Bios USB opstart instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Goedemiddag ik weet niet of ik bij het juiste forum ben als het niet zo is zal het wel verplaats worden.
Ik heb een vraag over mijn Bios instellingen. Ik wil een opstart USB voor AOMEI maken en dus moet ik de USB als eerste aanmelden voor opstart in de Bios maar daar zie ik geen enkele mogelijkheid. Alleen mijn SSD en HDD zie ik staan zie foto`s bijlage. Ik gebruik Windows 10 Prof. Heeft iemand enig idee. Alvast hartelijk bedankt.
1A.jpg
2A.jpg
3A.jpg
4A.jpg
5A.jpg
 
Hallo

Volgens mij zal deze mogelijkheid slechts verschijnen indien er een bootbare u.s.b. stick is ingeplugd .

Wat mij logisch lijkt ...

Peter
 
Je moet het bootmenu gebruiken om van die stick op te starten.
Daarvoor moet je niet je de BIOS zijn maar gewoon na aanzetten van de pc een paar keer op F12 drukken tot het bootmenu op je scherm komt.
Daar kies je dan de stick om van op te starten door deze te selecteren met de pijltjes-toetsen en dan op [ enter ] te drukken.
 
Bij Asus roep het bootmenu op met F8, die je gelijk bij aanzetten begint in te trommelen.
Bij een UEFI systeem en Windows wordt er altijd opgestart via de Windows Boot Manager en dat is niet te veranderen in de UEFI, uitzonderingen daar gelaten.

Tis geen bios, overigens al kun je die wel emuleren als dat nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan