tabel klaar is schrijf ik het weg naar de beamer = eerste bereik en daarna tweede, derde enz.
die bereiken staan vast en leek het mij gemakkelijker om het met dropdown te doen dan elke keer te typen.
R1 / 1 ed. is alleen een geheugensteuntje voor me niet belangrijk voor de verwijzing
grt ronnie

Bekijk bijlage Map1.xlsm
 
Je hoeft het bereik ook niet te typen, maar kan ook met selecteren van de cellen.

Helaas heb je een nieuwere versie van Excel, ik zie namelijk nergens een validatie.
 
ik voer de wedstrijden via een formulier in en wil daar ook de knop opzetten en de tabbladen verborgen houden
 
Dan mist het formulier met de combobox natuurlijk.
 
Er is dan ook nergens een validatielijst te vinden. Nu 1 in H1 in de tab start.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$H$1" And Target.Value <> "" Then Sheets("wedstrijden R1").Cells(1).Resize(18 + (Split(Target.Value, " / ")(1) - 1) * 8, 16).ExportAsFixedFormat 0, "C:\Users\ronal\OneDrive\Bureaublad\Beamer\" & Format(Now, "yyyymmdd hhmmss") & ".pdf", , , , , , -1
End Sub

Wat het allemaal moet worden blijft wel onduidelijk. Verborgen bladen het gebruik van een formulier. Allemaal niets van terug te vinden.
 

Bijlagen

  • Map1 (2).xlsm
    30,1 KB · Weergaven: 32
Hier met een formulier.
 

Bijlagen

  • Ronnie.xlsb
    26 KB · Weergaven: 42
Harry bedankt het overzetten naar mijn bestand is ook gelukt
VenA ook bedankt zal voortaan mijn voorbeeld bestandje wat uitgebreider maken
grt ronnie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan