• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik filters in exel van office 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
Ik heb een vraagje over het gebruik van filters in exel van microsoft prof plus 2016
Ik heb een tabel voor bv uitgaven, In deze tabel heb ik de extra uitgaven een kleur gegeven.
Nu wil ik deze kleuren uitfilteren Dat heb ik al gedaan en dat werkt ook goed.
Het probleem is dat hij de gegevens van dit filter over mijn andere gegevens heen zet.
Ik zou deze gegevens op een apart tab blad willen zetten. Maar als ik deze selecteer en knip en op een ander tabblad zet zijn mijn onderliggende gegevens ook weg??
Hoe kan ik de gefilterde gegevens rechtstreeks op mijn nieuwe tabblad zetten zo dat mijn andere gegevens mooi blijven staan ?? (Ik doe het waarschijnlijk fout maar wat )
e de waele
 
Nu wil ik deze kleuren uitfilteren Dat heb ik al gedaan en dat werkt ook goed. Het probleem is dat hij de gegevens van dit filter over mijn andere gegevens heen zet.
Dat moet je even uitleggen; een filter doet dat namelijk nooit. Je verbergt met een filter de rijen die niet voldoen aan het criterium, meer niet. Ongeacht of je op kleur filtert of op wat anders. Overigens spreek je jezelf in twee opeenvolgende zinnen behoorlijk tegen; ofwel het werkt goed (wat je eerst zegt); ofwel het werkt niet goed. Wat is het? :)
 
Ik denk dat hij bedoelt dat wanneer er gefilterd wordt de gegevens naast de tabel verdwijnen. Dit is natuurlijk logisch wanneer de rijen die niet voldoen aan het criterium verborgen worden.
Ik adviseer je om de gegevens naast de tabel, of de tabel zelf, op een aparte tab te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel er het volgende mee
Als ik het filter gebruik op kleuren dan laat hij de gefilterde gegevens zien dat is dus goed.
Maar de filter gegevens staan bovenop de bestands gegevens .
Mijn eigenlijke gegevens staan dan onder mijn filtergegevens .
In het kort gezegd : Als ik mijn filter wil gebruiken dan wil ik dat de filtergegevens direct op een apart tabblad terecht komen en niet zo als nu op mijn bestands gegevens
Ik zal op een of andere manier mijn filtergegevens naar een tabblad moeten sturen(als dat kan? )
e de waele
 
Plaats s.v.p. een voorbeeldje van wat je wilt.

Er zijn wel wat formules te bedenken die werken als een filter, maar dan is een simpel representatief voorbeeldje wel gemakkelijk.

PS: de titel van je vraag en de tekst van de vraag wijken af. Welke versie van Excel gebruik je? 365 of 2016?
 
Even voor de goede orde: Het gebruik van kleuren die eigenlijk een waarde vertegenwoordigen is geen slimme manier om Excel te gebruiken. Je kunt namelijk niet erg goed met kleuren rekenen (alle blauwe cellen optellen bijvoorbeeld). Beter is het om het eigenlijke gegeven in de cel te zetten (Verlof, Ziek, Gewerkt, ...) en dan voorwaardelijke opmaak gebruiken om kleurtjes te genereren.
 
Ik gebruik exel 2016
Ik ga eerst eens wat meer info op zoeken over het toepassen van filteren
Dat met die kleuren is misschien toch niet de beste oplossing
Ik moet eerst wat meer over filteren bestuderen dat zie ik nu wel in
Dus ik zet dit even in de pauze stand Als ik er niet uitkom dan zal ik een voorbeeld hier plaatsen
wat mijn bedoeling is (als ik dit zelf kan uitzoeken dan zal ik het ook beter onthouden )
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan