adressen op etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Ik ben op zoek naar een simpel progje om adressen in te voeren en die later op etiketten te kunnen printen. Ik zie in office en google drive alleen dingen die dan eerst geexporteerd moeten worden naar een ander programma. ik kan me haast niet voorstellen dat er geen progamma is met een knopje 'print etiketten'. Heeft iemand een tip?
 
gewoon al je gegevens verzamelen in excel in een tabel
Daarna kan je eenvoudig afdrukken via Word met samenvoegen etc
Daar zou ik anders eens op googlen.
 
Eén progje? Etiketten kun je prima vanuit Word maken. Dus vanuit een Word tabel je etiketten genereren. Maar in samenwerking met Excel mag uiteraard ook. En als je Access hebt, kan alles vanuit één pakket.
 
dank cow18 voor je reactie. Ik ken die bewerking maar ik vraag me af of er een oplossing is zonder die extra bewerking. Een programaatje speciaal voor adresbestanden printen op etiketten. klein en simpel.
 
dank octafish, Ik zie inderdaad in word een optie met verzendlijsten maar ik heb het geprobeerd en zelfs daar moet ik google voor raadplegen hoe het werkt. Moet makkelijker kunnen, foolproof.
 
Mogelijk dat de maker van je etikettenprinter een programmatje meeleverd wat dit simpel kan.
 
ik heb geen labelprinter en die tip bij Avery is een volgs mij alleen voor een enkel adres als ik het filmpje bekijk
Ik denk dat ik al snel aan honderd adressen kom. Ik hoef geen doelgroep selecties te maken ofzo. simpel invoeren en printen. misschien zelfs met automatische aanvulling op basis van postcode en huisnummer.
 
Natuurlijk is dat niet voor maar 1 adres.
 
We gaan er nu eventjes van uit, dat je al je adressen al verzameld hebt in Excel of in een ander formaat dat door excel kan ingelezen worden.

http://www.exceltekstenuitleg.nl/adresetiketten.html
als je dat bekijkt, dan is er niets moeilijk aan.

Je kan het natuurlijk nabouwen in excel zelf, dan heb je Word niet nodig, maar dan begint al het probleem.
Welk soort etiketten gebruik je ? (afmetingen, aantal naast en onder elkaar, marges aan de 4 kanten, etc)
Die zaken zitten al ingebakken in dat samenvoegen van Word.

Dus, neem eens je vel met etiketten, wat is het merk +type, wat zijn de hierboven gevraagde afmetingen ?
Tegen dat je mij geantwoord zou hebben, dan heb ik al de helft van je etiketten afgedrukt.
Bon, maar voor de grap, geef me eens al die gegevens en maak een excelbestand met een 10-tal adresgegevens (dummy ivm. de privacy)
 
Cow18 en alle anderen dank voor de tips.
Ik heb niet alle adressen digitaal. Probleem. Het is een voorbereiding op een komend overlijden. Hopelijk nog ver weg.
Ik heb sommige adressen op papier etiketten. die kan ik ocr scannen. ik heb een stuk of 30 emailadressen met namen maar geen adressen, papieren geschreven adresboekje, dat soort dingen. Daar kun je je vast een beeld van maken. Daarom zoek ik iets simpels maar de tijd die ik aan het zoeken ben kan ik ook besteden aan me even verdiepen in hoe ik van excel een etiketten bestand kan maken.
Dus bedankt voor het voorbeeld cow18. Ik ga ermee aan de slag.
 
ok, dat is de beste optie.
Verzamelen van de juiste en actuele adresgegevens is in deze het lastigste.

Ik was anders al een beetje aan het stoeien en kwam in excel op dit uit.
Dat zet ik nu stop.
 

Bijlagen

  • muman.xlsb
    28,3 KB · Weergaven: 45
toch nog: ik heb easy rolodex gevonden. ziet er simpel uit. printen zonder eerst dingen te moeten samenvoegen. postcode pakt meteen ook woonplaats. Ga ik even verder proberen.

edit: helaas test versie voor 5 adressen en beetje onduidelijk of ze nog wel bestaan of ondersteund wordt. op de site wordt nieuw aangekondigt maart 2018! Anders een enkelvoudige licentie 15 euro.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan