Berekening maken inkoopprijs - vreemde valuta

Status
Niet open voor verdere reacties.
OctaFish

Een optie om het veld zo klein mogelijk te maken zonder rand en gelijke achtergrondkleur, of het in programmacode te schrijven.
 
Juist niet, maar exact de grootte en de plek van het gekoppelde veld. En dan switchen tussen de twee met Visible = True/False.
 
OctaFish

Er zijn veel wegen die naar Rome leiden, maar je spreek eerst over dat je het veld niet wilt zien!!!
Vandaar mijn input maak het veld zo klein mogelijk of vul een veld met programma code.

Waarom nu die omslag?
 
Ik wíl het veld ook niet zien, maar je kunt in een onzichtbaar veld niks invullen. Vandaar het switchen.
 
OctaFish

Een onzichtbaar onafhankelend veld kan je wel vullen via programma code en die waarde weer in een zichtbaar afhankelend veld weergeven.
 
Dat weet ik uiteraard, maar het is nu juist de bedoeling dat de gebruiker het invult. En vervolgens 'live' de gevolgen ziet op zijn berekeningen. Daarom moet je wel met een extra tekstveld werken, want een incompleet ingevuld veld (12, bijvoorbeeld) levert een fout op als je daar mee gaat rekenen.
 
OctaFish

Geef me een kilo spijkers dan timmer ik dat dicht. :D

Praten we nu niet over opvoeden van. Als je een komma of een punt ingeeft, dan gaat dat meestal goed, alleen als je daarna weer een komma of punt ingeeft ontstaan de problemen.
Heb het idee dat de TS er alleen me werkt, dus die opvoeding mag geen probleem geven.

Bij sommige invoer velden kan je eventueel een eenvoudige controle maken wanneer de invoer tig hoger is dan de huidige.
Maar het blijf voor mij een kwestie van goed de invoer toepassen en kijken wat het nieuwe resultaat is.
 
Geen kwestie van opvoeden; als jij live getallen gebruikt om mee te rekenen, dan gat dat prima zolang je 143 intypt, maar typ je ‘145,’ dan ben je de Sjaak. Je zult dus moeten blijven rekenen met 145, totdat de gebruiker een decimaal intypt. ‘145,6’ gaat namelijk wél weer goed. Je zult de fase ‘145,’ dus moeten afvangen. En dat kan niet rechtstreeks in het tekstveld.
 
Leuk, maar dat doe ik dus al met dat extra tekstvak en 3 regels code :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan