Bestanden van DVD recorder naar externe harde schijf of laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2020
Berichten
1
Vanaf een dvd recorder (Sony, RDR-HX750) wil ik filmpjes kopiëren naar een externe harde schijf of laptop. Heel internet al afgezocht, maar kan nog steeds niet de juiste oplossing vinden.
Hoop dat iemand mij op dit forum kan helpen.
 
Hieronder proberen ze dat te doen. Omdat zo'n DVD recorder geen 'gewoon' besturingssysteem of schijfformaat gebruikt, is het wel iets voor nerds en volhouders. In reactie 12 van de link wordt een iets makkelijker manier voorgesteld, mbv het programma IsoBuster. In ieder geval moet je bij alle technieken de Dvd recorder open schroeven en de harde schijf verwijderen.
https://www.avforums.com/threads/how-to-rip-video-off-sony-hdd-recorders-with-a-pc.886416/

Als 'minder technisch' alternatief zou je een USB capture kastje kunnen aanschaffen, waarop je de DVD speler aansluit alsof het een TV is. Dat kastje koppel je aan je computer, en met de meegeleverde software kun je films 'opnemen' op een harde schijf. Nadeel daarmee is dat opnemen zo lang duurt als een opname lang is. Ik bedoel deze kastjes: https://www.marktplaats.nl/q/video+capture/
 
Hallo

Ik ben er nooit in geslaagd om van dergelijke h.d.d.'s bruikbare data af te halen

Let op ... van veel toestellen staat de firmware op de harddisk zelf.

Indien deze corrupt geraakt is het exit toestel.

Of dit zo is bij deze sony ???

Reeds vermeld , zoiets gebruiken :

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...cap&rt=nc&LH_PrefLoc=2&_trksid=p2045573.m1684

Let er uiteraard op , dat je aan de korrekte drivers geraakt voor uw o.s.

Peter
 
Is natuurlijk wel omslachtig, maar je kunt gewoon de bestanden van de Hdd naar een DVD 'backupppen' via de optie dubben van de recorder zelf, daarna die weer overzetten naar een andere hdd/laptop.
 
Tja, de meest eenvoudige oplossing zonder de boel open te breken en of met allerhande software aan de slag te gaan waarvan de kans reeel groot is dat het niet lukt.
De opnames op een harddisk in dit soort apparaten staan ruw op die schijf, en kan alleen worden afgespeeld op het opgenomen apparaat zelf.
Dus de harddisk eruit halen en dan gaan stoeien, gaat niet lukken.
Zou ik toch gaan voor de meer tijdrovende klus zoals hierboven al 2x is genoemd.
Schaf voor een paar centjes een videograbber aan, en digitaliseer het op die manier met de bijgeleverde software.
Dan heb je een backup die ook nog eens extern afspeelbaar is.
 
DVD is toch geen hardeschijf?
Geen DVD speler meer in laptop of computer?
9200000122482689.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry Bikerbill64, maar het gaat om dit apparaat en niet een usb dvdspeler/brandertje.

sony.jpg
 
Er past zo'n 450 uur video op de harddisk van het apparaat, als die helemaal vol staat is het 'niet zomaar even snel overgezet'
Dan zou het voor de TS bijzonder handig zijn als je die data eenvoudig naar een pc kon krijgen, maar dat gaat niet eenvoudig.
 
De vraag begint met 'Vanaf een dvd recorder...' dus ik neem aan van wel, anders was het wel 'via' geweest.
De snelste manier omdat te doen is via optie 'dubben' van de recorder, dat gebeurt met ongeveer 6× speed, maar ja 450 uur video/6= 75uur dubben en dan nog op een externe schijf o.i.d. zetten, dat is een tijdrovende klus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan