win 10 herstellen gaat mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom61

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
118
Ik heb een asus R-209H met win 10 er op
Nu wilde ik deze gaan herstellen en tijdens het herstellen stopte hij steeds.
Ik zag dat de schijf van 32 GB bijna vol zat dus wilde ik wat apps er uit gooien
En toen ging het mis.
De asus blijft steeds starten en win start niet meer op
Wie kan mij aangeven hoe ik dit kan oplossen?
 
Welke manier heb je nu toegepast om de boel te herstellen?
 
Herstel-opties in Win 10 hier.
Download pagina Win 10 installatie-medium waarmee je ook een herstel kunt uitvoeren hier.
Zou een usbstick maken met de Win 10 bestanden er op ( link hierboven ) en de laptop opstarten met de stick erin via het bootmenu ( F12 ) en dan de stick kiezen.
De rest wijst zich dan vanzelf.
Denk erom dat je bij een aantal herstelopties alle data verliest dus stel eerst veilig wat je kunt.
 
Een vraag nog
Hoe zit het met je activeringscode?
Moet je die weer opnieuw invoeren?
 
Een digitale licentie (vroeger OEM) hoef je op de zelfde computer niet opnieuw te activeren.

Er wordt gevraagd welke opties jij al hebt geprobeerd en dan schrijf je Windows herstellen maar dat is wat er aan vooraf ging.

Probeer nog Veilige modus: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Dan wordt het register niet geladen en de drivers niet. Herstel zou verder kunnen gaan als het opnieuw wordt gestart.

Bij helemaal niet willen opstarten komt het menu wanneer je meteen na het BIOS scherm op Control+Alt+Delete drukt en dan drie keer. Windows biedt dan ook aan om een systeemherstelpunt te gebruiken. Dat is wat anders dan Herstellen van Windows maar Systeemherstel.

Op de opdrachtregel kunnen Windows systeembestanden misschien worden hersteld met deze opdracht: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
 
Een digitale licentie (vroeger OEM) hoef je op de zelfde computer niet opnieuw te activeren.
Betekend dit dat ik dan win10 er zo op kan zetten?

Er wordt gevraagd welke opties jij al hebt geprobeerd en dan schrijf je Windows herstellen maar dat is wat er aan vooraf ging.

Probeer nog Veilige modus: https://support.microsoft.com/nl-nl/...c-in-safe-mode

Dan wordt het register niet geladen en de drivers niet. Herstel zou verder kunnen gaan als het opnieuw wordt gestart.
Win 10 start niet op, hij start steeds weer op maar eindigt niet, zit in een loop

Bij helemaal niet willen opstarten komt het menu wanneer je meteen na het BIOS scherm op Control+Alt+Delete drukt en dan drie keer. Windows biedt dan ook aan om een systeemherstelpunt te gebruiken. Dat is wat anders dan Herstellen van Windows maar Systeemherstel.

Op de opdrachtregel kunnen Windows systeembestanden misschien worden hersteld met deze opdracht: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
deze laatste 2 begrijp ik niet helemaal, bedoel je dat bij het opstarten ik naar de bios moet gaan? En daarna?
 
Windows blijft naar alle waarschijnlijkheid geactiveerd, daarom zijn licenties digitaal maar voor klantenservice is het wel handig als je de gegeven hebt. Windows 10 kost op Marktplaats trouwens Euro 6.

Win 10 start niet op, hij start steeds weer op maar eindigt niet, zit in een loop

Dan moet je verder lezen, namelijk: wanneer dan drie keer opnieuw opgestart wordt door op Ctrl+Alt+Del te drukken wordt er met de boot-loop gestopt en verschijnen de opties voor herstel die er zijn. Opstarten vanaf de installatie schijf of USB stick van Windows 10 wil trouwens opstartproblemen ook wel eens verhelpen. Je komt dan na land en taalinstellingen bij de keuze Repareren en daar ook Automatisch herstellen proberen.

Op de opdrachtregel kunnen Windows systeembestanden misschien worden hersteld met deze opdracht: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
deze laatste 2 begrijp ik niet helemaal, bedoel je dat bij het opstarten ik naar de bios moet gaan? En daarna?

Bij zowel Veilige modus als wanneer je op bent opgestart met het installatiemedium kan je de opdrachtregel of Prompt gebruiken. In de BIOS kan dat natuurlijk niet, al kan je daar de opstartvolgorde moeten veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan