Google Chrome instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
309
Amici,

Hoe kan ik de instellingen in Google Chrome instellen zodanig dat wanneer ik een nieuwe tab open in chrome dat deze dezelfde is als mijn startpagina?
Mijn startpagina nu is nu Google.be maar wanneer ik een nieuw tabblad open krijg ik Google.com

graag jullie expertisme kennis :D:D:D

mvg,

Marc
 
Edit mod: Verplaatst naar geschikte sectie.
 
Beste Ed,

vooreerst bedankt om even mee te denken.

Als ik het goed begrijp kan dit dus niet worden ingesteld binnen de instellingen van Chrome zelf???
Enkel via een extra app?

Alvast bedankt

Edit mod: Verplaatst naar geschikte sectie.

Beste Dorado,

Mijn excuses voor de verkeerde keuze :) :)

bedankt voor deze in het juiste forum te plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat als er extensies voor worden gemaakt dat Chrome er dan zelf geen instelling voor heeft.
 
Volgens mij heb je daar niet eens een extensie voor nodig, maar ja ik heb geen Chrome, dus ik kan het niet testen
google zei:
Je homepage en startpagina instellen

Je kunt Google Chrome zo instellen dat een bepaalde pagina wordt geopend als homepage of startpagina. De twee pagina's zijn niet hetzelfde, tenzij je instelt dat ze hetzelfde moeten zijn.

De startpagina is de pagina die wordt weergegeven als je Chrome opent op je computer.
Je homepage is de pagina die wordt weergegeven als je op Homepage Home klikt.

Als je startpagina, homepage of zoekmachine plotseling is gewijzigd, heb je mogelijk ongewenste software. Lees wat je moet doen om malware van je computer te verwijderen en je instellingen te herstellen.

Je startpagina instellen

Je kunt instellen welke pagina of pagina's worden weergegeven als je Chrome opent op je computer.


Een nieuw tabblad openen


Je kunt Chrome laten weten dat je een nieuw tabblad wilt openen.

Open Chrome op je computer.
Klik rechtsboven op Meer Meer en dan Instellingen.
Selecteer De pagina 'Nieuw tabblad openen' onder 'Bij opstarten'.

Standaard bevat het nieuwe tabblad het Google-logo, een zoekbalk en miniaturen voor je meest bezochte pagina's. Je kunt ook een leuk thema kiezen voor je nieuwe tabblad.
 
beste Ed,

Misschien voor de duidelijkheid,

volgende had ik graag voor mekaar gekregen.

als ik nu chrome opstart dan krijg als startscherm, https://www.google.be/ ( afb 1), maar als ik een nieuw tabblad openen dan krijg ik het volgende afb 2.
De bedoeling is dat wanneer nieuw tabblad openen ik afb 1 krijg.


Alvast bedankt

Mvg
Marc

@ Maestro,

Heb ik allemaal geprobeerd maar krijg maar geen tabblad zoals afb 1

Is een raar zooitje die Chrome, maar omwille werk-gerelateerde omstandigheden ben ik verplicht om deze troep te gebruiken.
Ik ben een Firefox gebruiker zodoende ..... :( ;( ;(

Toch al bedankt voor het meedenken.

mvg
Marc
 

Bijlagen

  • Google - Google Chrome Afb 1.png
    Google - Google Chrome Afb 1.png
    46,3 KB · Weergaven: 62
  • Google - Google Chrome Afb 2.png
    Google - Google Chrome Afb 2.png
    53,1 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt door een moderator:
En die extensies heb je al geprobeerd?
Ik ben ook een Firefox gebruiker, dus geen Chrome.
 
beste Ed,

Alvorens deze te gebruiken ga ik eerst even afwachten of er geen mensen zijn die misschien wel een oplossing hebben binnen deze ****:d:d:d:d omgeving.

Zo niet gebruik ik jou advies.

Wil nu niet zeggen dat je nu niet meer mag mee denken he :eek::eek::eek::eek:

Mvg
Marc
 
Pfff, zal straks het Chromebook van de baas eens aanslingeren (probeer dat eigenlijk zoveel mogelijk te voorkomen) om te kijken hoe de instellingen daar staan
 
Pfff, zal straks het Chromebook van de baas eens aanslingeren (probeer dat eigenlijk zoveel mogelijk te voorkomen) om te kijken hoe de instellingen daar staan

hahahahahaha wie niet !!!! slimme mensen vermijden chrome !!!
 
Begrijp het probleem niet. Snelkoppeling op het bureaublad of taakbalk en twee maal openen.
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" https://www.google.be/
Ik gebruik geen Chrome maar Doel in de snelkoppeling kun je aanpassen.
Iets van:
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" https://www.google.be/
 
Laatst bewerkt:
Zo even chromebook aangeslingerd, daar staat bij Chrome->instellingen->vormgeving->'knop homepage weergeven'-> pagina 'nieuw tabblad' de mogelijkheid om een aangepast webadres op te geven, ik denk dat je het daar moet gaan zoeken.

@ Senso, dat is de vraag niet, dus jouw antwoord raakt kant noch wal.
 
Die laatste zin gelieve weg te laten want daar ben ik niet van gediend. Ik help iemand en laat TS zelf kijken naar mijn oplossing.
als ik nu chrome opstart dan krijg als startscherm, https://www.google.be/ ( afb 1), maar als ik een nieuw tabblad openen dan krijg ik het volgende afb 2.
De bedoeling is dat wanneer nieuw tabblad openen ik afb 1 krijg.

Als ik het zelfde doe (opstarten) via de snelkoppeling krijg ik twee identieke tabbladen. Dat is het resultaat wat gevraagd wordt. Afb 2 is gelijk aan afb 1.
 
Laatst bewerkt:
Een extensie is zo goed als Chrome zelf is! Door het werken met extensies blijft de browser beperkt in omvang en toegankelijk voor iedereen.

Inderdaad is het zo dat er alleen een zoekpagina kan worden weergegeven bij Nieuwe tab. Een blanco pagina zonder achtergrond geeft de meestgebruikte pagina's onder het zoekveld. Anders is het met de Home knop, die handmatig moet worden geactiveerd.

Voor uw doel zou ik dus, zoals al opgemerkt, een extensie "New Tab URL" installeren zoals: https://chrome.google.com/webstore/detail/custom-new-tab-url/mmjbdbjnoablegbkcklggeknkfcjkjia?hl=nl

Volgens mij kan je eveneens in het Windows Hosts bestand alle verzoeken voor de ongewenste pagina omleiden naar de pagina die u wenst maar de ongewenste pagina zal dan niet meer bereikbaar zijn. Het is wel wat werk en er zijn hulpprogramma's voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan